Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Server side-folk, må en submit-funksjon kjøres via en <input type="submit" /> - eller kan dette også være en <a> med litt AJAX inne i bildet?

Du har jo også <button type="submit">Hei og hå</button>. Men det er jo bare å hive en event-listener på hva som helst om det skal basere seg på AJAX...

Nei, blir for likt input, a-element er mer fleksibelt i forhold til image-replacement o.l - men ja, trengs nok AJAX for det.

<a href="fubar" onclick="skjema.submit();">Barfu</a> ellerno?

Lenke til kommentar
Er det meningen at print-scriptet til Aftenposten.no skal vaere helt teit?

 

-Jegføler meg som samboeren til Arve Juritzen, sier Jon Almaasog ser nedover den lilla skjorten fra NRKskostymelager.

 

http://www.aftenposten.no/kul_und/article2...e?service=print

 

Orginalartikkelen har akkurat de samme feilene med manglende mellomrom. Ellers er printscriptet helt standard Escenic løsning.

 

@Lovskogen: Fusjonen mellom Aftenposten, BT osb. kommer ikke til å medføre endringer på de enkelte avisene sin profil og redaksjonelle linje, det er bare eierselskapene som fusjonerer sammen i Schibsted-gruppen. Dette gjelder jo de fleste andre norske aviser også, de hører til store pressekonsern.

 

Ellers så bruker de samme publiseringsløsning alt i dag.

Lenke til kommentar
Ja, at Firefox tar hensyn til gyldig HTML mener du?

 

Den første/neste tabindexen etter tabindex="1" i textarea-elementet i hurtisgvar, er svarknappen som har tabindex="2". Sååååå.....

 

No veit eg ikkje heilt korleis det er meininga at ting skal tolkast når der er fleire tabindex="1", men det er ein annan sak. I mine auge er det i alle fall veldig logisk at du skal gå i stigande rekkefølge frå noverande punkt (då altså i tekstfeltet).

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Har du noen forbindelse til Escenic, Bolson?

 

Neida, ikke annet en at jeg har fått presentert løsningene deres. Har bare konkludert med at de har kapret det meste av avismarkedet i Norge, samt at de er svært store på aviser internasjonalt også.

 

Etter erfaring med Java basert publiseringløsning/rammeverk for noen år siden er jeg ikke overvettes glad i den type teknologi (Vignett). Og jeg tror ikke Escenic har tatt i bruk JSR-170/JSR-283, noe jeg er redd kommer til å hindre utviklingen av løsningen framover.

 

De som driver med utvikling bør se litt nærmere på tanken bak JSR-170/JSR-283, som i utgangspunktet er et Content Repository API for Java. Det er under utvikling en porting av API-et til PHP 5.2/PHP 6. Regner med at de blir ferdig i løpet av året. Ønsker noen foilsett med presentasjon eller video av foredrag, send meg en PM.

Lenke til kommentar

Jeg har rapportert videre til Ueland Henrik, så får vi se om han piska de rette folka som han sa han gjorde.

 

Bolson: OK, kjenner en kar som nok valgte Escenic mye pga. den overbevisende avisportefølja. Vel, i kvantitet om ikke annet. Av vanlige sider har de mye mindre å vise til derimot. Hvis det er et råttent java-basert system de driver og sysler med tror jeg han skulle ha valgt Keyteq. :p

Lenke til kommentar
Problemet er at artikkelsøket øverst har det samme da, stælken.

 

Då er uansett Opera sin måte å gjere det på både meir logisk og betre for brukaropplevelsen :)

I de aller, aller fleste tilfeller: Opera > Firefox. Fin huskeregel å ha hvis diskusjon skulle oppstå.

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Har du noen forbindelse til Escenic, Bolson?

 

---

 

Uff, bruken av tabindex på forumet her er et eksempel på hva man absolutt IKKE må gjøre. Trykker jeg tab når jeg står i hurtigsvar, sendes jeg opp til søkeknappen øverst til høyre.

 

Ja, helvete, har mistet MINST ti lange innlegg nå. Blir like steik irritert hver gang......

Lenke til kommentar
Server side-folk, må en submit-funksjon kjøres via en <input type="submit" /> - eller kan dette også være en <a> med litt AJAX inne i bildet?

 

Du kan vel bruke hva du vil, såfremt det genererer en POST-request over HTTP. Men det var jo noe med graceful degradation, da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...