mikk- Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Mikael !!= Hein, faktisk! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Hum, nei. Tror du er langt utpå jordet nå, Mikael. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Fant på den sjæl, det betyr "væffal ikke lik". Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Work in progress Hva synes folk om typografien her? Litt kjedelig.. eller? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Bare hos meg at den lille "Gå til nyeste innlegg" ikke fungerer lenger? I hva? Virker ikke i de siste Opera 9.5 alphaene. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) opera 9.5 ja. Kjedelig.. Flodert: Kjedelig meny Endret 4. mars 2008 av Steinmann Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Må finne på noe sprell med menyen ja. Men synes folk det ser greit ut med vanlig trekolonners i innholdet? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Synes du har et veldig flott design herr lovskogen. Men for å ikke lage en kjemepstor debatt her. Heter det ikke "De tre siste publiserte artiklene". Gleder meg til å navigere rundt på siden din etterhvert. Kim... Jeg spurte en norsklærer her, som også mener det skal være "siste". ------ Håkon: Er du sikker på de rosa og brune skyene? Jeg synes de bryter for mye med fargevalget på resten av siden. Er ikke sikker, men jeg tror det hadde blitt bedre uten, eller om de fulgte fargevalget til resten av siden. Ville kanskje hatt litt lysere tekst. Ville ha gjort litt mer ut av menyen, synes den blir i overkant anonym nå. Men ser bra ut, er spent på resultatet! Edit: Og en ting til: De tre kolonnene vises feil i oppløsninger under 1280. Endret 4. mars 2008 av Mikael Berg Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Når du sier det, den brune skyen må hvertfall gjøres noe med. Da skal jeg gjøre teksten litt lysere, og ja, er et par bugs som må fikses. Takke, takk. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Hvorfor elastisk? Skal rette skrivefeilen i "Siste", altså! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Ah, klassiker. Jeg har et budsjett på ca 2500 kroner. Da tenkte jeg mer på en lignende side som for eksemepl www.hardware.no Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Blitt diskutert før, men hvordan får man mest like farger og kontraster fra Photoshop til en ferdig png/jpeg sett i en browser? Er både relevant for webdesign, men også faktisk relevant hvis man skal publisere bilder på nettet som da blir sett i en browser(deviantart f.eks). Edit: legger til et eksempel. Her er et bilde sett i Opera etter save for web i png, og til høyre er det direkte fra PS. Endret 4. mars 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Det save for web gjør er jo å komprimere bilder til bruk på web - for å få ønsket resultat bør du prøve flere formater og forskjellig komprimeringsnivå. Derfor vil det se forskjellig ut fra den ukomprimerte versjonen du har i PS. Det som har vært mye av problemet før har vært gammainnstillingene i PNG, men med save for web i PS CS3 har det blitt fikset. Og det at nettlesere har forskjellig tolkning av bilder har vi jo sett før, selv om det ofte bare er små forskjeller. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Det med at nettlesere viser ulik farge er ikke noe mystisk. Safari er vel den eneste nettleseren som støtter Color profiles, så pass på å eksporter alle bildene dine til sRGB som er best for web (gjøres automatisk i CS3 - save for web har jeg hørt). Når det gjelder formater så er GIF og PNG-8 best for grafikk (tekst, linjer, farger, etc) (PNG-8 gir oftest mindre filer, men ikke alltid) og JPEG for fotografier. Et fotografi lagret i PNG-24 sammenlignet med JPEG får du minimalt bedre kvalitet samtidig som filstørrelsen blir 5-10 ganger større. Men pga. PNG sin komprimeringsalgoritme (DEFLATE) som på en måte "forutsier" neste pixels farge basert for forrige, er PNG oftest bedre for bilder med gradients, streker, tekst etc. De fleste er vel kjent med dette men kan likevel nevne at det ikke er noen vits å ha mer enn 72 dpi for bilder som skal brukes på web siden skjermen din ikke klarer mer. Endret 4. mars 2008 av MC2 Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Hvem her har erfaring med custom themes til Drupal? Så vidt jeg kan se, etter femten minutter, er det er rent helvete. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, så når jeg neste gang skal legge ut et fotografi bør jeg velge JPEG i sRGB og prøve meg frem for å se hva som ser best ut i browseren. Litt tungvint må jeg innrømme men, jeg er vel kanskje en perfeksjonist akkurat når det gjelder riktige farger og kontraster Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Hvem her har erfaring med custom themes til Drupal? Så vidt jeg kan se, etter femten minutter, er det er rent helvete. Spør om det samme, bare med Joomla, jeg. For det er vel de to systemene som er vanligst når det kommer til portalløsninger, er det ikke? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Hvem her har erfaring med custom themes til Drupal? Så vidt jeg kan se, etter femten minutter, er det er rent helvete. Spør om det samme, bare med Joomla, jeg. For det er vel de to systemene som er vanligst når det kommer til portalløsninger, er det ikke? Du finner i det minste en del informasjon på nettet ang. custom themes til Joomla, det lille jeg finner til Drupal er rett og slett elendig. Endret 4. mars 2008 av loathsome Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 MC2: Har du testa Fireworks i forhold til PS når det gjelder komprimering av grafikk? Fireworks skal visstnok være bedre noen ganger. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 MC2: Har du testa Fireworks i forhold til PS når det gjelder komprimering av grafikk? Fireworks skal visstnok være bedre noen ganger. Det var noen år siden jeg sist prøvd Fireworks, og fra det jeg husket så klarte Fireworks å komprimere bedre enn Imageready. Men siden Macromedia ble kjøpt opp av Adobe tror jeg nok den forskjellen har forsvunnet. Uansett så burde det tross alt ikke være noen forskjell dersom de funksjonene på begge produktene er godt skrevet. Er jo tross alt samme komprimeringsalgoritmer og man velger jo selv antall farger etc. Anyway, husk å still proof setup i Photoshop til Monitor RGB (eller win/mac rgb) hvis man er veldig nøye når det gjelder farger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå