Magnus Holm Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Beklager, jeg klarte ikke å dy meg, men jeg måtte legge til (kanskje) de to beste albumene jeg vet om Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Pssssh, AC/DC. Zeppelin er kul, da. Jaja, Arve, akkurat DET er ganske åpenlyst, men jeg får ikke til noe jeg synes ser pent ut. Derfor spør jeg om forslag. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 The Design Distortion Nice! Ser ut som noen prøver å herme etter DB.no Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det store bildeformatet, Arveguten. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg har ikke satt meg inn i det, så hvorfor er det så stor motstand til ooxml? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Fordi det egentlig ikke er åpent? Fordi det finnes et annet format som gjør akkurat det samme? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Man må kjøpe lisens for å bruke det eller at jeg ikke kan påvirke hvordan den utvikler seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 1. April-feeds er alltid like moro Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Jeg har ikke satt meg inn i det, så hvorfor er det så stor motstand til ooxml? 1. Fordi det er utviklet av Microsoft og i realiteten skal ivaretas av Microsoft 2. Fordi det er ekstremt komplekst, med 6 000 sider dokumentasjon. ODF har vel ca 400 - 600. 3. Fordi det ikke er behov for to standarder som gjør akkurat det samme. 4. Fordi det oppfattes å være betydelig uklarheter rundt patenter. 5. Fordi flere av de tekniske implementasjonene oppfattes som "buggy" og dårlige. 6. Fordi det er et spørsmål om økonomiske interesser og markedsmakt. 7. Fordi "lisensbetingelsene" OSF, ikke stemmer med GLP/LGLP etc. 8. Fordi det ikke finnes implementeringer, ja Office 2007 har ikke implementert OOXML. 9. Fordi det oppfattes at ISO-prosessen er delvis kuppet av Microsoft/ECMA. 10. Ja det er vel flere argumenter også. Edit: Som Rabbid har påpekt, det skal være GPL/LGPL, men det har vel de fleste forstått. Endret 1. april 2008 av Bolson Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ahh, blandet OOXML med ODF jeg Trodde det var OpenOffice XML Da ser jeg problematikken... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) 7. Fordi "lisensbetingelsene" OSF, ikke stemmer med GLP/LGLP etc.GLP? Mener vel GPL? Endret 1. april 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Er det noe poeng i å bruke cite-elementet hvis det ikke etterfølges av q? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det er ikkje semantisk korrekt å bruke dei separat i alle fall, sida eit sitat krever ei kjelde, og ei kjelde må nesten ha eit sitat med seg for å ha noko nytteverdi. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Det er ikkje semantisk korrekt å bruke dei separat i alle fall, sida eit sitat krever ei kjelde, og ei kjelde må nesten ha eit sitat med seg for å ha noko nytteverdi. Tja, en kilde trenger jo ikke å henvises med et sitat, mener nå jeg. Skjønner hva du tenker på, dog Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Hva gjør man dersom kilden er ukjent da? <q>ukjent</q>? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Arve: Se eksempel på HTMLDog da, <cite>Kilde</cite> skrev <q>Hei hei</q>. Garanti; feil vei. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Arve: Se eksempel på HTMLDog da, <cite>Kilde</cite> skrev <q>Hei hei</q>. Ja? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ahh, blandet OOXML med ODF jeg Trodde det var OpenOffice XML Da ser jeg problematikken... Tror nok ikke det er tilfeldig at M$ har kalt "standarden" sin for OfficeOpen XML, nei, når en ser hvor utrolig mye forvirring det skaper. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Arve: Se eksempel på HTMLDog da, <cite>Kilde</cite> skrev <q>Hei hei</q>. Ja? Ja, de brukes jo nettopp separat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå