Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Noen her som hadde vært interessert i å lage en skisse til nettsiden Fmnorge.com? Har nylig blitt ansatt som administrator og mener at forsiden trenger et stort løft.

 

Mye av problemet ligger i at nyhetene er alt for mye i fokus. Savner at hovedsiden oppdateres med ting som "siste grafikk", nedlastninger" og lignende. Forsiden blir i alt for liten grad brukt aktivt, nettopp fordi alle endringering på undersidene ikke vises tydelig nok på forsiden. De må da skrives nyheter om hver gang.

 

Dette er selvsagt et betalt oppdrag og pris kan vi bli enige om. Kode tar jeg meg av selv. God layout, typografi, fargebruk og identitet er viktig her. Vi ønsker også å skape en ny identitet, så logo og nye farger er også høytaktuelt. Kan ta kontakt med meg på pm/msn hvis du er interessert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er uansett den einaste som eg har høyrd seie at NetCom gir assosiasjonen dyrt.

Det var en gang det var svindyrt å ringe til operatører på andre nett enn Telenors, deriblant NetCom, dersom man var abonnent hos en operatør som benyttet Telenor-nettet. Om det er slik fortsatt varierer vel, men før i tiden (kall det gjerne gamledager) var det slik ;)

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
Noen her som hadde vært interessert i å lage en skisse til nettsiden Fmnorge.com? Har nylig blitt ansatt som administrator og mener at forsiden trenger et stort løft.

 

Mye av problemet ligger i at nyhetene er alt for mye i fokus. Savner at hovedsiden oppdateres med ting som "siste grafikk", nedlastninger" og lignende. Forsiden blir i alt for liten grad brukt aktivt, nettopp fordi alle endringering på undersidene ikke vises tydelig nok på forsiden. De må da skrives nyheter om hver gang.

 

Dette er selvsagt et betalt oppdrag og pris kan vi bli enige om. Kode tar jeg meg av selv. God layout, typografi, fargebruk og identitet er viktig her. Vi ønsker også å skape en ny identitet, så logo og nye farger er også høytaktuelt. Kan ta kontakt med meg på pm/msn hvis du er interessert.

Jeg orker ikke ta på meg noe spec-arbeid, har ikke tid heller – men det som trengs å gjøre er å få siden bort fra community-joomla-looken med den standard 1-2-1 kolonners layouten. Skriftstørrelsen var uvant stor.

Lenke til kommentar

Jeg syns Threadless sin nettbutikk funker veldig bra. Nå er det riktignok ikke så veldig mange kategorier, men de gir i hvertfall mange bra muligheter å sortere innholdet på. Særlig fordi skjortene selges ut ganske raskt!

 

 

Hva syns folket om dette utkastet til Krasts nye websider? Har tenkt til å ha bandet i sofaen plassert som en slags footer, altså hele tiden nederst på siden, og teksten skal fortsette nedover.

Lenke til kommentar
Jeg venter på neste $10-salg. Da skal det handles skjorter igjen!

 

Letter-spacingen var egentlig for å få plass til hele overskriften, men kanskje jeg skal finne på noe annet lurt da...

Hehe, så det. Noen ganger er det bedre å bare skrive mindre overskrifter evt designe så de ser ok ut på 2 linjer også.

10$ hørtes ikke så dumt ut nei, let us know!

Lenke til kommentar

Angående T-skjorter:

a902_a_01.jpg

:love:

 

Jeg har kjøpt meg domenet minimedium.com og minimedium.org, og registrert et enkeltmannsforetak. Via nettsiden skal jeg tilby journalistikk, design, skripting og muligens programmering. Jeg lurer imidlertid på hva jeg burde ha på siden, og hvordan den burde se ut. Noen som har noen eksempler på noen slike nettsteder, som kan gi meg inspirasjon?

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke ta på meg noe spec-arbeid, har ikke tid heller – men det som trengs å gjøre er å få siden bort fra community-joomla-looken med den standard 1-2-1 kolonners layouten. Skriftstørrelsen var uvant stor.

 

Det er helt greit, men takk for rådene. Nå kom dette designet på plass før jeg fikk en rolle som admninistrator og det er av den grunn vi nå velger å gjøre enda en oppdatering. Det er rett og slett feil ting som blir frontet på forsiden.

 

Jeg og den andre administratoren har kommet frem til noen stikkord for hva vi ønsker oss:

 

Ønsker for designet:

- Friske og lyse farger

- Større bruk av ikoner

- Bedre typografi

- Fotballrelatert til en viss grad

 

Tanker omkring layouten

- Mer dynamisk

- Ny struktur. Ikke meny - innhold - meny

- Plass til to relativt små nyheter. Gjerne bare på noen få setninger

- 2-3 bokser som har plass til f.eks mest populære tekster, nye tekster, osv

- Overskrifter som "Taktikk". Deretter en liten tekst som vekker oppmerksomheten. F.eks "Er du den beste manageren? Overbevis oss og send inn din egen taktikk", med etterfølgende beste taktikker for øyeblikket.

 

Ser forresten ut som Kiman er interessert ettersom han er fan av spillserien selv, men tenkte jeg kunne dele våre visjoner uansett. Hadde også satt pris på forslag til annet vi kan gjøre bedre og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...