Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner at Django og Rails, og kanskje til og med PHP ikke er standard i store tunge firma - men vil du jobbe med "utdaterte" metoder - bare fordi et firma er så stort at de ikke har råd til å tenke moderne? Jeg hadde heller ha villet jobbet med noe nymotens og fulgt trendene - men det er meg da.

Hvilke "utdaterte" metoder er det du snakker om? JPA/Hibernate er vel ikke akkurat eldgammel teknologi, snarere noe som ganske nylig har tatt av i stor skala. Og om du absolutt må ha det nyeste og hippeste språket, kan man da velge et annet språk enn Java, som f.eks. Scala, og kjøre det mot den samme kodebasen.

 

Og at store firmaer ikke har råd til å tenke moderne? Vel, ja, det er jo mange av dem som er tunggrodde og treige i vendingene. Men det er også et lysende faktum at rammeverkene man har tilgjengelig er mer avgjørende for valget enn hvor "trendy" språket er.

 

Det er ikke det at jeg ikke er åpen for nye ting selv, men jeg ville aldri begitt meg ut på noe slikt uten å på forhånd ha god kjennskap til de teknologiene som er velkjente og utprøvde på forhånd. Men det er altså fra en programmerers synspunkt.

 

Java EE ville jeg nok ikke gått inn på, ofte vil et firma utdanne deg litt i sin tankegang, så spisskompetanse er ikke alltid positivt.

Ikke for å lære selve teknologien, men for å lære om solide patterns og software-arkitektur. Java EE er fint inndelt i "bolker" som presentasjon (JSP/JSF), kontroll (Servlets) og persistering (JPA). Tankegangen kan gjenbrukes i så og si alle språk om du først har forstått den skikkelig.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Men pa den andre siden, sa har man ikke lov a bruke Apple til

 

 

screenshot1.png

Jeg tror dette er standard på alle USAske produkter som bruker kryptering. Jeg husker å ha lest det samme sist jeg satte opp en trådløs router.

 

Er det en kjent "feil" at en liste flytter seg 1px i Safari i forhold til Firefox? Jeg er rimelig sikker på at jeg har gått gjennom alt jeg har av kode, og det er ingen ting som tilsier at det ikke skal vises likt i begge nettlesere.

 

Som nevnt gjelder det kun lister, og alt er nullstilt på forhånd.

Er du sikker på at det ikke er Firefox som tuller det til? Jeg har opplevd at en liste lå en pixel for langt opp i Firefox sammenlignet med både Opera 9.25 og IE7.

Lenke til kommentar
For de som var interesserte i @media 2008 i London, så spanderer Keyteq mest sannsynlig tur på de i webteamet vårt som vil, så jeg reiser om det blir noe av. Hvis noen ville hive seg med, altså. :)

Hvis de spanderer på meg, så er jeg helt klart med. Tror ikke jeg har råd selv, altså, er jo ganske stive priser bare for billettene, og i tillegg kommer opphold og reise. Selv om jeg tjener aldri så mye penger frem til da, tviler jeg på at jeg har råd :(

Lenke til kommentar

Om det er noen her som sitter på erfaringer med norske/nordiske VPS-hoster og vil skrive noen ord om det så har jeg opprettet en tråd der jeg lurer på litt rundt det, samt forslag til tjenestetilbydere.

 

Vurderer å lære meg et nytt språk (et generelt språk, ikke nødvendigvis rettet mot webapplikasjoner), og valgene står egentlig mellom Python og Perl. Vet at Python har Django som et av de store rammenettverkene sine. Har Perl noen gode rammenettverk som er verdt en titt om jeg går for å lære meg det?

Lenke til kommentar
Sheesh, er jo mongodyrt jo - 5 372kr for standard billett. Og så kjem fly og hotell i tillegg. Kostar jo glatt ti store å delta jo :(

 

Det er slik det er, noen skal tjene "grove" penger på oss kunnskapstørstende. Bruker sikkert mellom 20 - 30' i året på liknende konferanser og kurs/seminarer. Og jaggu skal man arbeide noen timer for å tjene inn dette.

 

10 000 totalt for en konferanse utenlands er helt normalt og ikke noen overpris. Har vel tilbud på noen som ligger på 30 - 40 000 for fire dager.

Lenke til kommentar

Arve:

 

Du fikk vel med deg pasusen om at det skal arbeides mange timer for å betale 10 000 for en konferanse, uansett om man er student med deltidsarbeid, selvstendig eller ansatt. Så jeg synes faktisk også det er dyrt, men har innsett at dette er prisnivået som gjelder.

Lenke til kommentar

Ser litt i gjennom de nye attributtene/selectorene til CSS3, og syntaksen generelt. Er litt bekymret over hvordan folk uten særlige programmeringskunnskaper vil komme til å oppfatte CSS3, for etter hva jeg har sett hittil har det blitt mye mer dynamisk og avansert, på bekostning av enkelhet i CSS2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...