Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor god bildebehandlingen er handler også en del om hvilket verktøy man har til å manipulere bilder på serveren, samt håndtere bildeinformasjon. Blant annet verktøy som GraphicsMagick, ImageMagick og GDlib gir utrolige muligheter til manipulering av bilder (ja det finnes andre verktøy også). I systemet jeg bruker kan jeg skalere, beskjære, legge tekst oppå, lage rammer, kategorisere, konvertere mellom ulike formater og diverse annet fancy stuff.

 

Skikkelige festlige greier.

Lenke til kommentar
Hvor god bildebehandlingen er handler også en del om hvilket verktøy man har til å manipulere bilder på serveren, samt håndtere bildeinformasjon. Blant annet verktøy som GraphicsMagick, ImageMagick og GDlib gir utrolige muligheter til manipulering av bilder (ja det finnes andre verktøy også). I systemet jeg bruker kan jeg skalere, beskjære, legge tekst oppå, lage rammer, kategorisere, konvertere mellom ulike formater og diverse annet fancy stuff.

 

Skikkelige festlige greier.

Hvilket CMS er dette? Og hva kreves av serveren for å kunne kjøre dette? Høres veldig praktisk ut.

Lenke til kommentar

Vurderer å ta en studieretning i form av grafisk/webdesigner, men klart, det er et meget åpent marked. Finnes det noen skoler dere ville anbefalt? Har lest litt om Noroff, men det virker veldig dyrt, i tillegg virker som endel av elevarbeidene ikke akkurat er av topp klasse.

 

Ellers, så er det vel kanskje litt vanskelig å spørre om lønn, men hva kan man egentlig forvente seg i dette yrket? Skjønner at det kommer mye an på firmaet, hvor dyktig du er o.l, men det må vel gå an å gi et tall som en pekepinn.

 

Håper på noen svar, selv om dere helt sikkert er utrolig lei av noobs som spør om dette. :!:

Lenke til kommentar

Har ei vennine som gikk på noe som heter Mac Design på Norge Kreative Fagskole (aner forsatt ikke hva det går ut på), ellers har du Westerdals som jeg har hørt er mer rettet mot reklame osv. Har selv tatt et semester med med visuell kommunikasjon på Kunsthøgskolen i Oslo, men det er litt mer... "kunstnerisk". Og ikke alle lærene har fått med seg at man må designe ting som vanlig folk synes er pent istedet for bare designere om man har lyst å overleve som designer.

Endret av MC2
Lenke til kommentar

I Norge så er det ingen skole utenom Westerdals som er god nok til å betale de enorme summene en krever på både NKF og Kunsthøgskolen eller Noroff. Noroff og NKF er såkalt betal-masse-så-får-du-en-slags-tittel utdannelse hvor det hverken er krav til at du og dine skolekamerater faktisk har en genuin interesse for faget - er motivert til å bli så flinke som overhodet mulig.

 

I tillegg er det et enormt pluss, og nesten et krav om du skal søke deg jobb i et grafisk/reklamebyrå i Norge å ha Westerdals på CVen.

Lenke til kommentar

Tor fikk jobb, og Keyteq trengte flere folk. Tor var så grei at han fortalte dette til meg, og jeg søkte og ble ansatt på dagen (for intervjuet) i likhet med Tor.

 

Tror ikke de angrer, hadde faktureringsgrad på over 100% for januar og februar. :p

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Ser ut som de fortsatt søker folk. Er disse stillingene som regel rene designjobber, eller går det også på utvikling med php/andre programmeringsspråk.

 

Lurer litt på hvor stabil denne utdannelsen er, men regner med at den egentlig er rimelig stabil. Det vil alltid komme nye kunder.

 

Er det forresten mulig å få greie på hvor mye du tjener på denne jobben? Kunne du ha sendt en Pm hvis du ikke føler for å poste det her i tråden?

Lenke til kommentar

De folkene vi søker nå, er generelt utviklere som kan JS, AJAX og 'frontend' PHP - de gutta som sitter og lager påmeldinger, kommentar-systemer og andre skreddersydde løsninger, ting til spesifikke siter. Kort sagt det folk måtte ha bruk for i tillegg til det som det finnes nativ støtte for i KeyPublisher. Disse jobber mer opp mot implementørene (front-end) enn en produktutvikler ville ha gjort.

 

Dog er det en twist med den greia vi har på sidene våre ('vi søker 5 utviklere...') - det skal ikke ansettes mer enn en eller to til ila. 2008.

 

Du får PM.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...