MC2 Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Skjønner ikke helt hvorfor folk er så imponert av sånt... men nå kan alle gjøre det: <html> <head> <style> .pixel { width:1px; height:1px; float:left; } </style> </head> <body> <?php $f = dirname(__FILE__)."/tmp/igoogle.gif"; switch(strtolower(ereg_replace("^(.+)\.(.+)$","\\2",$f))) { case "jpg": case "jpeg": $i = imageCreateFromJpeg($f); break 1; case "gif": $i = imageCreateFromGif($f); break 1; case "png": $i = imageCreateFromPng($f); break 1; default: die(); } $s = getImageSize($f); $width = $s[0]; $height = $s[1]; echo '<div style="width:'.$width.'px; height:'.$height.'px">'; for($y=0; $y<$height; $y++) { for($x=0; $x<$width; $x++) { $c = imageColorAt($i,$x,$y); $c = imageColorsForIndex($i,$c); echo '<div class="pixel" style="background-color:rgb('.$c["red"].','.$c["green"].','.$c["blue"].');"></div>'; } } echo '</div>'; ?> </body> </html> Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Med JS er vel det meste mulig? Hadde det gått an å lage en løsning hvor du gir én farge til hvert tegn i feks UTF8, med et JS som går over og fikser og ordner? a = #000 b = #001 c = #002 Får kanskje bare 128 farger, men skittau. UTF8 omfatter da vesentlig mer enn 128 tegn, da. Ser ikke at det skal bli noe problem. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Noe pent eller Tor? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Får vi se kildekode? Du kan få se i morgen, da dette ligger på jobben. Om du tenker på PHP-koden så er ikke det rare greiene, to for-løkker, og imagecolorat() som looper over igjen og igjen for hver pixel. Om du vil se på HTML-en så er den på 11mb.. Siden din har et par major security flaws Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 loathsome: Den siden burde strengt tatt bli tatt av nettet, så lite gjennomtenkt, oppdatert og sikret er den. Har så smått begynt på ny side/oppsett, så den vil bli skiftet ut. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg får en feil jeg aldri har sett før med denne koden: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor def detail_view(request, entry_slug, category_slug): queryset = Entry.objects.filter(category__slug = category_slug) thumbs = Entry.objects.filter(category=Category.objects.get(slug=category_slug)) extra_context = {'entry_slug': entry_slug, 'thumbnails': thumbs} template_type = Entry.objects.get() return object_detail( request, queryset, slug=entry_slug, template_name='blog/%s_detail.html' % template_type.template, slug_field='slug', extra_context = extra_context ) MultipleObjectsReturned at /blog/sport/fotballkamp/ get() returned more than one Entry -- it returned 2! Lookup parameters were {} Det fungerer glimrende med 1 entry, men når jeg lager en til så får jeg feilen over. Ser ut som det er template_type = Entry.objects.get() som er synderen her. Finnes det kanskje en annen måte å finne template feltet på? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 template_type = Entry.objects.get() henter ut alle da du ikke har satt noe parameter. template_type = Entry.objects.get(slug=entry_slug) bør kanskje fungere. http://my.opera.com/desktopteam/blog/2008/...-26-coming-soon Hihi, Mozilla suckz at life Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Hah, til og sine egne feil prøver de å snu over på Mozilla. "Booph00kinhoo, Mozilla sladra til hele verden..! " Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Haha, visste noen kom til å ta den Poenget er at Opera hadde ventet til Mozilla hadde fått fikset det før de kom ut med det. Sån de gjorde nå så sa de jo, kom å hack opera, de har et hull! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Poenget er at Mozilla er open source, så det hadde vært naturlig uansett. Gå og legg deg, Sebba. Skader ikke å legge litt ekstra press på Opera, kanskje de kan lage en skikkelig nettleser en vakker dag. Har aldri hørt noen grine over Secunia og det som faktisk er deres jobb... Endret 15. februar 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Lavmål av Mozilla, men med de "Top 10 features i Fx 3"-artikkelen så trenger de vel å kaste litt dritt. Nevermind, guys, let the Mozilla devs have more secure browser for at least few days Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Mozilla holdt jo på det i flere dager, har jo hørt dere skryte av hvor raskt bugfikser går før. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 template_type = Entry.objects.get(slug=entry_slug) bør kanskje fungere. Du er helten min! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 template_type = Entry.objects.get(slug=entry_slug) bør kanskje fungere. Du er helten min! Jeg er klar over det. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Er det noen som tilfeldigvis har en odelagt fjernkontroll til overs? Na har jeg letet i over en mnd etter 1 IR-diode til Sensorbar'en min jeg skal koble til PCen. Argh. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Emnet "ITpro nede for telling?". Er jo litt webrelatert, såå.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Hmm, pdf gennerering var mer klønete enn jeg hadde sett for meg... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 ...men .doc-generering går fantastisk lett, med en PHP-klasse på bare etpar kB. Halp me, guise Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Sebba: Har du ReportLab? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2008 Du som jobber i firma, kan jo kanskje se på PrinceXML, Sebba. Koster skjorta for serverlisens, men det er vel noe firmaet kan ta seg råd til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå