mikk- Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Er vel en "uskreven" regel om at bindestrek og slikt kan fjernes i logo bruk. Uten at det ansees som orddelingsfeil/skrivefeil. Kim... En skrivefeil er en skrivefeil -- logo eller ikke. Orddelingsfeil i logo er det dummeste jeg ser. Her må estetikk etter min mening "vike" for funksjon. For å utelate bindestreken gir ofte ordene feil betydning. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Må innrømme at den logoen som du linker til ville ha vært ganske så mye mindre pen med en bindestrek i seg. Røros- Hytta Kim... Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Hva synes dere om å ha samme id navn på div og f.eks ul element. Vil det skape noen problemer så lenge man definerer css med div#navn og ul#navn. Noen som har noen erfaringer å dele? Kim... En ID skal være unik. Det er hele poenget, nemlig å få identifisert et objekt. Det er en ID for et objekt i source, og CSS har ingenting med dette å gjøre. CSS styler bare elementene. En fordel med å bruke ID er at man kan sende leseren direkte til objektet ved å sette #navn_på_id i URL så fremt URL-en inneholder filnavn og ikke bare mappe. Et eksempel på dette er Wikipedia, hvor det ikke kan legges #navn i URL. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Må innrømme at den logoen som du linker til ville ha vært ganske så mye mindre pen med en bindestrek i seg. Røros- Hytta Kim... Det må jo han som lagar logoen tenke på i så fall. Det er ikkje vår oppgåve å finne ut korleis han kunne gjort det, sjølv om vi synest den ser rar ut med teit orddeling.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Nå er jeg blitt rimelig sugen på en HTC Touch Cruise. Kjører riktignok Windows Mobile, men tror ikke det burde by på noen problemer. Dyr telefon, men det får gå. iPhone er kul, men mangler for mye stæsj jeg ser på som elementære ting i en såpass dyr telefon. f.eks MMS (Nei, tredeparts AJAX applikasjon gjør ikke susen - spesielt ikke når man ikke kan mota MMS) og 3G. Dessuten gidder jeg ikke stresse med opplåsning og hacking. EDIT: Litt OT trengs en gang i blant Endret 21. februar 2008 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 En fordel med å bruke ID er at man kan sende leseren direkte til objektet ved å sette #navn_på_id i URL så fremt URL-en inneholder filnavn og ikke bare mappe. Et eksempel på dette er Wikipedia, hvor det ikke kan legges #navn i URL. Hva mener du? http://example.org/folder/subfolder/#id (mappe) funker like bra som http://example.org/folder/subfolder.html#id (fil), hvis det var det du tenkte på. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Tenkte mer på dette: http://no.wikipedia.org/wiki/Voss/#Kultur Men nå ser jeg at dette går: http://no.wikipedia.org/wiki/Voss#Kultur Så da trekker jeg tilbake den påstanden der raskere enn lynet... Takk for påpekelsen. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 http://rainbowdivider.com/ Wow, det må jeg virkelig si, pent design. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Guds død! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Newspond - No editors. No voting. Just a self-sufficient news engine Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Veldig 'modern 2.0', jeg liker det – kan man snart begynne å kreve JS på nettsider? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Det har vi jo praktisert i Keyteq lenge, Tor ;D Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 ^^ True, men å slutte å bry seg om at ting skal falle tilbake på en fin måte for de uten JS. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Nei. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Nei hva? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Veldig 'modern 2.0', jeg liker det – kan man snart begynne å kreve JS på nettsider? Nei. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Dårlig argumentasjon ved bare "Nei", da. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Tja, den siste posten din leste jeg som et spørsmål. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Fortsatt dårlig argumenter da, ingen. 50 CSS-teknikker 53 CSS-teknikker (Er litt JS gjemt inni der også) Nå, harru tenkt til å lære deg alle, Hein? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg mener at vi ikke må slutte å tenke accessibility selv om vi lager fancy sider. Men man må selvfølgelig se an på brukergruppen, og hva slags side man lager. Men på en side som skal nå ut til et videst mulig publikum kan man ikke ha JS som ikke "bruker" graceful degradation. Mener nå jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå