Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, fant en kombo og farger jeg er fornøyd med. Så får vi se om jeg greier å hale det i land, mange av hobbyprosjektene mine strander ganske fort.

 

Lilla og grønt er jo faktisk komplementærfarger, så det forundrer meg ikke. Og hobbyprosjekter strander ofte.

 

Når vi første snakker om farger, her er noen interessante bøker om farger og fargebruk.

Leatrice Eiseman. Pantone Guide to Communicating with Color

The Color Answer Book: From the World's Leading Color Expert

Color, Messages and Meanings: A "Pantone" Color Resource

 

Meget bra som "idegrunnlag" for litt utradisjonelle fargevalg.

Lenke til kommentar

Pleier dere å leke dere/jobbe en stund med nettsider lokalt eller prøve ting i programmeringsspråket dere bruker, for så å bare aldri bruke det mer?

 

Kanskje litt vanskelig å forstå, men jeg har veldig lyst til å lage noe, men jeg har absolutt ingen idé om hva. Dessuten tenker jeg at jeg aldri kommer til å bruke det til noe, så hva er poenget?

Lenke til kommentar

Klart man må leke seg litt. Det er slik man lærer alt det man ikke har tid til å lære på betalte oppdrag (og utfordre yttergrensene av egen kunnskap).

 

Men det blir mindre av det når arbeidet tar mesteparten av "tidsressursen"

 

:thumbup: Dagens lyspunkt. Avskrivningsapplikasjonen jeg kodet i 1995 fungerte også feilfritt i år.

Lenke til kommentar

Hmm, det vet jeg faktisk ikke. Men igjen; er en ren tekst-editor, ikke et stort program som DW. Programmet er på 30,9MB mot DW-s 253,2MB, begge på OS X.

 

Edit fra Help:

1.4 Limitations

 

TextMate is a work-in-progress. One current key limitation (for non-Western users) is support for international input modes (e.g. CJK), proportional fonts, right-to-left text rendering and other (UniCode) features. As the author, I do understand the desire from users to have TextMate support these things, but currently proper support for this is a long-term to-do item.

 

And on the topic of limitations, I am also aware of the desire for (s)ftp integration, code hinting, split views, better printing, indented soft wrap, coffee making and literally hundreds of other user requests. You will be able to find my comments on most feature requests by searching the mailing list archive, but I do not give estimates or timeframes, other than what version number I plan for something to appear in.

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
TextMate, uten tvil. Diggere editor skal du lete lenge etter. Bruker så godt som null tid på å starte opp også, og det er jo postivt. Men nå burde man vel ikke sammenligne en WYSIWYG med en ren tekst-editor...?

Tenkte selvsagt på kodedelen av Dreamweaver, som faktisk ikke er så ille. Takk for svaret!

 

Lovskogen: Ikke innebygd, etter det jeg vet, men hvis du åpner filer fra FTP-serveren i TextMate, lagres de rett til serveren.

Lenke til kommentar

DW er den eneste som har autocomplete tags på </ så langt jeg har sett. Digger den.

 

Bruker somregel sftpdrive for å få tilgang til eksterne servere, men noen ganger ftp greia i dw.

Skulle vært en editor versjon av DW :D

-

Noen som leser M om dagen? Han tar helt av :wee:

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Utkast til logo til et nyoppstartet funkissenter i Oslo :-)

 

148454.jpeg

For å forklare symbolet: Hinden (bukken for de som ikke vet hva en hind er) er symbolet til et av Oslos viktigste funkisbygg, og ligger Thorvald Meyers gate. Hinden står rett over inngangen til bygget og "hopper" ut mot gaten. Senteret skal fungere som et museum og informasjonssenter for funkis-epoken.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...