Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Gratulerer med dagen, Tor!

 

EDOT: Postgres 8.3 har kommet ut, jo. Ser ut til at det er noen snasne forbedringer :)

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Why?

Kan umulig vere veldig praktisk å ha ein standard mal på absolutt alt; heller lage eit system som i utgangspunktet er veldig dynamisk der du lagar deg ein eigen mal til kvart prosjekt/kvar side som skal lagast. Strengt tatt.

Jeg er enig. Dette ble spekket før jeg startet, så..

Jeg skulle helst hatt sån at jeg kunne skrive min egen html med keywords som dro inn moduler eller noe sånt.

Smarty fungerer jo fint. Det det gamle systemet bygger på, bare uten mulighet for å skrive min egen html.

 

Jeg får mulighet til å overstyre da.. Regner jeg med..

Lenke til kommentar
Why?

Kan umulig vere veldig praktisk å ha ein standard mal på absolutt alt; heller lage eit system som i utgangspunktet er veldig dynamisk der du lagar deg ein eigen mal til kvart prosjekt/kvar side som skal lagast. Strengt tatt.

Jeg er enig. Dette ble spekket før jeg startet, så..

Jeg skulle helst hatt sån at jeg kunne skrive min egen html med keywords som dro inn moduler eller noe sånt.

Smarty fungerer jo fint. Det det gamle systemet bygger på, bare uten mulighet for å skrive min egen html.

 

Jeg får mulighet til å overstyre da.. Regner jeg med..

 

Det er egentlig TYPO3 du vil ha da. Der er ene metoden for at du skriver markører (markers) i HTML koden. Som dette.

 

<body>
 <!-- ###DOCUMENT_BODY### -->
   <div id="header">
      <!-- ###HEADER### -->
         Erstattes med header-innhold
      <!-- ###HEADER### -->
   </div>
   <div id="navigation" -->
      <!-- ###NAVIGATION### -->
         Erstattes med menyen
      <!-- ###NAVIGATION### -->
   </div>
   .....

 

Og så bare angir man hva som skal inn de ulike stedene i oppsettet.

 

Eller for de som vil gjøre det ennå enklere, en egen modul der man bare med pek og klikk tilordner innholdstyper til strukturen på siden.

 

Lenke til kommentar
Også skriver dere css i online editor gjør dere ikke?

Hater det. Nå får jeg sån at jeg bare editerer filer på servern via DW, det blir nais.

Vel, vi har hatt Samba lenge, og det er ikke noe problem å hente ut CSS-filer (flatfiler) og bruke de på sidene om man heller skulle ønske det. Dog er CSS-editoren veldig integrert i KP, med hurtiglagringsknapp som umiddelbart refresher siden man jobber med osv. Dessuten er den ganske ok, med syntax HL, indenting etc. Litt buggy er den fortsatt, men men. EditArea kommer ikke til å være brukandes til større saker, som stilark osv., Tor.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...