Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er forskjell på den stereotypiske østkanten som du ser for deg heile Oslo som, og det faktiske Oslo. Var småskeptisk til å flytte til Oslo til å begynne med (av andre grunnar enn deg, though), men må innrømme at det er faktisk jækla greit å bu her.

Jeg var av akkurat samme oppfatning, og har kommet til akkurat samme konklusjon.

Lenke til kommentar

I dag får man skjermer i en del ulike oppløsninger. De billige små bærbare må man f.eks. huske på. At desktop-segmentet vil jeg tro de fleste sitter på 1280 x 1024. Men antar andelen som benytter 1024x768 fortsatt er for stor til at den kan neglisjeres. Nå kan jeg ikke widescreen-oppløsniger så godt, men 1280x768 er det kanskje rimelig noen sitter på??

Ang fullscreen: Samtlige som låner PC-en min må absolutt maksimere browservinduet (1920x1200). Og det værste er de som ikke har sett maksimerknappen oppe til høyre, men som istedet begynner å dra i nettleseren slik at den fyller hele skjermen.. ARGH!!! Hva er galt med folk? Bare det å ha oppe "min datamaskin" må gjøres i fullscreen har jeg bemerket meg. At det går an!

Jaja, noe håp for oss som ikke kan design mon tro? Begynner å bli slunkent i pængboka.

Lenke til kommentar
Denne mannen imponerer meg veldig på mange måter, kanskje aller mest med denne vanvittig pene nettsiden: BarackObama.com.

Lekkert!

Enig! Men disse bruker nok ikke "designbyrået" på hjørnet. Her er det nok "stjerner" innen grafisk design, webdesign og webutvikling som bidrar. Trolig gjør de det "billig" også, av politiske grunner.

Lenke til kommentar
I dag får man skjermer i en del ulike oppløsninger. De billige små bærbare må man f.eks. huske på. At desktop-segmentet vil jeg tro de fleste sitter på 1280 x 1024. Men antar andelen som benytter 1024x768 fortsatt er for stor til at den kan neglisjeres. Nå kan jeg ikke widescreen-oppløsniger så godt, men 1280x768 er det kanskje rimelig noen sitter på??

Macbooken min kjører 1280x800, regner med de fleste små widescreen-lappiser kjører det samme. Ellers er det vel 1440xettellerannet som gjelder på lappis?

Ang fullscreen: Samtlige som låner PC-en min må absolutt maksimere browservinduet (1920x1200). Og det værste er de som ikke har sett maksimerknappen oppe til høyre, men som istedet begynner å dra i nettleseren slik at den fyller hele skjermen.. ARGH!!! Hva er galt med folk? Bare det å ha oppe "min datamaskin" må gjøres i fullscreen har jeg bemerket meg. At det går an!

Er derfor jeg sluttet å låne bort PCer i '99 en gang. :p

Har noen en viss ide om når CSS 3 kommer? Har prøvd å finne ut, men fant ikke noe. Jeg begynner spesielt å lengte etter en lett måte å lage runde hjørner på, samt kolonnespesifikasjon.

Når spec'en er ferdig: ett år eller to?

Når alle browsere har fullstendig/adekvat implementasjon: fem-seks år

Smør deg med tålmodighet. :)

Lenke til kommentar
Har noen en viss ide om når CSS 3 kommer? Har prøvd å finne ut, men fant ikke noe. Jeg begynner spesielt å lengte etter en lett måte å lage runde hjørner på, samt kolonnespesifikasjon.

Når spec'en er ferdig: ett år eller to?

Når alle browsere har fullstendig/adekvat implementasjon: fem-seks år

Smør deg med tålmodighet. :)

Nærmere 2012-2014. altså? Men da har jo verden gått under et titalls ganger :hm: ( =P ) Takler ikke tålmodighet... Må de absolutt lansere omtrent hele CSS 3 på en gang? Hva med litt og litt?

@JonT: Få fikset den "Mine innlegg" widget'n ;D

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...