AnaXyd Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Hvordan i huleste installerer jeg og setter opp Image Graph da? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Hmm, ser ut som om media har valgt metaforen allerede http://www.crunchgear.com/wp-content/photos/flickrrrrr.jpg http://msnbcmedia2.msn.com/j/msnbc/Section...gle_Fish.h2.jpg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Kreativt, må jeg si. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Hvordan i huleste installerer jeg og setter opp Image Graph da? Se i dokumentasjonen. Skal være/er beskrevet der. Men er du hos en webhost (webhotell) har du noen begrensinger. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Hvordan i huleste installerer jeg og setter opp Image Graph da? Se i dokumentasjonen. Skal være/er beskrevet der. Men er du hos en webhost (webhotell) har du noen begrensinger. Okay.. Er på en webhost, og installere de PEAR greiene. Men det ble litt avansert, så jeg hoppet over på Google sin.. Fungerer ypperlig den også! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 ..snip Okay.. Er på en webhost, og installere de PEAR greiene. Men det ble litt avansert, så jeg hoppet over på Google sin.. Fungerer ypperlig den også! Enkelte løsninger fungerer klart best når man selv har kontroll på serveren. Google sin er uansett bra. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Nå har jeg et skikkelig rart problem med wordpress her. Siden "kontakt" vil ikke vises på rostvanglia.no uansett hva jeg gjør! Når jeg lager sider (pages) med andre navn vises de uten problemer, og hvis jeg setter permalink-strukturen til default (?page_id=#) vises den. Jeg installerte en plugin som heter Exec-PHP (for å vise et kontaktskjema) som forøvrig ikke virket, denne har jeg nå avinstallert og fjernet. Jeg har prøvd å slette "kontakt"-siden og lage den på nytt utallige ganger, lage ny .htaccess-fil og sjekket at alt i databasen er likt som på andre sider. Noen som har opplevd lignende problemer, eller vet hva løsningen er? Alle andre sider som ikke finnes kommer opp slik de skal, med en 404-melding der innholdet egentlig skal være på siden (altså med fullt design). Og denne siden finnes jo til og med. En løsning er jo selvsagt å gi kontakt-siden et annet navn (kjøp, kontakt oss, ta kontakt eller lignende), men "kontakt" er jo det mest beskrivende... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Nå har jeg et skikkelig rart problem med wordpress her. Siden "kontakt" vil ikke vises på rostvanglia.no uansett hva jeg gjør! Når jeg lager sider (pages) med andre navn vises de uten problemer, og hvis jeg setter permalink-strukturen til default (?page_id=#) vises den. Jeg installerte en plugin som heter Exec-PHP (for å vise et kontaktskjema) som forøvrig ikke virket, denne har jeg nå avinstallert og fjernet. Jeg har prøvd å slette "kontakt"-siden og lage den på nytt utallige ganger, lage ny .htaccess-fil og sjekket at alt i databasen er likt som på andre sider. Noen som har opplevd lignende problemer, eller vet hva løsningen er? Alle andre sider som ikke finnes kommer opp slik de skal, med en 404-melding der innholdet egentlig skal være på siden (altså med fullt design). Og denne siden finnes jo til og med. En løsning er jo selvsagt å gi kontakt-siden et annet navn (kjøp, kontakt oss, ta kontakt eller lignende), men "kontakt" er jo det mest beskrivende... Legg ut .htaccess-fila di her, så blir det litt enklere å finne ut hva som kan være feil. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 # BEGIN WordPress <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> # END WordPress Dette er det wordpress har laget. Jeg har ikke skrevet inn noe der, bare valgt "Date and Name based" under permalink options. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Prøv å cleane den, for så sette opp permalink-strukturen på nytt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 @Vibeke: Muligens en cache-feil. Nå kan jeg ikke detaljene i hvordan Wordpress lagrer reglene for "rewrite", men erfaringen fra andre CMS-er som bruker "rewrite" er at de gamle verdiene kan ligge i cachen og overstyre de nye. .htaccess koden ser helt OK ut for meg. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Takk for svar! Problemet er bare at jeg allerede har prøvd dette. Har slettet og laget både kontakt- og .htaccess-sidene på nytt. Og det at kontakt-siden kommer opp slik i motsetning til hvordan andre sider som ikke finnes vises er jo veldig rart... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Noen som har sett det nye designet til Dnbnor? Ikke helt vellykket den menyen og den bakgrunnen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Skikkelig stygg makeover! Rett og slett. Koden var heller ikke noe særlig.. Endret 3. februar 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 http://metaatem.net/selcolor.php Perfekt for "Copyright xxx 2008". Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Noen som har sett det nye designet til Dnbnor? Ikke helt vellykket den menyen og den bakgrunnen Ikke den beste makeoveren jeg har sett, kommer nok til å ta litt tid å blir vant til. Men for all del, har sett værre nettbanker. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Herregud, nå føler jeg meg dum. Fant ut av wordpress-problemet, og det var selvsagt helt idiotisk og min feil. Hadde en php-fil som het "kontakt.php" hvor skjemaet var, og det er klart den ødelegger. Jaja. jeg fikk nå løst det. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Hmm, denne siden var jo faktisk ganske pen. Flash dog, men godt laget.. http://www.triumph.com/no/ Innholdet er jo ikke så værst heller.. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Noen som har sett det nye designet til Dnbnor? Ikke helt vellykket den menyen og den bakgrunnen Du unngår å poste link BARE for å være jævlig! http://metaatem.net/selcolor.php Perfekt for "Copyright xxx 2008". Wooo stiiilig! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 DNB Nor har angivelig gjort dette for å øke lesbarheten, men fortsatt er leadingen lik skriftstørrelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå