Lovskogen Skrevet 18. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2008 for=liqueeed layout = sux = 1+1 = yesTrue≈ Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Synes designet var en million gang bedre da. Det gamle var jo bare trist. Bare jeg som synes det er FY å bruke echo for å skrive ut html? skriver alltid html med <?= $myvar ?> jeg. Blir mye mer oversiktlig. MVC/MTV Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Synes designet var en million gang bedre da. Det gamle var jo bare trist. Bare jeg som synes det er FY å bruke echo for å skrive ut html? skriver alltid html med <?= $myvar ?> jeg. Blir mye mer oversiktlig. MVC/MTV Kommer helt an på mengden HTML for min del. Hvis det er snakk om en linje eller to med HTML, så kjører jeg echo, men hvis det er snakk om store blokker HTML bruker jeg <?=. Synes det blir minst rot i koden av det Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Synes designet var en million gang bedre da. Det gamle var jo bare trist. Bare jeg som synes det er FY å bruke echo for å skrive ut html? skriver alltid html med <?= $myvar ?> jeg. Blir mye mer oversiktlig. MVC/MTV Kommer helt an på mengden HTML for min del. Hvis det er snakk om en linje eller to med HTML, så kjører jeg echo, men hvis det er snakk om store blokker HTML bruker jeg <?=. Synes det blir minst rot i koden av det Nå skal man jo strengt tatt ikke ha noe stor logikk i templaten da Selv om jeg vet du ikke bruker noe mvc tankegang Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Hvorfor skal man ikke kunne ha mye logikk i templaten? Siste nyhet i vårt template-språk er logiske operatorer Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Hvorfor skal man ikke kunne ha mye logikk i templaten? Siste nyhet i vårt template-språk er logiske operatorer type and, or, xor, not osv? If's, forloops osv er jo bra. men forettningslogikk er dumt Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Har noen spørsmål angående Drupal, og om å lage themes til denne. Som kanskje noen veit, driver jeg og noen andre med et prosjekt med en ny ungdomsportal. Jeg har designet og kodet forsiden, og vil gjerne prøve å lage om denne til en theme til Drupal. Har lest mye om dette, og jeg er temmelig forvirret angående theming til dette. Finnes det noen superenkle løsninger, som automatisk theming eller må jeg gjøre alt for hånd? Hadde vært kjekt med noen linker til dette, om ikke noen gode råd.. Og hadde vært knallbra om noen av dere Webkafègutta hadde vært interessert i prosjektet.. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Spørt om før: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10701598 Tror vi konkluderer at Drupal ikke er verdens beste når det gjelder themes. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Se der ja... Jepp, jeg må si meg enig med konklusjonen... Et reint helvette å theme til.. :S Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Ja. Vil tro at den offisiele dokumentasjonen er den beste, (men ikke god). Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Digger gode gamle ajfork jeg! Den var så fantastisk enkel! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Ingen andre enn meg som lider av not-invented-here fenomenet? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Sebastian, Jesper, andre som skal ut i oslo i kveld? Sit på flytoget no, på vei heim igjen etter ein tur til førde :-p Nyaste opera mini er rå :-) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Sebastian, Jesper, andre som skal ut i oslo i kveld? Sit på flytoget no, på vei heim igjen etter ein tur til førde :-pNyaste opera mini er rå :-) Hmm, hadde ingen planer idag altså. Skal på noe sån påskefrokost kl 11 imorgen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Se der ja... Jepp, jeg må si meg enig med konklusjonen... Et reint helvette å theme til.. :S Bytt CMS til noe som lar deg lage design som du vil. Men Drupal har klart en del god funksjonalitet for community. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Er det bare meg, eller er Safari veldig mye kjappere til Ajax/JS enn Opera? Merker spesielt på netvibes at safari går utrolig mye fortere. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Syns det ikke var merkbart kjappere - men mye av grunnene til at Safari er kjapt er jo pga. integrasjonen med OS X, samme som med MSIE på Windows. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Berre at MSIE ikkje er kjapt. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 Det er fordi IE er mye sikrere enn safari. Jo mindre du klarer å gjøre per tidsenhet, jo mindre skadelig kode klarer IE å installere. MS har løst dette ved å legge inn sleep(20) mellom hver kommando. Gleder meg til de andre såkallte "nettleserne" følger dette gode eksempelet! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2008 IE er jo kjapp da, Larve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå