Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mulig - men man burde da få lov uansett? Hjelper ikke med display:inline, så det må være noe annet enn blokk-elementet som gjør det? Å endre til <p> hjalp såklart heller ikke (da det også er blokk-element). Men å bytte ut alle 'spans' med 'a' hjelper heller ikke... Eller er det jeg som misforstår helt hva som er et blokk-element, eller ei?

Edit:

Uansett, jeg ønsker et resultat som på første screenshot (Opera). Noen som kan tipse meg om hvordan gå frem? NB: hver linje skal være et <li>-element. i alle fall må setningen til venstre være pakket inn i <li>.

Endret av Halvis
Lenke til kommentar

<ul>
   <li><span>Floatet til hoyre</span>Ipsum lorem...</li>
</ul>

Fant her en dårlig løsning, men FF/Fx og IE7 klarer den i alle fall. Slår man av CSS vises jo elementene i feil rekkefølge.. men men.

Ett element med float:left|right bør flyte til en av sidene i forhold til hvor elementet selv egentlig skulle vært. Ikke i forhold til hvor på siden ett etterpåfølgende element måtte havne. Enig?

Lenke til kommentar

<html><head>
<style type="text/css">
ul {
width:300px;
}
li {
border:1px solid #888;
text-align:right;
width:300px;
}
li span {
text-align:left;
float:left;
}
</style></head>
<body>
<ul>
<li><span>Bugatti</span>sexy</li>
<li><span>Aston Martin</span>sexy</li>
<li><span>Porche</span>unsexy</li>
</ul>
</body></html>

Uh... fungerer i alle nettlesere om du ikke skal ha listepunktene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Da ble det en fyll og fanteri på meg i kveld. Jeg som skulle være produktiv og programmere masse i kveld - faen ta venner som skal ha deg med ut. :p

Uansett, jeg skriver Fx - selvom jeg syntes FF "passer" bedre, men blir feil å bruke det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Nope, jobber ikke i ProffCom, Sebba. Men vi er på utkikk etter noen søte selgere da :p

EDIT: Hvorfor trodde du jeg jobbet der forresten ?

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Vi kan ha photoshop/nettleser oppe i tillegg til minst 2 mapper og chat ved siden av uten at det går ut over noe
Hvordan klarer du det? Her fyller nettleseren opp ca 80% av skjermen, og da er det ikke plass til masse ved siden..
Hvordan? Sier jo at det er 24" en wide 24" fra Dell. På høyeste oppløsning der fyller vel ikke nettleser mer enn 60-70%. Dermed har man 30-40% igjen på sidene.
Lenke til kommentar
Vi kan ha photoshop/nettleser oppe i tillegg til minst 2 mapper og chat ved siden av uten at det går ut over noe
Hvordan klarer du det? Her fyller nettleseren opp ca 80% av skjermen, og da er det ikke plass til masse ved siden..
Hvordan? Sier jo at det er 24" en wide 24" fra Dell. På høyeste oppløsning der fyller vel ikke nettleser mer enn 60-70%. Dermed har man 30-40% igjen på sidene.

jeg som blingsa. Trodde du fikk plass til Photoshop og nettleser ved siden av hverandre, i tillegg til mapper, chat, etc... Sitter forøvrig foran enn 2704WFP selv - men allikevel er det praktisk med den gamle ved siden av.. Nuja, det skyldes vel egentlig mest fordi ctrl+alt+piltast funker dårlig i windows :(

@jonT: gratulerer med ett-eller-annet :)

@teflon: hallo, du kjøper teflon! Men unngå at det slites av - skal visstnok ikke være spesielt sunnt å få i maten. Så man skal egentlig ikke vaske de med såpe, kun varmt vann. Men men, jeg er nå et bevis på at man overlever i alle fall tre år med hardvask av teflonpanner.

Endret av Halvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...