Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke hvor jeg skal poste dette, men prøver her.

 

Google har catchet et personlig dokument jeg lagret midlertidig på webserveren. Filen er slettet nå, men det er fortsatt mulig å finne den på Google-søk (første treff på et åpent søkeord). Dette er absolutt ikke noe jeg ønsket skulle havne der. What to do?

Lenke til kommentar

Mener å huske at Google har gjort slikt før, men da kun etter diverse cease and desist-brev, og besøk fra en liten armada advokater... Du får bare håpe at ingen finner filen du vil holde skjult, og huske på å aldri mer legge private filer ut på webserveren uten å ha en deny-all i robots.txt. Lesson learned? :)

Lenke til kommentar
Feilen ligger i at folk tror de trenger millioner av farger, mener nå jeg. Ikke for å være ffffanboy eller noe.

 

Klart vi trenger millioner av farger, holder ikke med Pantone sine ca 10 000 varianter, og vi må jo ha muligheten til å se forskjell på rgb(255,255,199) og rgb(255,255,198).

 

PS! Jeg ser ikke særlig forskjell

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Hmm... har en header som skal være klikkbar, slik at man kommer tilbake til hovedsiden. Det har jeg løst ved at <h1> taggene har et bakgrunnsbilde (headeren) og skrift med text-indent:-9999px;. For at den skal være klikkbar har jeg tatt <a> tagger rundt h1 taggene, men dette liker ikke W3 validatoren. Whiner om at jeg har blokk elementer inne i line tagger. Er dette noe å bry seg om? Eventuellt hvordan bør man løse dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...