rødøye Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Det kommer seg. Hvor ofte tenker du å oppdatere denne? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Utrolig bra jobbet JonT. Hvis jeg bare får løst tegnsett-problemene kan jeg kanskje sette opp webkafeen.judofyr.net med JSON Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Dæven. Masse flotte folk i den lista. Liker han i toppen best Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Det er jo den generelle tendensen blant narsissister. Hvordan hentes dataene ut, Jon/Magnus? Er det frivillig copy/paste-innsats..? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Hvordan hentes dataene ut, Jon/Magnus? Er det frivillig copy/paste-innsats..? Automatisk via Ruby html-parseren Hpricot som forøverig er utrolig god. Savner noe sånt til Python. Har sikkert kjørt nærmere 5000 HTTP-spørringer mot diskusjon.no idag. Endret 29. januar 2008 av JonT Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Kommer ingen vei uten å være narsissist, Hein! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Hmm, enten gikk jeg en plass opp nå, eller så gikk jeg en plass ned. Uansett er jeg blant topp 5, vet ikke om det er positivt eller negativt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2008 Litt trist at Tor kommer 2 ganger innenfor top 20 Må si jeg kjenner igjen alle navn utenom 2 eller noe sånt. Fin gjeng. Er du ikke med på DEN, har du ikke mye du skulle sagt i kafeen. Hehe Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Er du ikke med på DEN, har du ikke mye du skulle sagt i kafeen. Hehe Snufs. Kanskje man skulle lurke mindre, og poste mer? Er dette noe å leke videre med, eller skal man bare droppe det? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Foreløpig veldig lite å seie noko om - det ser veldig uferdig og fem-minutters-arbeid-ut - men det kan sikkert bli fint med litt meir arbeid Endret 30. januar 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Er du ikke med på DEN, har du ikke mye du skulle sagt i kafeen. Hehe Snufs. Kanskje man skulle lurke mindre, og poste mer? Er dette noe å leke videre med, eller skal man bare droppe det? Har du et script for å få opp månedens mest spilte artister? "Takk for sist" Btw:) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Bare jeg som hater ordet script? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Arve: Greit, da jobber jeg litt mer med det, og ser hva det blir til. Har blitt "blind" på designet nå (: OlafG: Nope, men kan godt gjøre det om til en PHP-funksjon og sende deg. Er bare en liten kodesnutt som henter info fra en XML-filene til AS (her), parser den, mellomlagrer til en fil for å ikke belaste AS for mye (samt at det er tregt å hente info-en), og deretter viser det. Steinmann: Hva ville du kalt det, da? Jeg liker ikke ordet, men vet ikke om et bedre ord å bruke. Kodesnutt blir feil å bruke om man snakker om større script. Kode er det jo mulig å kalle det, men virker litt rart. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Hva med skript? Tror mange her er opptatt av å bruke så mange norske ord som mulig egentlig Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 JavaScript-kode? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg ville kalt det en funksjon, metode, eller objekt for eksempel. Skript høres bare ut som javascript, som en eller annen scriptkidd har mekka. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Dummeste jeg har hørt, Steinmann. 'Har du en funksjon for å få opp månedens mest spilte artister?' 'Har du en metode for å få opp månedens mest spilte artister?' 'Har du et objekt for å få opp månedens mest spilte artister?' Alle er veldig upresise. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Haraldson: Den øverste av de eksemplene der fungerer jo forsåvidt, men det blir fortsatt litt feil siden det i praksis ofte er flere funksjoner sammen som utfører en oppgave. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 Hvis jeg sitter å progger C(ikke at det er ofte) og noen hadde spurt meg om et skript for å gjøre noe i C hadde han ikke fått en driit. Skript høres så simpelt ut. Sån, jeg vil ha et webshop skript. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) clvn: 'Har du en metode for å få opp månedens mest spilte artister?' Haraldson: 'Ja, jeg copy-paster ut alt og legger inn manuelt.' Lovskogen: 'Jeg leier en polakk til å gjøre det for meg.' Alle er gyldige metoder, ergo er det veldig upresist. En funksjon er i de fleste tilfeller bare en del av en kode/script/whatever!=funksjon||metode||objekt. Trenger du hjelp til å slette innlegget, Mavva? Endret 30. januar 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå