Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en GridServer hos MediaTemple, og det eneste jeg kan klage på der er egentlig pingen. Den er ikke skyhøy, men merkbar ved mye opp- og nedlasting ved utvikling av sider. Ellers har jeg ingenting å utsette på MediaTemple. Gode løsninger, masse transfer, flott og brukervennlig kontrollpanel og gode priser :)

 

Har også serverplass hos ServeTheWorld, men vet ikke hvor mye båndbredde de har å tilby for en side der det er ekstremt viktig.

Lenke til kommentar

Har serverplass hos Mediatemple og er kjempefornøyd. Mye for pengene, bra adminpanel, bra service (24/7 365 telefon ellers de svarer alltid på supportsthreads i løpet av noen timer), mange store og små fiffige løsninger. Etter en kjapp kikk på SliceHosting ser det ut som du får mer for pengene hos Mediatemple.

 

Om det er en side for en seriøs bedrift eller organisasjon hadde jeg sammenlignet kundene til de to selskapene, og kan det nevnes at om du lager en side folka hos Mediatemple liker kan det hende at de spanderer hosting på deg, feks. mootools.net.

 

Btw, om du kjøper en (dv) server kan du dele opp små deler og selge de videre til folk. De får egne kontrollpaneler etc. akuratt som om de hadde kjøpt plass hos et hvilket some helst annet webhotell.

Endret av MC2
Lenke til kommentar

Lurer på en liten ting... Jeg har en side hvor jeg driver å prøver å lage et lite CMS til hvor man skal kunne redigere innholdet på alle sidene på nettstedet. Dette fungerer forsåvidt greit, men når jeg inkluderer PHP filen min i i index filen så vises alle tegn som æ ø å som spørsmålstegn. Har satt charset til utf-8 og det fungerer når jeg henter nyheter fra en MySQL database, men ikke når jeg inkluderer tekst fra en PHP fil. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Den var litt kewl, men har sine feil. Når jeg har pila over "IT", og så får opp en meny nedover, vil jeg at menyen fortsatt skal være der når jeg kjører pila nedover menyen. I stedet forsvinner den og den horisontale rekken med ruter blir synlig. Kanskje burde heller både horisontal rekke og vertikal rekke alltid være synlig.

 

--

 

Eksempel på side som sikkert så ordentlig godt ut før kontorpersonalet slapp til på CMS-et

Lenke til kommentar
Hva syns folk om menyløsningen for studier her, egentlig? Syns ikke det var helt riktig sted å bruke slik funksjonalitet..

 

Synes det faktisk var en litt artig løsning jeg. Degraderer nesten brukbart for brukere uten påslått javascript også.

 

Om den fungerer mer effektivt navigeringsmessig enn mer "konvensjonelle" løsninger vil jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...