mikk- Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Nå gjenstår det bare å se om standards mode i IE8 blir så bra som lovet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Halp guis! Kode: <?php if(round($_GET['n']) == $_GET['n']){ echo round($_GET['n']) . ' == ' . $_GET['n'] . ' # sant'; }else{ echo round($_GET['n']) . ' == ' . $_GET['n'] . ' # usant'; } ?> URL: test2.php?n=foo Output: 0 == foo # sant Hvordan er dette mulig? Jeg irriterer meg over meg selv, fordi jeg mener jeg skjønner PHP ganske godt nå, og feiler på noe så lite som dette. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 er vel ikke duckcasting i php, så du må fortelle at det er tall du helst vil ha? Rimelig sikker på at du får en warning på det der også.. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Har skrevet ferdig første del i en serie av artikler, har ikke lansert siden min sånn offisielt enda, men dere kan jo lese den og si hva dere syns: Konsekvent Design – Del 1, Layout Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Halp guis! Kode: <?php if(round($_GET['n']) == $_GET['n']){ echo round($_GET['n']) . ' == ' . $_GET['n'] . ' # sant'; }else{ echo round($_GET['n']) . ' == ' . $_GET['n'] . ' # usant'; } ?> URL: test2.php?n=foo Output: 0 == foo # sant Hvordan er dette mulig? Jeg irriterer meg over meg selv, fordi jeg mener jeg skjønner PHP ganske godt nå, og feiler på noe så lite som dette. Se litt på hvordan PHP konverterer strengverdier til heltall. Default er at en streng vil castes om til 0 hvis ikke strengen begynner med noen tall. Likhetsoperatoren vil automatisk caste om en streng til heltall hvis det skjer en sammenligning mellom heltall og en streng (eller to numeriske strenger), så den vil sammenligne 0 (resultatet av round()) med "foo". "foo" vil da videre bli castet til heltall, altså til 0, og likhetsoperatoren gir true som resultat. Hvis ønsket oppførsel er å sjekke om _strengen_ "0" er lik _strengen_ "foo" kan du bruke typecasting; <?php if ((string) round($_GET['n']) == $_GET['n']) { echo round($_GET['n']) . ' == ' . $_GET['n'] . ' # sant'; } else { echo round($_GET['n']) . ' == ' . $_GET['n'] . ' # usant'; } ?> Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 ...eller du kan bruke tre likhetstegn, if (round($_GET['n']) === $_GET['n']) { ... (tror jeg) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 ...eller du kan bruke tre likhetstegn, if (round($_GET['n']) === $_GET['n']) { ... (tror jeg) Både ja og nei. === sjekker for identitet (likt innhold OG lik type), så det kan virke som rette operator å bruke, men problemet er at $_GET og $_POST returnerer verdier som strenger, og $streng === $int vil alltid feile. I så fall må en typecaste strengen over til integer, og det er egentlig like strevsomt... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Hmm, det gikk jo an a lese forumet med Lynx. Drittproxyserver som skolene bruker. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Har skrevet ferdig første del i en serie av artikler, har ikke lansert siden min sånn offisielt enda, men dere kan jo lese den og si hva dere syns: Konsekvent Design – Del 1, Layout Synes du har et veldig flott design herr lovskogen. Men for å ikke lage en kjemepstor debatt her. Heter det ikke "De tre siste publiserte artiklene". Gleder meg til å navigere rundt på siden din etterhvert. Kim... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Håper bare Microsoft gjør IE8 som en mandatory oppdatering. Så vi kan begynne å nyte ordentlige siden. Og få designere til å ta ibruk W3C. Birger Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 IE7 blir jo påkrevd nå til sommeren, har jeg hørt vage rykter om. Tar nok litt lengre tid før det samme skjer med arvtakeren. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 IE7 er uansett greit nok, er ikke stress å få sidene til å se bra ut der. Som oftest bare et par hacks som skal til. IE6 var et rent helvete. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 jorgis: Tusen takk for teh fix. Prøvde med ===, men fikk ikke ønsket resultat der heller, Hein Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Mikael != Hein ? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Ehm, ja, sånn går det når man har sort/hvitt-avatar, slik som dere begge! *ro ro til fiskeskjær* Beklager Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Mikael != Hein ? Nei - Bare hos meg at den lille "Gå til nyeste innlegg" ikke fungerer lenger? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Fungerer fint her. IP.Board Pro ved firefox. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2008 Mikael != Hein ? Nei Mikael !== Hein da. Jeg og Mikael er helt forskjellige typer!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå