Magnus Holm Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Fordi span ikke er et blokk-element og ikke burde floates? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) mulig - men man burde da få lov uansett? Hjelper ikke med display:inline, så det må være noe annet enn blokk-elementet som gjør det? Å endre til <p> hjalp såklart heller ikke (da det også er blokk-element). Men å bytte ut alle 'spans' med 'a' hjelper heller ikke... Eller er det jeg som misforstår helt hva som er et blokk-element, eller ei? Edit: Uansett, jeg ønsker et resultat som på første screenshot (Opera). Noen som kan tipse meg om hvordan gå frem? NB: hver linje skal være et <li>-element. i alle fall må setningen til venstre være pakket inn i <li>. Endret 15. februar 2008 av Halvis Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Fordi span ikke er et blokk-element og ikke burde floates? Float gir og display: block; Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Men jeg ville nok satt display: block også, er ikke sikker på hvor godt det er støttet. Kan banne på at noe går galt i IE hvertfall Dette er vel et eksempel der jeg ville brukt position: absolute; Gidder ikke å sitte å gnukke med floats som ikke vil det jeg vil. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 <ul> <li><span>Floatet til hoyre</span>Ipsum lorem...</li> <li><span>Floatet til hoyre</span>Ipsum lorem...</li> <li><span>Floatet til hoyre</span>Ipsum lorem...</li> <li><span>Floatet til hoyre</span>Ipsum lorem...</li> </ul> Fant her en dårlig løsning, men FF/Fx og IE7 klarer den i alle fall. Slår man av CSS vises jo elementene i feil rekkefølge.. men men. Ett element med float:left|right bør flyte til en av sidene i forhold til hvor elementet selv egentlig skulle vært. Ikke i forhold til hvor på siden ett etterpåfølgende element måtte havne. Enig? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Er logikk i det vettu. Det er måten man må gjøre det på. Samme med bilder Hadde lipsum lorem også vært i et block element ville det fungert tror jeg. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 <html><head> <style type="text/css"> ul { width:300px; } li { border:1px solid #888; text-align:right; width:300px; } li span { text-align:left; float:left; } </style></head> <body> <ul> <li><span>Bugatti</span>sexy</li> <li><span>Aston Martin</span>sexy</li> <li><span>Porche</span>unsexy</li> </ul> </body></html> Uh... fungerer i alle nettlesere om du ikke skal ha listepunktene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Da ble det en fyll og fanteri på meg i kveld. Jeg som skulle være produktiv og programmere masse i kveld - faen ta venner som skal ha deg med ut. Uansett, jeg skriver Fx - selvom jeg syntes FF "passer" bedre, men blir feil å bruke det. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Forresten så trur eg Fx vs FF-diskusjonen vart tatt opp av meg tidligare i kafèen (ca tusen sider sida ), og då var alle veldig uenige i bruken av Fx på grunnlaget om at det var det Mozilla sa. Såååååå.... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Ombestemte meg. Thomas: Du jobber ikke i ProffCom? Var der på møte idag, de hadde endel søte selgere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Nope, jobber ikke i ProffCom, Sebba. Men vi er på utkikk etter noen søte selgere da EDIT: Hvorfor trodde du jeg jobbet der forresten ? Endret 15. februar 2008 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Det ligger på fyrstikktorget. Og du sa du jobbet der I hele dag har jeg sittet i kanskje en times tid og faktisk gjort noe Annent enn møter altså Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Vi kan ha photoshop/nettleser oppe i tillegg til minst 2 mapper og chat ved siden av uten at det går ut over noeHvordan klarer du det? Her fyller nettleseren opp ca 80% av skjermen, og da er det ikke plass til masse ved siden.. Hvordan? Sier jo at det er 24" en wide 24" fra Dell. På høyeste oppløsning der fyller vel ikke nettleser mer enn 60-70%. Dermed har man 30-40% igjen på sidene. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Arg, valgets kval: Jernpanne eller Teflonpanne(Snakker da Tefal e.l.) Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Teflon. Mye lettere (på alle måter) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 Wee. Hipp Hurra for meg! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 Magnus og Stølan: Men damen i butikken syntes det var tåpelig å kjøpe sån! Hun mente belegget ville gå også ville alt brenne seg. Jeg spurte da om det da ikke ville bli som jernpannen var opprinnelig, men det ville hun ikke høre på Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Vi kan ha photoshop/nettleser oppe i tillegg til minst 2 mapper og chat ved siden av uten at det går ut over noeHvordan klarer du det? Her fyller nettleseren opp ca 80% av skjermen, og da er det ikke plass til masse ved siden.. Hvordan? Sier jo at det er 24" en wide 24" fra Dell. På høyeste oppløsning der fyller vel ikke nettleser mer enn 60-70%. Dermed har man 30-40% igjen på sidene. jeg som blingsa. Trodde du fikk plass til Photoshop og nettleser ved siden av hverandre, i tillegg til mapper, chat, etc... Sitter forøvrig foran enn 2704WFP selv - men allikevel er det praktisk med den gamle ved siden av.. Nuja, det skyldes vel egentlig mest fordi ctrl+alt+piltast funker dårlig i windows @jonT: gratulerer med ett-eller-annet @teflon: hallo, du kjøper teflon! Men unngå at det slites av - skal visstnok ikke være spesielt sunnt å få i maten. Så man skal egentlig ikke vaske de med såpe, kun varmt vann. Men men, jeg er nå et bevis på at man overlever i alle fall tre år med hardvask av teflonpanner. Endret 16. februar 2008 av Halvis Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 Blir nok en sån fin tefalpanne til 1000kr Kjøpte en Japansk Mac kniv ista til litt over 500, den er bare orgasmisk! Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2008 @jonT: gratulerer med ett-eller-annet Wee.. Blir 18. The Python Smile: q[:-1] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå