............... Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Lager en portfølje for en kunde, men det er en fotograf som trenger en enkel måte å legge inn bilder selv. Finnes det noen gode apps eller lignende for det? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Noen som har fått med seg hvor superdupert usikker php's sendmail greie er? :o Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Lager en portfølje for en kunde, men det er en fotograf som trenger en enkel måte å legge inn bilder selv. Finnes det noen gode apps eller lignende for det? Har ikke sett noe som er bedre enn flickr til bilde opplasting og organisering. Så henter du bildene til portfolioen fra xml-feed eller api-en til flickr. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Noen som har fått med seg hvor superdupert usikker php's sendmail greie er? :o Om du tenker på hvordan man kan sende mail til flere personer? Japp Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Siden du floater #navigation kan du slenge på clear: left; og clear: right; på li-ene. Takk klumpen :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har enda ikke lært meg noe rammeverk, egentlig. Så på Cake her om dagen, hva tror folk om det? Eg tykkjast rammeverk er vanskelig. Jeg har ingen erfaringer med Cake, men tror nok det er et godt valg. Jeg tror også Cake er mye brukt, og det er mye plugins og kodesnutter fritt tilgjengelig - noe som er bra Rammeverk er jo blitt veldig "buzz" om dagen, men det syntes jeg bare er positivt, egentlig. Og man har så absolutt mye igjen for og jobbe med et rammeverk kontra skrive alt fra bunn av. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fant et morsomt bruksområde for tabeller nå. Man justerer hver celle til å være 1px*1px, og fyller de med farge fra et bilde (piksel for piksel). Hele tabellen blir da fysisk sett like stor som bildet. Problemet: At det tar evigheter å generere. Dette er fra et par år gammel dualcore-rigg Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Aldri før har imagecolorat() vært så nyttig. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 "Salutare lume!" "Ciao gente!" "Pozdrav svima!" and "Hallo, alle sammen!" Haha, leste reddit i går og fikk meg en overraskelse. Bra jobbet! Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fant et morsomt bruksområde for tabeller nå. Man justerer hver celle til å være 1px*1px, og fyller de med farge fra et bilde (piksel for piksel). Hele tabellen blir da fysisk sett like stor som bildet. Problemet: At det tar evigheter å generere. Dette er fra et par år gammel dualcore-rigg Morsomt! Og et godt eksempel på at tabell egner seg like lite til å være et bilde som å være layout, selv om det kan se likt ut visjonsmessig. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fant et morsomt bruksområde for tabeller nå. Man justerer hver celle til å være 1px*1px, og fyller de med farge fra et bilde (piksel for piksel). Hele tabellen blir da fysisk sett like stor som bildet. Problemet: At det tar evigheter å generere. Dette er fra et par år gammel dualcore-rigg Får vi se kildekode? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Får vi se kildekode? Du kan få se i morgen, da dette ligger på jobben. Om du tenker på PHP-koden så er ikke det rare greiene, to for-løkker, og imagecolorat() som looper over igjen og igjen for hver pixel. Om du vil se på HTML-en så er den på 11mb.. Endret 14. februar 2008 av clvn Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Et dynamisk bilde! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 body { width: 200px; /*bildebredde*/ } p { float: left; height: 1px; width: 1px; } <p style="background:#000000"></p> 34 byte/piksel Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Trolig ikke beste bildekomprimeringen en får, Mikael. <p id="*fargehexkode*" /> bør vel være et mulig alternativ? Da blir i det minste HTML'en mindre, og CSSen bør ikke bli så stor om en har mange like farger. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Med litt XML+XSL kan man vel få 12 byte/pixel (+ et root-element): <a><b>111122</b></a> Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Med JS er vel det meste mulig? Hadde det gått an å lage en løsning hvor du gir én farge til hvert tegn i feks UTF8, med et JS som går over og fikser og ordner? a = #000 b = #001 c = #002 Får kanskje bare 128 farger, men skittau. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Hva med å bare bruke canavas? Hva er det vi prøver å oppnå her egentlig? Idag har jeg faktisk ikke designet en eneste ting :o Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Designa på et personlig prosjekt i hele dag jeg, på jobben! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå