Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greia er at jeg lager en nettbasert klient (side) for å styre musikkavspillingsprogrammet jeg bruker, og for å få playlisten/status/tellere o.l. til å være responsivt og oppdatert må jeg ty til noe annet enn "<meta http-equiv="Refresh" content="2; URL=control.php?do=update">". Kan en av dere drevne "JS-forståere" gi meg en link eller to til noe som kan brukes? Takker

Genialt bruksområde for Comet (push/pull-server). :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Last ned jQuery, sett opp et script som henter den oppdaterte informasjonen (f.eks. "update.php"), og kjør noe à la denne koden fra control.php:

function update(){ $('#id').load('update.php'); setInterval('update()', 2000); } $(function(){ update() });

Har delvis fått det til å fungere nå. Problemet er at det virker som om den ignorerer oppdateringsfrekvensen, slik at den går i et par sekunder (saktere og saktere), for så å krasje nettleseren (firefox og opera under linux). Den lokale webserveren kan levere update.php ~1900 ganger i sekundet, så det er nok ikke der det stopper. Tips?

 

Genialt bruksområde for Comet (push/pull-server). :)

Takk for link og interessant lesestoff. Har prøvd å finne ut om teknologien kan implementeres i Apache som en modul, men kom ikke frem til noe lurt. Sitter du med noen erfaring av bruk og oppsett av en comet-server? :)

Lenke til kommentar

Har noen her vært borti forskjeller i rendering i Fx avhengig av måte en refresher en side? Jeg har et prosjekt på jobben med bokser som dekker halve bredden av innholdsfeltet, og som flyter til venstre og til høyre avhengig av rekkefølgen.

 

Det sære er at boksene konsekvent legger seg under hverandre (istedenfor å flyte som de skal) når jeg trykker F5, mens om jeg trykker på en link som fører til den samme siden, så rendres alt som det skal. Tror ikke jeg skal legge ut en lenke til nettstedet, men er det noen som har opplevd det samme, eller vet hva det kan komme av?

Lenke til kommentar

@Haraldson: Har hatt samme problem jeg også. Tror det ordnet seg når jeg lagret dokumentet i UTF-8 uten Byte Mark Order (BOM). (Det var en dynamisk side, så jeg måtte lagre alle filene som ble inkludert før det ordnet seg)

 

Kan også være som Kiman sier, at det er en liten skrivefeil i cssen.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...