Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så uinteressant spam, Tor. :sleep: Ikke rart du får lang e-penis med det pølsevevet der all day long.

Noen som har erfaring med WAI her? Har en kunde som visstnok kommer til å kreve WAI-'validerte' sider, men jeg syns W3s sider er tunge og kjedelige og vanskelige å finne fram på, igjen. Hvis noen vet om konkrete dokumenter hvor man har prosedyrer for gjennomgang av en side el. hadde jeg blitt glad. :)

Fant denne etter mye leting.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Ja, jeg har jo sett den - det du spurte om, var det ikke?
Så uinteressant spam, Tor.
x2

Noen som har erfaring med WAI her? Har en kunde som visstnok kommer til å kreve WAI-'validerte' sider, men jeg syns W3s sider er tunge og kjedelige og vanskelige å finne fram på, igjen. Hvis noen vet om konkrete dokumenter hvor man har prosedyrer for gjennomgang av en side el. hadde jeg blitt glad. :)
Med WAI-validerte sider regner jeg med det menes WCAG (henholdsvis v1)?

Et annet spørsmål er om det skal validere A (må), double-A (bør) eller triple-A (kan).

Hva slags type side snakker vi om?

En norsk oversettelse av WCAG finner du her.

En sjekkliste over WCAG1-kravene finner du her, den kan være grei å ha om du skal sjekke en spesifikk side mot retningslinjene.

Edit; Den siste fant du selv. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Så uinteressant spam, Tor. :sleep: Ikke rart du får lang e-penis med det pølsevevet der all day long.

Ja!

Sjekklisten hos W3

Verktøy for å sjekke

Noen ressurser hos Jochen Weiland. PDF av tutorial og linker til to WCAG ressurser. Er for TYPO3, men prinsippene er like.

WAT-C har en god del gode verktøy.

Norsk versjon av WCAG.

Hurtigtips WAI.

Jeg bruker primært sjekklista og kontrollerer mot den.

Norge.no sin kvalitetsstandard har også en del WAI relatert stoff.

Ser at Marvil var raskere med noe.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

De korteste sjekklistene det lenkes til her er som regel prinsipper jeg følger likevel. Er noen punkter på den store sjekklista jeg ikke helt forstår, hvor jeg kunne hatt bruk for en norsk oversettelse (sånn som 7.1 - jeg vet hva flickering er, men ikke hva de mener). Men men.

Takk for lenkene, gutter, nok snadder her for hele dagen. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...