Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir Pasta Carbonara og en episode av Grand Design her, altså.

 

I et forsøk på å gjøre dagen givende, bortsett fra min og Heins mislykkede FotoSafari, har jeg fått skrevet en artikkel om konsekvent design på litt over tusen ord, woho. Mangler fortsatt det kjedelige, proof-reading og eksempelgrafikk. Må få piska utviklerene til å legge inn Atom-støtten i KeyPublisher kvikt, så jeg kan lansere Monument-siden min.

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som lurer på hvordan man slår av Wordpress sin wysiwyg editor så er det bare slette /wp-includes/js/tinymce/ og for å unngå Wordpress sin post-parsing er det bare å legge inn en plugin som heter Text Control. Quick and dirty, men sånn er livet... (pass på at dette kan skape 404 trafikk siden adminpanelet forsatt prøver å loaste tinymce, men ikke noe blir ødelagt).

 

edit: pass på at kommentarer ikke blir kjørt gjennom parseren, om det er en blog man bruker wordpress til.

 

(Det med Wordpress sin editor var en av hovedgrunnene som holdt meg unna Wordpress. Skjønner ikke hvorfor de ikke har en enkel disable knapp...)

Endret av MC2
Lenke til kommentar
(Det med Wordpress sin editor var en av hovedgrunnene som holdt meg unna Wordpress. Skjønner ikke hvorfor de ikke har en enkel disable knapp...)

 

Adminpanelet => Users => your profile => Fjern avkryssing ved "Use the visual editor when writing"

 

:)

Haha, du kødder!

 

Jaja, trenger forsatt Text Control for å unngå nl2br.

 

 

Hmm, av en eller annen grunn blir ikke script tagger fjernet fra kommentarer... noen andre som opplever det? (Hadde vært jævlig rart om de hadde oversett noe sånt... men men)

Endret av MC2
Lenke til kommentar

Vet dette ikke webkritikkategorien, men er ikke helt ferdig og ønsker i grunn kun noen kjappe tilbakemeldinger på hva dere mener, om jeg bør starte fra scratch, om det er forferderlig, om noe bør endres, om dere noen ide til meny etc...

 

På den første er det meget lyse farger, på nr 2 er flere farger mørkere og den tredje er en blanding av 1 og 2. Hvor banner og ramme beholder sin lyse farge, mens annen tekst og rammer får mørkere.

 

Tar gjerne i mot forslag til andre farger, fonter etc.

jaja2.jpg

jaja3.jpg

jaja4.jpg

Lenke til kommentar

Et lite django template spørsmål:

 

Hvis man henter ut en liste med f.eks. de 10 nyeste artiklene på forsiden, og den nyeste skal ha en spesiell stil (stort bilde, ingress, antall kommentarer), artikkel 2 og 3 skal ha en annen stil (litt mindre bilde, kortere ingress) og resten av de 7 skal ha en annen stil (kun overskrift)

 

Hvordan gjør man noe sånn? Kan man bruke cycle til det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Tror nok jeg ville gjort dette i en loop i templates.

 

EDIT: Så ikke "Et lite django template sprøsmål:" :p Post litt kode, så skal jeg hjelpe deg, jeg.

EDIT2: Jeg tror kanskje jeg ville brukt og en for-loop, og da formatere nyheter utifra foorloop.counter, foorloop.first, osv.

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye kode, er fremdeles i designprosessen. Men trenger å vite om det er mulig å gjøre slik jeg har tenkt å designe.

 

Slik jeg forstår forloop.counter så er de eneste "nivåene" man kan skille ut fra for-løkken er 'first' og 'last' , så da kan jeg bare ha forskjellig stil på den første og siste. Eller er det en mulighet å bruke forloop.second, forloop.third osv?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Fant ut at man kan bruke {% ifequal forloop.counter 3 %} :D

 

{% for article in list %}
 {% if forloop.first %}
<div>Første artikkel</div>
 {% else %}
{% ifequal forloop.counter 2 %}
  <div>Andre artikkel</div>
{% else %}
	{% ifequal forloop.counter 3 %}
	  <div>Tredje artikkel</div>
	{% else %}
	  <div>Resten</div>
	{% endifequal %}
{% endifequal %}
 {% endif %}
{% endfor %}

Den koden ser ut som det er hva jeg trenger. Noen som har peiling på hvordan det vil bli om man bruker paginate her? Hvis man går til side 2, begynner løkken på ny slik man får samme oppsett som side 1, eller får alle artikklene på side 2 samme stil som de 7 siste på side 1?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Akkuratt slikt jeg mente du kunne gjøre det, garreth. Forresten nice med enda en django-utvikler her :wee:

 

EDIT: Tror det er på tide og selge MacBooken, og kjøpe en Dell XPS 13" isteden.

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...