Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

 

Stilig, men teit :p

Tja, ganske amatørmessig at den ikke er 100% bred i widescreen. Ødela mye av inntrykket. Ellers var det jo nokså pent, men... Flash...

Ser hva du mener, men hvordan skal man få et sånt bakgrunnsbilde å strekke seg uendelig? Bruke et veldig bredt bilde, repeter det, strekke det eller fade det ut til en farge?

 

Det er ikkje brukar si oppgåve å finne ut korleis ting skal gjerast, det er brukar si oppgåve å synse. Dei som står bak sida - spesielt når den ellers var såpass bra - burde ha gjort noko med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom du surfer på en 50" med 1000000000000x1000000000000 oppløsning har du mest sannsynlig ikke vinduet maksimert, dah.

 

Hater når jeg har en fancypants-bakgrunn som jeg må stresse noe så sinnsykt med for å få til å passe alle oppløsninger.

 

Men 24"-brukarar med nettlesaren maksimert finst, då har du 1920px i breidden å ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Hvis man er så hjernedød at man vil surfe med 2560px i bredden, da kan man bare gå og legge seg. Neida, men er det virkelig noen som gjør det på fast basis? Blir jo ørtenhundre piksler på hver side av innholdet!

 

En ting man fort lærer, er at "hjernedøde" må man bare ta hensyn til. Sånn er det bare.

 

Altfor mange bruker tror at det bare er maksimert skjerm som er mulig innstilling.

 

At de kan ha to skjermbilder ved siden av hverandre, nei det går ikke.

 

At de leser/oppfatter tekst raskere når linjer ikke er mer enn ca 500 pixler lange forstår de ikke før man gir de en liten test.

Lenke til kommentar
Altfor mange bruker tror at det bare er maksimert skjerm som er mulig innstilling.

 

At de kan ha to skjermbilder ved siden av hverandre, nei det går ikke.

 

At de leser/oppfatter tekst raskere når linjer ikke er mer enn ca 500 pixler lange forstår de ikke før man gir de en liten test.

Jeg surfer fullscreen.

1) Ikke skyldig

2) Når jeg surfer, vil jeg ha fokus på surfinga, ikke alle mulige slags programmer ved siden av

3) Dette er designeren og implementørens ansvar, ikke den jevne surfer. Man skal ikke måtte gjøre nettleseren mindre for å øke lesbarheten, det blir absurd. Det er akkurat derfor jeg benytter gammel tokolonners layout her på forumet, for eksempel.

Lenke til kommentar

@Hein.

 

Tenkte nå ikke akkurat på deg da. Vet at det er mange som velger fullskjerm bevist, men det er langt fra flertallet. Svært mange brukere blir overrasket når de vises ulike muligheter i å tilpasse skjermen og vinduer. Jeg bruker aldri fullskjerm på skjermer med bredde over 1024px, men det er mitt valg - og har mye med vante arbeidsmåter å gjøre.

 

Personlig bruker jeg konsekvent vinduer ved siden av hverandre, har også med arbeidsmåte å gjøre. Og har aldri vært forstyrrende.

 

Pkt 3 skal jeg være helt enig i, dessverre er det altfor mange som tror at "flytende" sidebredde er det saliggjørende, også blant designere. Opplever faktisk at brukere blir irriterte når man gir de den type begrensinger, selv om jeg gjør det konsekvent. Men som min første setning sier (den du ikke Quota), - man må bare ta hensyn til at lesere av ulike grunner (fornuftige eller ikke) ikke oppfører seg som en selv og således ta hensyn til dette fullt.

Lenke til kommentar
Så dere snakket om charts her forleden. Har funnet ut at dette er ganske fiffig å ha med i et system jeg driver å mekker, og lurer på hvilket som er det enkleste? Må kunne brukes med PHP..

 

Image_Graph er min anbefaling. Ikke at jeg har prøvd det sjøl, men blir anbefalt av personer jeg stoler på.

Okay, skal se om jeg får installert det på serveren! ;) Om noen veit om noen enklere, så er det bare å si ifra! Er ute etter sektordiagram..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...