prebenl Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 www.DesignDeal.no En del som gjenstår fremdeles, men det kommer etterhvert. Føler at designet er i boks, gjenstår å få styringen på referansene og kanskje legge til/om teksten litt. Det der kan vel ikke akkurat kalles funksjonell design. At 50/80% av skjermen (stasjonær, laptop) er fylt med logo gir vel gjerne litt i overkant lite fokus på selve innholdet. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 http://www.aftenposten.no/ har fått seg en liten makeover igjen... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Sett bort fra <html lang="">, hva mener folk er den beste/mest hensiktsmessige måten å deklarere språk på ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 http://www.aftenposten.no/ har fått seg en liten makeover igjen... Synes det ble superrot altså. Designeren hadde sikkert en god ide og det var pent, så kom idiotene å kuka til Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Ble litt trangt på aftenposten.no ja... Det var knall slik de hadde det... Uff. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Sett bort fra <html lang="">, hva mener folk er den beste/mest hensiktsmessige måten å deklarere språk på ? Domene-endelser. Aftenposten driver sikkert å redesigner, kanskje - de har nok snoket i skissene mine! Men å redesigne en side "live" er stress, når man ikke kan bygge ting opp fra scratch, så da ser det nok rot ut. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Sett bort fra <html lang="">, hva mener folk er den beste/mest hensiktsmessige måten å deklarere språk på ? Domene-endelser. Ok. Noen andre ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Sett bort fra <html lang="">, hva mener folk er den beste/mest hensiktsmessige måten å deklarere språk på ? Domene-endelser. Ok. Noen andre ? Skrive norsk? Finnes vel noen http headers man kan sende.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Dagbladet.no har føkak opp :hoverene sine. Jeg liker ikke hovere som får teksten til å rykke. Opptil flere linjer flytter på seg. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Dagbladet.no har føkak opp :hoverene sine. Jeg liker ikke hovere som får teksten til å rykke. Opptil flere linjer flytter på seg. Jeg opplever ikke dette. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Sett bort fra <html lang="">, hva mener folk er den beste/mest hensiktsmessige måten å deklarere språk på ? Domene-endelser. Ok. Noen andre ? Skrive norsk? Finnes vel noen http headers man kan sende.. Når ble det å deklarere et språk det samme som å bare skrive et språk? F.eks en talesyntese vil ha nytte av språkdeklarering, og hvordan det å skrive norsk har samma effekt har jeg problemer med å se.. Men ja, HTTP-headers kan man sende, man kan bruke DublinCore, meta content osv, men jeg lurte mer på om noen hadde erfaring med hva som i praksis var den mest hensiktsmessige løsningen etter html lang. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Noen tips på hvordan visualisere at noe er kritisk og ikke kritisk? Tenkte først noe alá lyskryss med et gult og et rødt lys, men vil ha noen fler ideer. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Kritisk? Hva med utropstegn med rød trekant rundt? Ikke kritisk var litt verre... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Trenger man å illustrere fraværet av kritiskhet (i mangel av bedre ord for øyeblikket) med annet enn nettopp fraværet av ikonet som illustrerer ... kritiskhet..? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Ja, fordi det er et ikon for kritisk og et for Litt ødelagt, men ikke kritisk(f.eks.). Hvis det ikke er noen av delene skal det ikke vises noen ikon i det hele tatt. Endret 26. mars 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Kritisk, rødt - gjerne en trekant med utropstegn i som sagt. Delvis kritisk, gult - kun et utropstegn eller en varseltrekant - en av elementene fra "kritisk". Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Synest det var ein enkel sak å gjere så mykje arbeid ut av. Støttar TBL over meg her. Samanheng, gakkgakk? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Gjør han det til en så stor sak da, AS? Er vel strengt tatt TLB, for øvrig. Gå for noe mer nøytralt på 'mindre kritisk', geometrien er din venn, og sirkelen er fin til mer informative, ikke-alarmerende budskap i mine øyne. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Gjør han det til en så stor sak da, AS? Er vel strengt tatt TLB, for øvrig. Stor nok til at den er for stor, IMO, HHB. Beklagar ovarfor TLB at eg skreiv TBL i staden for TLB. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 Håper vi alle kan ta til oss denne tiltalemåten med initialer, og at den etter hvert blir det naturlige valg her i kafeen når noen skal adresseres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå