Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eventuelt er et ord som beskriver at det i visse tilfeller kan brukes. Har du aldri vært borti sanger med nummererte vers du da?

 

Bruke ordna liste for hvert vers der versene er nummerert slik at det passer er ikke dumt. Du tenker slik

<ol>
  <li>Første verselinje ...<br>
      Annen verselinje...<br>
      Tredje verselinje...
  </li>
  <li>Annet vers - første ...<br>
      osv...
  </li>
</ol>

 

Den skal jeg ha i mente, ikke dumt til nummererte vers.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Verset betsår jo av en liste med ord, ordnet på linjer. Så hvorfor ikke legge hvert ord i ein ordnet underliste for hver linje (som igjen er under listen for vers og så videre)

 

Strengt tatt representeres tekst-strenger internt i maskinen som en liste av enkelttegn (char array)..

 

<ul>
 <li>J</li>
 <li>e</li>
 <li>p</li>
 <li>p</li>
 <li>.</li>
</ul>

Lenke til kommentar

JonT: Den er så jævlig bra den, spessielt med slutten. :wee:

 

jeg føler ikke br har noen ting med p og gjøre. p markerer en paragraf, br linjeskift. Dette er to forskjellige ting for meg. Selv om man gjerne viser at en paragraf er paragraf med linjeskift.

 

I dikt er jo somsagt br ganske kritisk.

 

Den som sa at avsnitt har indent er litt ute å lusker. På trykk bør man ha indent på avsnitt for lesbarhetens skyld, men absolutt ikke på web.

 

Næ, nå er det på tide med litt frokost her. Jeg var vist veldig fansy og var på goldenroom på neon igår. Sier meg egentlig ikke så mye :p

Lenke til kommentar

Narrefisseri... Var der den uskyldsrene møy som frastjål Dem din mobile telefon ogsaa?

 

For å holde meg litt til trådens røde tråd, her er en av oppgavene til HiBu. De skal forandre den med CSS. Er ikke så halvgal HTML, det jeg har funnet som er verdt en reaksjon er følgende;

* IE-spesifikke kommentarer (ikke CC) for å rette bugs?

* Ikke bruk av paragrafer?

* Mye bruk av dobbel <br />

* Klassenavn som sier noe om utseende ("bottommargin10px" - kan like godt sette det inline)

 

Ellers syns jeg det ikke var så verst, faktisk.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

http://metaatem.net/selcolor.php :wee:

 

Tja, ganske amatørmessig at den ikke er 100% bred i widescreen. Ødela mye av inntrykket. Ellers var det jo nokså pent, men... Flash...

Ser hva du mener, men hvordan skal man få et sånt bakgrunnsbilde å strekke seg uendelig? Bruke et veldig bredt bilde, repeter det, strekke det eller fade det ut til en farge?

Endret av MC2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...