Haraldson Skrevet 2. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2008 Heh, én <li> for hver linje med tekst hadde vært litt overkill, ja. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Eventuelt er et ord som beskriver at det i visse tilfeller kan brukes. Har du aldri vært borti sanger med nummererte vers du da? Bruke ordna liste for hvert vers der versene er nummerert slik at det passer er ikke dumt. Du tenker slik <ol> <li>Første verselinje ...<br> Annen verselinje...<br> Tredje verselinje... </li> <li>Annet vers - første ...<br> osv... </li> </ol> Den skal jeg ha i mente, ikke dumt til nummererte vers. Endret 2. februar 2008 av Bolson Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2008 Det skal eg og hugse på til neste gong eg skal publisere dikt på WWW Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) Stemmer, stemmer. Nå er det vel ikke lenger så mange sanger som kommer med nummererte vers, men det finnes jo mye gammel kultur av forskjellig karakter der det ville passe. Voluspå, for eksempel. (Alt ville ha vært bedre enn denne markupen: http://www.heimskringla.no/norsk/edda/voluspa.php ) Endret 2. februar 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 2. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2008 Verset betsår jo av en liste med ord, ordnet på linjer. Så hvorfor ikke legge hvert ord i ein ordnet underliste for hver linje (som igjen er under listen for vers og så videre) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2008 Verset betsår jo av en liste med ord, ordnet på linjer. Så hvorfor ikke legge hvert ord i ein ordnet underliste for hver linje (som igjen er under listen for vers og så videre) Allerede ved utheva område blei spøken din ødelagt Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2008 Tja, jeg vet ikke om jeg ville ha gått så langt som å si at en linje i et vers er et listepunkt på noen måte. Det er ikke snakk om å liste opp linjene, de hører sammen selv om de skal få hver sin linje. Jeg vet ikke, bare et eller annet som sier at det er feil i min hjerne. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Verset betsår jo av en liste med ord, ordnet på linjer. Så hvorfor ikke legge hvert ord i ein ordnet underliste for hver linje (som igjen er under listen for vers og så videre) Strengt tatt representeres tekst-strenger internt i maskinen som en liste av enkelttegn (char array).. <ul> <li>J</li> <li>e</li> <li>p</li> <li>p</li> <li>.</li> </ul> Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Inspirerende Endret 3. februar 2008 av MC2 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 JonT: Den er så jævlig bra den, spessielt med slutten. jeg føler ikke br har noen ting med p og gjøre. p markerer en paragraf, br linjeskift. Dette er to forskjellige ting for meg. Selv om man gjerne viser at en paragraf er paragraf med linjeskift. I dikt er jo somsagt br ganske kritisk. Den som sa at avsnitt har indent er litt ute å lusker. På trykk bør man ha indent på avsnitt for lesbarhetens skyld, men absolutt ikke på web. Næ, nå er det på tide med litt frokost her. Jeg var vist veldig fansy og var på goldenroom på neon igår. Sier meg egentlig ikke så mye Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Inspirerende Tja, ganske amatørmessig at den ikke er 100% bred i widescreen. Ødela mye av inntrykket. Ellers var det jo nokså pent, men... Flash... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Den er 100% på min vide skjerm, og gav meg et pent inntrykk. Føler meg naken uten mobil, og snytt utav gårsdagen, denne kommer Vegard til å le av, Hein. Jeg har blitt utsatt for narrefisseri. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Narrefisseri... Var der den uskyldsrene møy som frastjål Dem din mobile telefon ogsaa? For å holde meg litt til trådens røde tråd, her er en av oppgavene til HiBu. De skal forandre den med CSS. Er ikke så halvgal HTML, det jeg har funnet som er verdt en reaksjon er følgende; * IE-spesifikke kommentarer (ikke CC) for å rette bugs? * Ikke bruk av paragrafer? * Mye bruk av dobbel <br /> * Klassenavn som sier noe om utseende ("bottommargin10px" - kan like godt sette det inline) Ellers syns jeg det ikke var så verst, faktisk. Endret 3. februar 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Nei, Den Mobil tror jeg mistet fordi jeg bommet på frakkelommen når vi gikk til bussholdepladsen. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 Finnes det pålitelig statistikk som viser hvor mange som bruker IE med lavere versjonnummer enn 6 i Norge/norden? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) http://metaatem.net/selcolor.php Tja, ganske amatørmessig at den ikke er 100% bred i widescreen. Ødela mye av inntrykket. Ellers var det jo nokså pent, men... Flash... Ser hva du mener, men hvordan skal man få et sånt bakgrunnsbilde å strekke seg uendelig? Bruke et veldig bredt bilde, repeter det, strekke det eller fade det ut til en farge? Endret 3. februar 2008 av MC2 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 http://metaatem.net/selcolor.php Genialt.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 MC2: Alt annet enn å vise at du ikke skjønner at folk kan ha større skjermer med et annet format. Hvite striper på hver side er ikke mye sjarmerende, kunne i det minste hatt en passende bakgrunnsfarge. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 3. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2008 MC2: Alt annet enn å vise at du ikke skjønner at folk kan ha større skjermer med et annet format. Hvite striper på hver side er ikke mye sjarmerende, kunne i det minste hatt en passende bakgrunnsfarge. Ah, det du mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå