Garanti Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Unnskyld, hva er vitsen med å bruke interne forkortelser på et offentlig forum? Utenforstående(nybegynnere og nyankomne) blir bare skremt av at dere refererer til X og Y i hytt og pine. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) G, eg beklagar. Men i WK har vi ein del interne greier, som du rett og slett vil bli kjent med etter kvart som aktiviteten din her evt. stig. Velkommen skal du vere uansett HHB: Einig. Endret 26. mars 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 For eksempel din bruk av "TBL" når du refererer til Lovskogen, Arve. Dersom brukernavnet hans hadde vært relevant med forkortelsen TBL, hadde det vært ok. Har vært her en stund, og har sett det blitt brukt litt, men jeg synes dette begynner å ta av. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 TLB er jo the almighty god her inne. Eg liker måten Jessie bruker TBH og IMO på Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Aha, da er jeg allerede et offer for forkortelsene. Jeg trodde dere mente "is my opinion" eller noe når dere skrev IMO. EDIT: Aha, det er faktisk det som er meningen... Endret 26. mars 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Bruk Urbandictionary når du er i tvil! IMO er "In my opinion", evt. IMHO "In my humble opinion" om du er en tøffel. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 TLB er jo the almighty god her inne. Eg liker måten Jessie bruker TBH og IMO på TLB er verken gud eller allmektig. Korleis brukar JHK TBH og IMO? Spesiell måte? Gi meg eksempel. Å omtale folk i tredjeperson er òg noko vi bør innføre fast her. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Forkortelser er kos for folk som er utenforstående, imo. Gjør de bare enda mer utenforstående tbh Det var et noe ekstremt eksempel, men still. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Godt, JHK, godt. Lest mykje til eksamen på freddan? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) TLB lurer på om dere begge skal gå interaktiv-linja på NITH neste år. TLB syns også at Findability-artikkelen på ALA sugde bawls, er jo bare comon sense – som en suppe av gamle ALA-artikler. Endret 26. mars 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Er det en kjent "feil" at en liste flytter seg 1px i Safari i forhold til Firefox? Jeg er rimelig sikker på at jeg har gått gjennom alt jeg har av kode, og det er ingen ting som tilsier at det ikke skal vises likt i begge nettlesere. Som nevnt gjelder det kun lister, og alt er nullstilt på forhånd. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Du kan jo lage en testcase med bare lista og sjekke, så slipper du å sjekke alt av koden din på et større prosjekt. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Da var det gjort, og konklusjonen er den at visse elementer detter 1px ned i Safari, i forhold til Firefox. I hovedprosjektet gjelder dette kun lister. Bør jeg opprette en ny tråd for dette, eller er det nok å bryte inn i den ytterst spennende samtalen deres? Edit: Det er vel ikke sikkert at det er så mye å gjøre med dette? Det er vel ingen sikre metoder for å luke ut Safaribrukere. Endret 26. mars 2008 av Runar Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) TLB lurer på om dere begge skal gå interaktiv-linja på NITH neste år. TLB syns også at Findability-artikkelen på ALA sugde bawls, er jo bare comon sense – som en suppe av gamle ALA-artikler. AS held seg på ein måte litt midt imellom interaktivt design og webkommunikasjon foreløpig, dog held eg stadig litt fast i Webkomm. Faga på dei to linjene er følgande: Webkommunikasjon PG320 - .Net programmering 1(H) KM100 - Webjournalistikk (H) DS100 - Webdesign 1 (H) PJ310 - Prosjekt Software Engineering (V) PG420 - .Net-programmering 2 (V) DS200 - Webdesign 2 (V) BU110 - Teknologi og organisasjon (V) DS300 - Interaksjonsdesign (H) KM200 - Kommunikasjonsteori (H) PJ420 - Undersøkelsesmetoder (H) DS400 - Interaksjonsdesign 2 (V) BU420 - e-business (V) PJ600 - Hovedprosjekt (V) Interaktivt design PG320 - .Net programmering (H) DS100 - Webdesign 1 (H) DS120 - Designlab 1 (H) PJ310 - Prosjekt Software Engineering (V) DS200 - Webdesign 2 (V) BU110 - Teknologi og organisasjon (V) DS220 - Designlab 2(V) (Finn ikkje timeplanane til ID tredjeklasse :O) See for yourself. Sjølv held eg fortsatt litt med Webkomm, men det kan jo sjølvsagt vere at eg flyttar. Som sagt ikkje 100% sikker endå. Sjå her for beskrivelse av faga. (alt er saksa frå timeplanane til dei to linjene for året 07/08. Valgfag kjem utenom, afaik. Ikkje alt eg fekk heilt til å stemme overeins med timeplanar osv sidan eg ikkje har tilgang til dei respektive fagsidene, så ta det heile med ei halv klype salt.) Ellers er det jo info her: http://nith.no/meny/studier/bachelorstudier/webkommunikasjon http://nith.no/meny/studier/bachelorstudie...eraktivt_design Endret 26. mars 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Det TLB stusser litt på, er .Net-programmering. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 WebKit: 98/100 Opera: 100/100 Merk at dette er en egen intern build hvor de kun har fokusert på Acid3: It's unlikely we'll get that far with the official Kestrel release, but to keep some level of competition in passing the latest Acid test we wanted to share this. I'm told a public "alpha" build to demonstrate this is imminent. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Tja, hadde vel ikke forventet annet fra den beste browseren ;-) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Tror jeg hadde valgt webprogrammering. Hadde følt at jeg lærte ting jeg kunne fra før i større grad om jeg valgte webkommunikasjon. Webkommunikasjon er liksom litt som webversjonen av allmenn. Pene tall, Magnus. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Noen som vet hvordan Gecko ligger ann? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Det TLB stusser litt på, er .Net-programmering. Har ingenting imot det igrunn, erfaring er erfaring. Dessuten har du jo valgfag i tillegg, og når Designlab-faga går ut på å lære seg Photoshop og Flash, så er ikkje det heilt meg. Då vil eg heller ha webkomm.-delen. Men om du vurderer å fortsette i Oslo er det jo berre å sende dei ein epost der du spør om meir informasjon, evt. få kontakt med folk som går på dei ulike linjene og spørre dei. HHB: Jajo, men Vidaregåande Javaprogrammering, Innføring i XML, endå meir Java, PHP etc. er ikkje heilt meg. Då vil eg heller bruke rammeverk som .net eller lære kommunikasjonsteori. Uansett kva som blir valt av dei tre linjene så vil nok både eg og du kunne litt av innhaldet frå før, utan at det er negativt på nokon måte. Men sjølv held eg meir mot Interaktivt design eller Webkommm. i alle fall. Endret 26. mars 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå