jorgis Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 http://metaatem.net/selcolor.php Perfekt for "Copyright xxx 2008". Skulle ikke være så mye arbeid å mekke en wordpress-plugin eller lignende som vannmerker teksten automatisk på den måten der. Eneste blir at teksten da må være i en monospace-/fixed-width-font, eller så må en gå crazy med ulik størrelse på piksler og slikt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Forbaska udugelig måte å vannmerke på, strengt tatt. Vanlig tekstnotis i bunnen er langt enklare og bedre. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Tekstnotis i bunnen av sida? Jeg regner med at du kjenner til forskjellen? Lenke til kommentar
PT Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Vannmerket forsvinner jo ved copy-pasting, så jeg må si at jeg ikke helt ser poenget. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg har lagt ut dette i kritikkforumet, men det var ikke særlig mye aktivitet, så jeg prøver her: PS-skisse ligger på Bildr.no Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Alt for bred tekst med alt for liten linjeavstand Tungt å se på.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) I dag gjekk Henrik Lied ANS si første faktura i (den digitale) postkassa. Endret 4. februar 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Tekstnotis i bunnen av sida? Jeg regner med at du kjenner til forskjellen? Lall, tenkte eg faktisk ikkje over. Tenkte nok på ein vanlig copyright-jævel. Men for å seie det slik, lykke til med å vannmerke tekst Endret 4. februar 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Noen som har sett noe på de nye betasidene til BBC ? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Den har jeg også sett, tenkte mer på her inne.. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Ja, jeg har jo sett den - det du spurte om, var det ikke? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Så uinteressant spam, Tor. Ikke rart du får lang e-penis med det pølsevevet der all day long. Noen som har erfaring med WAI her? Har en kunde som visstnok kommer til å kreve WAI-'validerte' sider, men jeg syns W3s sider er tunge og kjedelige og vanskelige å finne fram på, igjen. Hvis noen vet om konkrete dokumenter hvor man har prosedyrer for gjennomgang av en side el. hadde jeg blitt glad. Fant denne etter mye leting. Endret 4. februar 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Blæ, kunder som ringer meg mens jeg spiller CS Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Ja, jeg har jo sett den - det du spurte om, var det ikke? Så uinteressant spam, Tor.x2 Noen som har erfaring med WAI her? Har en kunde som visstnok kommer til å kreve WAI-'validerte' sider, men jeg syns W3s sider er tunge og kjedelige og vanskelige å finne fram på, igjen. Hvis noen vet om konkrete dokumenter hvor man har prosedyrer for gjennomgang av en side el. hadde jeg blitt glad. Med WAI-validerte sider regner jeg med det menes WCAG (henholdsvis v1)?Et annet spørsmål er om det skal validere A (må), double-A (bør) eller triple-A (kan). Hva slags type side snakker vi om? En norsk oversettelse av WCAG finner du her. En sjekkliste over WCAG1-kravene finner du her, den kan være grei å ha om du skal sjekke en spesifikk side mot retningslinjene. Edit; Den siste fant du selv. Endret 4. februar 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Så uinteressant spam, Tor. Ikke rart du får lang e-penis med det pølsevevet der all day long. Noen som har erfaring med WAI her? Har en kunde som visstnok kommer til å kreve WAI-'validerte' sider, men jeg syns W3s sider er tunge og kjedelige og vanskelige å finne fram på, igjen. Hvis noen vet om konkrete dokumenter hvor man har prosedyrer for gjennomgang av en side el. hadde jeg blitt glad. Ja! Sjekklisten hos W3 Verktøy for å sjekke Noen ressurser hos Jochen Weiland. PDF av tutorial og linker til to WCAG ressurser. Er for TYPO3, men prinsippene er like. WAT-C har en god del gode verktøy. Norsk versjon av WCAG. Hurtigtips WAI. Jeg bruker primært sjekklista og kontrollerer mot den. Norge.no sin kvalitetsstandard har også en del WAI relatert stoff. Ser at Marvil var raskere med noe. Endret 4. februar 2008 av Bolson Lenke til kommentar
semafor Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Og Samurai Errata for WCAG 1.0, som prøver å rette crappy pkt. i WAIs WCAG. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 De korteste sjekklistene det lenkes til her er som regel prinsipper jeg følger likevel. Er noen punkter på den store sjekklista jeg ikke helt forstår, hvor jeg kunne hatt bruk for en norsk oversettelse (sånn som 7.1 - jeg vet hva flickering er, men ikke hva de mener). Men men. Takk for lenkene, gutter, nok snadder her for hele dagen. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Det jeg mente med å linke til Mark Boulton sin artikkel, var at hans synspunkt er det samme som mitt, angående BBC Beta'en. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 4. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2008 Jeg er ganske enig med Mark selv, faktis. Jeg er ganske enig med Mark selv, faktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå