Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan i huleste installerer jeg og setter opp Image Graph da?

Se i dokumentasjonen. Skal være/er beskrevet der. Men er du hos en webhost (webhotell) har du noen begrensinger.

Okay.. Er på en webhost, og installere de PEAR greiene. Men det ble litt avansert, så jeg hoppet over på Google sin.. :) Fungerer ypperlig den også!

Lenke til kommentar

Nå har jeg et skikkelig rart problem med wordpress her. Siden "kontakt" vil ikke vises på rostvanglia.no uansett hva jeg gjør! Når jeg lager sider (pages) med andre navn vises de uten problemer, og hvis jeg setter permalink-strukturen til default (?page_id=#) vises den.

Jeg installerte en plugin som heter Exec-PHP (for å vise et kontaktskjema) som forøvrig ikke virket, denne har jeg nå avinstallert og fjernet. Jeg har prøvd å slette "kontakt"-siden og lage den på nytt utallige ganger, lage ny .htaccess-fil og sjekket at alt i databasen er likt som på andre sider. Noen som har opplevd lignende problemer, eller vet hva løsningen er? Alle andre sider som ikke finnes kommer opp slik de skal, med en 404-melding der innholdet egentlig skal være på siden (altså med fullt design). Og denne siden finnes jo til og med.

En løsning er jo selvsagt å gi kontakt-siden et annet navn (kjøp, kontakt oss, ta kontakt eller lignende), men "kontakt" er jo det mest beskrivende...

Lenke til kommentar
Nå har jeg et skikkelig rart problem med wordpress her. Siden "kontakt" vil ikke vises på rostvanglia.no uansett hva jeg gjør! Når jeg lager sider (pages) med andre navn vises de uten problemer, og hvis jeg setter permalink-strukturen til default (?page_id=#) vises den.

Jeg installerte en plugin som heter Exec-PHP (for å vise et kontaktskjema) som forøvrig ikke virket, denne har jeg nå avinstallert og fjernet. Jeg har prøvd å slette "kontakt"-siden og lage den på nytt utallige ganger, lage ny .htaccess-fil og sjekket at alt i databasen er likt som på andre sider. Noen som har opplevd lignende problemer, eller vet hva løsningen er? Alle andre sider som ikke finnes kommer opp slik de skal, med en 404-melding der innholdet egentlig skal være på siden (altså med fullt design). Og denne siden finnes jo til og med.

En løsning er jo selvsagt å gi kontakt-siden et annet navn (kjøp, kontakt oss, ta kontakt eller lignende), men "kontakt" er jo det mest beskrivende...

Legg ut .htaccess-fila di her, så blir det litt enklere å finne ut hva som kan være feil. ;)

Lenke til kommentar

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Dette er det wordpress har laget. Jeg har ikke skrevet inn noe der, bare valgt "Date and Name based" under permalink options.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...