Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Henrik: Jeg syntes reportlab var tungvindt... Skal lage rapporter med masse tabeller osv. Skulle hatt en sån html->pdf ala htmldoc men med mulighet for å gennerere dynamisk og ikke måtte templagre ting. - Jesper: pythonstøtte pleier å være fint Endret 15. februar 2008 av Steinmann Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Skal lage rapporter med masse tabeller osv.Skulle hatt en sån html->pdf ala htmldoc men med mulighet for å gennerere dynamisk og ikke måtte templagre ting. Har eit script som det der heime (trur det er i Perl), som ogsa kan ta hensyn til CSS. Skal sja pa det nar eg kjem att fra Thailand. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Den lager jo PDF av printstylen din, eller av siden din, da. Les mer her. Tror da det burde funke med det meste av språk når mekkingen foregår på server? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Virker som dette krevet at man må mellomlagre dokumentene. Det gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Gah. Halvveis irritert. Fotoklassen har klaget om nye skjermer (går MK) det ble begrunnet med at bilder og grafiske arbeider så annerledes ut i ulike hjørner på skjermen og hvor man så det hele fra. Alle får derfor nye skjermer. 24", og det er jo meget bra. Vi kan ha photoshop/nettleser oppe i tillegg til minst 2 mapper og chat ved siden av uten at det går ut over noe Men innsynsvinkelen er jo ikke det spor forbedret, læreren tror kanskje det hele dreier seg om antallet tommer? Innsynsvinkelen er 160 grader på både nye og gamle skjermer. Siden den nye i tillegg er større, blir det verre hakket verre. Alt i alt vil jeg si det er forbedring uantsett, men de burde vel heller investert i bedre innsynsvinkel? Endret 15. februar 2008 av TSP Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Den lager jo PDF av printstylen din, eller av siden din, da. Les mer her. Tror da det burde funke med det meste av språk når mekkingen foregår på server? Kjenner til PrinceXML, og det fungerer veldig bra. Har derimot eit script liggande heime som gjer jobben ganske likt (og gratis). Scriptet kan lese fra stdin/fil og skrive til stdout/fil. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Noen som vet om man kan sette sånne ting som hvilket format man skal printe ut i osv med javascript ? window.print() er liksom ikke nok Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 WTF så provoserende vanskelig det er å debugge assembly-kode! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Haha, prøv å lag din egen prosessor og ditt eget assembly språk! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Tror bare jeg mekker oblig'en i C, og kjører en disassembler på ferdig kompilert kode, jeg. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Vi kan ha photoshop/nettleser oppe i tillegg til minst 2 mapper og chat ved siden av uten at det går ut over noeHvordan klarer du det? Her fyller nettleseren opp ca 80% av skjermen, og da er det ikke plass til masse ved siden.. Men argh.. irriterer meg at FF og IE ikke klarer å flote elementer slik jeg vil de skal! Nesten så jeg blir fristet til å sette opp en table bare for å løse problemet Assembly er jo koz. På UiB? Vi fikk lov til å bruke http://eple.hib.no/inf110/assembly/ for å løse oppgane. Spess skrhtal.asm er nyttig. Men ingen nevnte vi kunne bruke ressursen før jeg tilfeldigvis datt over den :-/ Husk også på at jmp() ikke går så bra om det er for stor avstand i antall linjer. Aner ikke hvorfor. Endret 15. februar 2008 av Halvis Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det sier jo egentlig mer om Halvis enn IE og Fx, Halvis. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hvorfor ble vi egentlig enige om å bruke fx? FF er da mye mer logisk? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Vi ble vel ikke enige om noen ting? Det er Mozillas offisielle forkortelse. Om Firefox bestått av to ord, hadde FF vært naturlig. Navnet består kun av ett ord. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Vell, alle bruker ff, og det har satt seg i folket. Så da sier jeg at vi går mot de onde menneskene i Mozilla Det er et ord, men det er sammensatt, derfor er det naturlig med ff Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Opera er bedre enn ff. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 http://kb.mozillazine.org/Talk:Spelling_Firefox 8. How do I spell Firefox? How do I abbreviate it? Firefox is spelled F-i-r-e-f-o-x - only the first letter capitalized (i.e. not FireFox, not Foxfire, FoxFire or whatever else a number of folk seem to think it to be called.) The preferred abbreviation is "Fx" or "fx". Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ståle: Tror på Hein når han sier at Mozilla vil at det skal skrives Fx, men jeg driter i det Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 jada, jeg vet. Men er bare mitt default svar nar noen skriver FF Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Beklager, men for meg er det mest logisk å benytte FF når jeg forkorter Firefox. Jeg er klar over at Mozilla ikke liker det, men så lenge folk forstår hva jeg mener er jeg fornødt. Og i min omgangskrets er det større sannsynlighet for at folk forstår FF enn Fx. Men det jeg egnetlig ville diskutere var floating: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en"> <head> <style type="text/css"> *{ margin:0; padding:0; } li{width:300px;} span{float:right;} </style> <title/> </head> <body> <ul> <li>Ipsum lorem...<span>Floatet til hoyre</span></li> <li>Ipsum lorem...<span>Floatet til hoyre</span></li> <li>Ipsum lorem...<span>Floatet til hoyre</span></li> <li>Ipsum lorem...<span>Floatet til hoyre</span></li> <li>Ipsum lorem...<span>Floatet til hoyre</span></li> </ul> </body> </html> De ulike resultatene er vedlagt. Og da spør jeg meg selv: hvorfor så ulikt resultat??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå