Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

2) Do you agree with the statement I’ve made on occasion, that those who can code as well as they design will always have an edge over those who do only one? (See #3.) Or do you believe it’s better for designers and coders to specialize in one role?
Merker stor forskjell på en designer som har god innsikt i front-endkoding og en som ikke har det. Derfor mener jeg at designere ha god innsikt i kode.

Den andre veien syns jeg det er litt mer hipp som happ - her hjelper det å forstå hva design dreier seg om for en som koder det opp, men det handler like mye om å være nøyaktig. Har man gode skisser og er nøyaktig trenger man ikke å kunne design for å oppnå et godt resultat når designet kodes opp. I alle fall ikke så lenge man kan ta kontakt med designeren om noe ikke skulle komme klart fram av skissene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo en dårlig sammenligning sånn sett, Sebastian. Tor sitter i alle fall og implementerer halvparten av tida. Jeg har PS oppe mesteparten av tida jeg er på jobb, om det er det du mener skal til. Kan ikke skryte på meg å designe på jobb, men jeg mener jeg kan å designe selv, selv om det ikke skjer på jobb.

Lenke til kommentar
Bookmark-dritt? Blir nok mye bedre å bruke Opera sin sync. à .mac-sakene.

 

Designer, coder – separate roles or one? – hva mener dere?

 

Man er helt klart mer omgjengelig dersom man behersker design og koding like godt. Dette er det i grunn ikke så mange som gjør. Enig i at dersom man skal designe (grafikken), bør man helt klart ha innsikt i hvordan man koder. Ellers tror jeg mange kreative skapninger der ute ville løpt løpsk i photoshop, uten å viet en tanke til hvordan man skulle sette dette sammen. (been there)

 

Selv er jeg helt klart en designer. Trives 100x bedre i ps enn med knoting i notepad, men jeg har vært gjennom det - og det kommer godt med når man skal begynne på noe nytt. Har et prosjekt på gang som består av en grafisk designer og en programmerer (link i signatur, litt gratis reklame der takk). Tror det kan bli en fin måte å jobbe på, hver har sin nisje, om man kan kalle det det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...