Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er forskjell på den stereotypiske østkanten som du ser for deg heile Oslo som, og det faktiske Oslo. Var småskeptisk til å flytte til Oslo til å begynne med (av andre grunnar enn deg, though), men må innrømme at det er faktisk jækla greit å bu her.

Jeg var av akkurat samme oppfatning, og har kommet til akkurat samme konklusjon.

Lenke til kommentar

I dag får man skjermer i en del ulike oppløsninger. De billige små bærbare må man f.eks. huske på. At desktop-segmentet vil jeg tro de fleste sitter på 1280 x 1024. Men antar andelen som benytter 1024x768 fortsatt er for stor til at den kan neglisjeres. Nå kan jeg ikke widescreen-oppløsniger så godt, men 1280x768 er det kanskje rimelig noen sitter på??

 

Ang fullscreen: Samtlige som låner PC-en min må absolutt maksimere browservinduet (1920x1200). Og det værste er de som ikke har sett maksimerknappen oppe til høyre, men som istedet begynner å dra i nettleseren slik at den fyller hele skjermen.. ARGH!!! Hva er galt med folk? Bare det å ha oppe "min datamaskin" må gjøres i fullscreen har jeg bemerket meg. At det går an!

 

Jaja, noe håp for oss som ikke kan design mon tro? Begynner å bli slunkent i pængboka.

Lenke til kommentar
I dag får man skjermer i en del ulike oppløsninger. De billige små bærbare må man f.eks. huske på. At desktop-segmentet vil jeg tro de fleste sitter på 1280 x 1024. Men antar andelen som benytter 1024x768 fortsatt er for stor til at den kan neglisjeres. Nå kan jeg ikke widescreen-oppløsniger så godt, men 1280x768 er det kanskje rimelig noen sitter på??

 

Macbooken min kjører 1280x800, regner med de fleste små widescreen-lappiser kjører det samme. Ellers er det vel 1440xettellerannet som gjelder på lappis?

 

Ang fullscreen: Samtlige som låner PC-en min må absolutt maksimere browservinduet (1920x1200). Og det værste er de som ikke har sett maksimerknappen oppe til høyre, men som istedet begynner å dra i nettleseren slik at den fyller hele skjermen.. ARGH!!! Hva er galt med folk? Bare det å ha oppe "min datamaskin" må gjøres i fullscreen har jeg bemerket meg. At det går an!

 

Er derfor jeg sluttet å låne bort PCer i '99 en gang. :p

 

Har noen en viss ide om når CSS 3 kommer? Har prøvd å finne ut, men fant ikke noe. Jeg begynner spesielt å lengte etter en lett måte å lage runde hjørner på, samt kolonnespesifikasjon.

 

Når spec'en er ferdig: ett år eller to?

Når alle browsere har fullstendig/adekvat implementasjon: fem-seks år

 

Smør deg med tålmodighet. :)

Lenke til kommentar
Har noen en viss ide om når CSS 3 kommer? Har prøvd å finne ut, men fant ikke noe. Jeg begynner spesielt å lengte etter en lett måte å lage runde hjørner på, samt kolonnespesifikasjon.

 

Når spec'en er ferdig: ett år eller to?

Når alle browsere har fullstendig/adekvat implementasjon: fem-seks år

 

Smør deg med tålmodighet. :)

Nærmere 2012-2014. altså? Men da har jo verden gått under et titalls ganger :hm: ( =P ) Takler ikke tålmodighet... Må de absolutt lansere omtrent hele CSS 3 på en gang? Hva med litt og litt?

 

@JonT: Få fikset den "Mine innlegg" widget'n ;D

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...