Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

@lottsåm: Hva baserer du det på?

 

NetCom hadde en flash-greie som man kunne sjekke dette med. Jeg sniffet opp hva den brukte, var en xml-fil over en ssl-tilkobling (måtte stresse med OpenSSL og drit). Om du vil, kan du få nøyaktig plassering o.l. når jeg er hjemme :)

 

NetCom er da ikke dyrt? Betaler 29,- / mnd. og ringer GRATIS til alle NetCom-kunder, lønner seg noe helt sinnsykt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten jorgis, hvordan får jeg widescreen-resolution under Ubuntu? Får bare opp til 1024x, Konqueror-vinduet blir litt smalt, altså.

System → Preferences → Screen and Graphics (er vel bare å velge skjerm og oppløsning der)

 

Men det som mange tror er dårlig flash-støtte på linux er at det ikke er transparency, men det skyldes at wmode parameteren ikke støttes i linux. I tillegg, pga. en bug som Adobe ikke har fikset enda, blir alltid flash elementene lagt øverst.

Endret av MC2
Lenke til kommentar
Tror ikke jeg får høyere enn 1024x, men skal se nøyere..

Da har de ikke blitt detektert korrekt. Du kan fikse det manuelt ved å kjøre følgende i terminalen:

 

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

 

Et sted i den filen skal det være en liste over oppløsninger (kjører ikke Linux på denne maskinen, så vet ikke nøyaktig hvilken linje). Der skal du bare legge til oppløsningen du ønsker å kjøre i, lagre filen og starte maskinen på nytt. Så skal den være tilgjengelig i oppløsnings-menyen.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Jeg mener dette med css-image-replacements helt kommer an på om du har en rein logo eller om den er en del av bakgrunnen din. Å ha logoen din på utskrifter er fint, men dette kan løses på helt andre måter.

 

Selv ville jeg byttet background-image til en skikkelig logo i printutgaven av h1. På den måten er egentlig alt løst.

 

Dette er bullshit etter min mening.

Lenke til kommentar
Trodde det var normalen jeg, at Flash-støtte sugde i Linux, men men.

Suger balle i Opera, dessverre. Men det holder på å endre seg i de siste 9.5-buildsene.

Kun hos meg 9.5 klikker hver time?(Bokstavlitalt, kjører flot men så etter ca. en time klikker helle driten)

 

NetCom er da ikke dyrt? Betaler 29,- / mnd. og ringer GRATIS til alle NetCom-kunder, lønner seg noe helt sinnsykt.

 

Fordi at det står GRATIS betyr ikke at folk ikke skal lese det med helt normal skriftstørelse, nemelig "Startpris kr 0,69 per samtale". :p

Lenke til kommentar
hva med INSTALLED_APPS ? :p

 

Men hmm, Apache... - mod_python ? Hvilken MPM ?

apache med mod_python ja.

 

MPM ?

 

Bruker sqlite3 da..

 

Men alt fungerer i appen, bortsett fra en liten bug jeg fant nå som er urelatert.

 

Ang IR, så står jeg fortsatt for mitt at en logo for eksempel er innhold og bør derfor være et bilde. Det er mer enn bare design, altså man bør ikke miste det om man har skrudd av css.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...