Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Magnus; Har hørt det bli brukt om det ja, men usikker på hvorvidt det er riktig term på det.

 

Horunge kan vel også være en betegnelse på at første linje av en avsnitt kommer nederst på en side (dette er vel en enkel horunge, mens siste linje på ny side er en dobbel).

 

Når begynte vi med å begynne en diskusjon med å paste inn ordbokuttrykk (eller var ordet såpass morsomt?) ?

Lenke til kommentar

Grafiske designere som ikke helt tar i betraktning at konvertering fra Illustrator til png/jpg samt nedskalering av størrelse medfører kvalitetstap, og allikevel velger å bruke 7 til 8 pt skriftstørrelse (fordi det et perfekt på orginalen), skaper jaggu ekstra arbeid og ekstra kostnader for kunden.

Lenke til kommentar

Bolson: Vel, å lage webdesign i Illustrator suger uansett. Selv med 'pixelmodus' blir det masse unøyaktigheter, skaleringsproblematikk og rett og slett dårlige designdokumenter ut av det. Har en inhouse designer her som sverger til AI, hender jeg slenger litt med leppa i hans retning når jeg får designfiler derfra.

Lenke til kommentar

@Hein!

 

Så enig så enig, selv om jeg faktisk liker å lage en del i Illustrator.

 

Problemet var her ikke at det skulle brukes til å designe en side, men at en 1 sides "leaflet" i størrelse 900 x 900 skulle brukes som et 460 x 460 bilde/banner på en webside. Når skriftstørrelse da er 7 - 8 pt på den minste skriften ble det jo bare tull (og uleselig).

 

Det er jo en grunn til at vi arbeider i PS med full pixelkontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...