Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kar på forumet om Acid3-testen:

 

Tipper IE 8 danker ut alle i denne testen. IE6 får bare 12 og FF får bare 50 her, så det bekrefter de tallene.

:p

Det eneste regnestykket jeg klarer å lage utifra det er;

50/2 (versjon 2 av FF klarer 50) = 25. (25 mer poeng per test)

 

IE:

12/6 (IE 7 klarer det samme, men la oss være liiiitt snille mot Microsoft og samtidig gjøre dette til enkel hoderegning.)

IE får altså 2 mer poeng i Acid 3 testen per versjon... Okay... Da er vi oppe i hele 16/100 poeng. Ok, IE 8 kommer 4 steg lengre enn IE 6 :) Matte altså.

 

:tease:

Lenke til kommentar

Jeg har en dato/tidspunkt i følgende format på siden min: 2008/01/31. Hvis jeg nå vil forklare dette formatet når brukeren holder musepekeren over (title), hvordan skal jeg definere det? Leste litt om abbr og acronym, men syns ikke de passer til formålet.

 

Vil en enkel span eller lignende fungere like bra semantisk?

 

Dette gjelder for øvrig ikke bare datoer, men også hvis jeg føler for å utdype en setning eller slikt.

 

Oppdatering: Kan det være riktig å bruke dfn-elementet?

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Funker kanskje å sette på et title-attributt?

Selvsagt, men da er spørsmålet hvilket element jeg skal sette denne attributten på, ettersom datoen ikke er i et eget element, men inne i en paragraf.

 

Mange forskjellige svar her, men det ser ut som abbr er det riktige valget. Da gjenstår det problemet at IE ikke leser det elementet, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Haha, alltid like gøy når folk kommer seilende inn sån? :wee:

 

Tror dere det er masse folk som leser kafeen uten å tørre å skrive noe ? :p

 

-

 

Garr, sitter å spytter ut design her på en kunde, er oppe i 5 nå. Og alle er stygge :p

Tja, jeg leser mer eller mindre alt som blir postet i kaféen, og har gjort det i snart to år tror jeg. Poster lite i forhold til hva jeg leser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...