MC2 Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 HTML5: <b> and <i> tags are going to be useful (read: semantic) again! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 BACKUP, BACKUP, BACKUP!!! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hehe, kunne ikke unngå å dra fyren ned på jorden igjen. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 http://www.dagsavisen.no/kultur/article339536.ece Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 jeg tror han er helt seriøs og har funnet det neste store Du glemte vel å nevne at han kommer vel til å måtte trenge noen fiberdisker, og de får du ikke på salg akuratt Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Han trenger i alle fall den beste linja til telenor for å drifte den nettsia! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Han trenger i alle fall den beste linja til telenor for å drifte den nettsia! Det er mulig det vil bli litt overkill. Han må ha et stort sosialt nettverk for å makse en 10Gbit linje. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Tenkte jo på privatlinje, dah. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Han trenger i alle fall den beste linja til telenor for å drifte den nettsia! Det er mulig det vil bli litt overkill. Han må ha et stort sosialt nettverk for å makse en 10Gbit linje. Telenor har mulighet for leie av mørk fiber (et par), som igjen maksimalt kan gi 6400Tbit/s i full duplex. Hihi . Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Han trenger i alle fall den beste linja til telenor for å drifte den nettsia! Det er mulig det vil bli litt overkill. Han må ha et stort sosialt nettverk for å makse en 10Gbit linje. Telenor har mulighet for leie av mørk fiber (et par), som igjen maksimalt kan gi 6400Tbit/s i full duplex. Hihi . 6400Tbit/s høres litt mye ut, når en hittil ikke har klart å presse mer enn 14Tbit/s ut fra fiber. Nettverksutstyr som håndterer denslags er ikke lett å få fatt i heller. Det hjelper uansett lite når NIX ikke kan gi deg mer enn 10Gbit-link mot resten av verden... Men hey, skulle gjerne hatt en fiberlink mot NIX uansett, eller kanskje BIX, siden de er nærmest... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Var det tallet jeg klarte å få ut av wikipedia (spesielt siste linja der), Hva som er kommersielt tilgjengelig er nok en del svakere, ja. Dette er nok et godt stykke utafor der min lille kompetanse ligger uansett Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Trenger litt hjelp av noen html/css-geeks. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=924379 Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er dette forumtråden man roper etter geeks? <form action="check.html"> <select name="geek"> <option value="1">Yes</option> <option value="0">No</option> </select> <input type="submit" value="Stem"> </form> Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Det er lov å rope på geeks når man er geek selv. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hei igjen, vil plage dere med å starte en liten diskusjon. Hva er deres forhold til å ha flere stilsett? Jeg bruker det nå fordi jeg synes det er for mye å ha det i ett stilsett, men lastetidene er kanskje tregere? Jeg synes det hvertfall er praktisk, men hva gjør dere og hva er deres erfaring? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er ofte enklere og holde oversikt ved å bruke flere stilsett. Husker Kim hadde en sån jævel som slo sammen alle stilsettene i en mappe og komprimerte de. Så det er sikkert noe i det.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Må si meg enig med Sebba, ikke minst fordi jeg synes gjenbruk er enklere med flere stilsett. Men det kan være lurt å ikke bruke alt for mange. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg bruker alltid flere stilsett til omfattende nettsteder. Bedre oversikt er hovedargumentet, men noe kortere lastetid er også et argument. Siden CSS-filer kun inneholder tekst er denne forskjellen minimal, men allikevel tilstedeværende. Har alltid en mappe som heter /styles, hvor main.css inneholder stilene til header, meny, footer og selvsagt hoveddesignet. For eksempel ved en kalender har jeg da et eget stilsett (calendar.css), og ved fotoalbum et eget. Hvordan skriver dere CSS? Slik? body { background: white; Eller slik? body{ background:white; Jeg får fnatten av sistnevnte... Dette er vel velkjent for dere VikingBoard-folk også, eller hva? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 body{ background: #fff; } span.hidden{ display: none; } Slik skriver jeg CSS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå