Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette krever jo serverside-koding, som er litt av poenget med artikkelen jeg linket til.

Ikke helt rett, både JpGraph og Image_Graph kan implementeres i PHP-løsninger slik at den som skal lage diagrammet bare legger inn dataene gjennom et skjema eller definerer hvor data skal hentes. Enten på nettsiden eller i redigeringsmodul. De fleste implementeringer av disse er gjort på denne måte.

Så utvikler av nettløsning må gjøre koding (finnes ferdige moduler i mange CMS-er), men innholdsredaktører kan bare legge inn data.

Dvs. at nødvendig koding er ofte svært begrenset, og jeg vil si langt raskere å bruke dersom mer en et diagram skal brukes. Også er utvalget av diagramtyper betydelig mye større. Skal jeg gjøre det fort, da foretrekker jeg bare å kopiere grafen fra regnearket.

Pure CSS Graph krever også at den som lager diagrammene kan både HTML og CSS, mange ganger er det ikke tilfelle.

Lenke til kommentar
Nå var det jo ikke den praktiske delen jeg tenkte på da jeg linket til metoden heller, mer måten å løse det på. Er jo klar over at alternative metoder finnes, som er lettere å bruke etc. men igjen var det ikke det som var poenget med linken.

Så var heller ikke mitt poeng å "ugyldiggjøre" metoden som linken din viste til, men som MC2 komme med linker til andre mulige metoder. CSS metoden er interessant som eksempel, ikke minst fordi den viser muligheter som er interessante i presentasjonssammenheng. Særlig koblet sammen med en "programsnutt" som kan generere CSS-en automatisk på bakgrunn av inntastede verdier kan den bli utrolig rasjonell å bruke.

Men det må også være lov å si at man oppfatter den som urasjonell.

Lenke til kommentar

Hva er deres syn på bruk av <br /> tag'er? Jeg må innrømme at jeg styrer alltid unna disse tag'ene. Men må innrømme at jeg i dag har valgt å bruke den for engangs skyld. Scripter et CMS system for fagforeningen min og har klart å styre unna denne tag'en altså helt til i dag. Er det FYFY eller er det helt greit å bruke denne tag'en. Jeg må innrømme at jeg synes det er ganske så FYFY... 

Kim...

EDIT:

Har nok engang fjernet <br /> tag'en siden grunnen til bruken av den var en feil i scriptingen. (manglet en slut tag på p) Men lurer fortsatt hva dere synes om bruk av den tag'en.

Endret av Kim T
Lenke til kommentar
<br /> kan vel brukes til for eksempel dikt?

Kan er for svakt, - skal brukes for linjeskift i selve versa. p-taggen for å omslutte vers. Når linjemessig oppdeling er sentralt for oppfattelsen av innhold, må <br> brukes.

Generelt ville jeg sakt denne regelen:

<br> er greit

<br><br> bør erstattes med </p><p>

Støttes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...