Garreth Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Syns det er bedre å ha på auto-reply når man reiser på ferie, enn at senderen/mottakeren ikke får noe svar før man er tilbake fra ferien. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 @Marvil: Du har et poeng med at man skal være forsiktig med automatiske tester. Men det står faktisk at man må gjøre manuell sjekk i tillegg. Greie uansett for å finne helt håpløse feil. WAT-testene er jo OK også i forhold til kontrast med mer. Når det gjelder bruk av "alt-tekster" og long-description hjelper det vanligvis lite om utvikler tar hensyn til dette, mens "innholdsmakerene" gir blaffen. En mulighet her er å bruke obligatorisk i CMS-et på alt-tekster for bilde. Ellers er det opplæring. Synd at Bobby er en saga blott. Har brukt den mye. Håper at IBM kommer med noe som erstatning. Har heller ikke sett en norsk oversettelse av selve skjemaet. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) KeyPublisher sier ifra om du ikke har fyllt inn alt-informasjon :--) Tenkte på auto-replay-epost á "Vi har fått mailen din, du får svar snart". Endret 4. februar 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
semafor Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Uenig, Samurai Errata gir et godt komplement til WCAG 1.0 på mange områder (ikke minst knyttet til kognitive "handikap", som dysleksi, og forståelse av en del elementer), men kan etter min mening ikke erstatte WCAG 1.0. Så det retter ikke opp, men gir et grunnlag for bedre forståelse av enkeltpunkt. We ban and we require: We don’t mess around with imprecise terms like “avoid” and “until user agents,” whose published definitions are misunderstood or ignored. Instead, you either may or may not apply a guideline. We use terms like “delete,” “ignore,” and “do not use” on the one hand and “must” on the other. No to Priority 3: Not only do you not have to comply with any Priority 3 guidelines, most of which are unworkable, you must not comply with them. Yes to Priorities 1 and 2: You must comply with Priority 1 and 2 guidelines, as corrected by the Samurai. Among other things, this means you must have valid code in nearly every case. Det retter opp. Et erratum er en korreksjon til et eller annet. Jeg følger den opprinnelige svake WCAG 1.0, i rettet i tråd med WGAC Samurai Errata der svake og utydelige retningslinjer er gjort tydeligere. PS! Du linka til draftet og ikke endelig dokument. Sorry! Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Tenkte på auto-replay-epost á "Vi har fått mailen din, du får svar snart". jupp, kan være plagsomt med slike mail. Samtidig er det jo en bekreftelse på at din henvendelse har blitt mottatt. Er mange sjeler der ute som ikke stoler på teknologien, og tviler på at en epost har komt frem selv om den vitterlig ligger i sendt-mappen. Ingen som har opplevd å få telefon "Hei, sendte deg nettopp en mail. Har den kommet frem?" fra bekymret eldre slektskap? Endret 4. februar 2008 av Halvis Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Gleder meg til å komme meg tilbake i fast jobb jeg, er du fremdeles sur Steinmann? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Tenkte på auto-replay-epost á "Vi har fått mailen din, du får svar snart". jupp, kan være plagsomt med slike mail. Samtidig er det jo en bekreftelse på at din henvendelse har blitt mottatt. Er mange sjeler der ute som ikke stoler på teknologien, og tviler på at en epost har komt frem selv om den vitterlig ligger i sendt-mappen. Ingen som har opplevd å få telefon "Hei, sendte deg nettopp en mail. Har den kommet frem?" fra bekymret eldre slektskap? Enig. For min del er det i hvert fall betryggende å autorespons med case-nummer elns, så jeg vet at mailen er innregistrert i et CRM-system, enn at mailen min kan ende opp i bunnen av en innboks, overlatt til om vedkommende finner den blant mange andre mailer eller ikke. Men det bør da ikke være vanskelig å sette en enkel regel i MTA'en eller MUA'en som sier at autoreply kun skal sendes én gang til hver mottaker. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Gleder meg til å komme meg tilbake i fast jobb jeg, er du fremdeles sur Steinmann? Haha, har jeg vært sur? Hvilken faste jobb skal du tilbake til? NSN? Tror vi har ansatt en annen designer faktisk Eller vet vi har det.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Gleder meg til å komme meg tilbake i fast jobb jeg, er du fremdeles sur Steinmann? Haha, har jeg vært sur? Hvilken faste jobb skal du tilbake til? NSN? Tror vi har ansatt en annen designer faktisk Eller vet vi har det.. Vel, sist gang jeg pratet med Fab var jeg hvertfall velkommen. Men det får vi ta når jeg klar for å komme tilbake :-) Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Tenkte på auto-replay-epost á "Vi har fått mailen din, du får svar snart". jupp, kan være plagsomt med slike mail. Samtidig er det jo en bekreftelse på at din henvendelse har blitt mottatt. Er mange sjeler der ute som ikke stoler på teknologien, og tviler på at en epost har komt frem selv om den vitterlig ligger i sendt-mappen. Ingen som har opplevd å få telefon "Hei, sendte deg nettopp en mail. Har den kommet frem?" fra bekymret eldre slektskap? Enig. For min del er det i hvert fall betryggende å autorespons med case-nummer elns, så jeg vet at mailen er innregistrert i et CRM-system. Tror du er ganske alene om det Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Firefox har ein marknadsandel på 28%. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Neh, autosvar med "blablabla mottatt med ref.nr: 1234" er praktisk i mine auge, så lenge det er snakk om epost til større firma e.l. Då kan du i alle fall henvise til noko når du skal ringe og klage Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Like bra som når jeg ringte DN her om dagen, og hørte "Nei, vi leser ikke alle epostene", nice. Og det var etter at jeg hadde fått auto-reply med et slikt nummer. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Vel, som eg sa - henvis til det nummeret og skrik til dei då, vel. Skrik høgt, lenge og jævlig. Då gir dei deg superhjelp asap Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Og spør om navnet deres. Da blir de fort mer hjelpsomme. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Firefox har ein marknadsandel på 28%. Statistics, Schmastistics! XiTi Monitor "forgets" about countries where Opera does well? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Firefox har ein marknadsandel på 28%. Statistics, Schmastistics! XiTi Monitor "forgets" about countries where Opera does well? Jepp. Akkurat det jeg kommenterte for fem dager siden. Endret 4. februar 2008 av JonT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Gleder meg til å komme meg tilbake i fast jobb jeg, er du fremdeles sur Steinmann? Haha, har jeg vært sur? Hvilken faste jobb skal du tilbake til? NSN? Tror vi har ansatt en annen designer faktisk Eller vet vi har det.. Vel, sist gang jeg pratet med Fab var jeg hvertfall velkommen. Men det får vi ta når jeg klar for å komme tilbake :-) Hey, for min del kunne vi hatt en herskare av designere Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2008 http://acid3.acidtests.org/ Hehe. I IE 6 (har ikke IE 7 på skolen) får den 12/100 og IE sier den får feil med kjøring av script, har prøvd å la den fortsette kjøre scriptet den ber meg og ikke gjøre det. Men den får 12/100 hver gang, stakkars IE Firefox får 50/100 (2.0.0.11) og Opera (9.25) nøyer seg med 46/100. Her på skolen hvertfall. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2008 Tenkte på auto-replay-epost á "Vi har fått mailen din, du får svar snart". Auto-reply ala det der er relativt unødvendig, men ingenting er verre enn å sende e-post hvorpå det viser seg at mottaker er utilgjengelig en tid, noe du finner ut noen dager og en telefon etterpå. Da er det bedre om vedkommende har auto-reply med info om når vedkommende er tilbake, og eventuelt kontaktinfo til stedfortreder, spesielt når det gjelder jobbrelatert e-post. @Marvil: Du har et poeng med at man skal være forsiktig med automatiske tester. Men det står faktisk at man må gjøre manuell sjekk i tillegg. Greie uansett for å finne helt håpløse feil. WAT-testene er jo OK også i forhold til kontrast med mer. Når det gjelder bruk av "alt-tekster" og long-description hjelper det vanligvis lite om utvikler tar hensyn til dette, mens "innholdsmakerene" gir blaffen. En mulighet her er å bruke obligatorisk i CMS-et på alt-tekster for bilde. Ellers er det opplæring. Synd at Bobby er en saga blott. Har brukt den mye. Håper at IBM kommer med noe som erstatning. Har heller ikke sett en norsk oversettelse av selve skjemaet. Det står det, men dessverre er det litt for mange (uvitende) som stoler blindt på slike tester og limer inn den ene valideringsdiplomen etter den andre på siden sin. Men som du også nevner, et supert verktøy til å avdekke problemer (WAT også, ja)! Samkjøring/opplæring mellom utvikler og forfatter er absolutt et annet problem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå