Vindstille Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Når det gjelder Opera er jeg helt enig i at den er bloat (i den forstand at den har mange unødvendig ekstrafunksjoner). De færreste bruker faktisk epostleser, kontaktliste og IRC i Opera og dette er ting som også er mer hensiktsmessig å ha i hvert sitt program. Feedleser og Bittorrent syns jeg riktignok hører hjemme i Opera. Feedleser er alltid kjekt å ha og hører mye bedre til i en nettleser. Og det er et poeng i å implementere bittorrent i nettlesere slik at folk som ikke bruker bittorrent til vanlig, men kommer over en stor fil også kan laste den ned uten måtte laste ned et eget bittorrentprogram først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 OK - vi trenger snart streken din, PT Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 http://home.no.net/hwpt/pt/strek.PNG for den som gidder, for min del kan diskusjonen godt fortsette. PT har talt. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg syns dette har vært en veldig sakelig diskusjon (Hvis vi ser bort fra Marvil ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Greitnok, flertallet vinner. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Heh, minner meg pa Sondagens TVNorge dokumentar om manboobs. edit; altsa uten a vaere overvektig Endret 23. januar 2008 av Ståle Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 De færreste bruker faktisk epostleser, kontaktliste og IRC i Opera og dette er ting som også er mer hensiktsmessig å ha i hvert sitt program. Er alltid like saklig med slike objektive kommentarar på ting som er heilt subjektivt... Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Så dropper vi programvarediskusjonen - igjen... Åpne øyene så oppdager dere at det finnes andre kategorier her på forumet også Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Trodde vi snakket om nettlesere jeg...? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Noen som vet om Google Analytics klarer å samle inn data for nettsider over flere domener men med samme website profile konfigurert bare for et av domene? Samme javascript snippeten er på alle html filene. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Ja det skal gå bra det. Fungerer ihvertfall når jeg f.eks. glemmer å ta vekk javascriptet når jeg tester siden på utviklingsnettstedet. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Rart, det er noe som linker til ett av domene den ulanserte nettsida er på, men ifølge Analytics er det ikke noe referring trafikk. Overrasket at jeg fant den på google... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Standards mode is the new quirks mode Now, this is one of those subjects that if you have an opinion on it, it doesn’t matter what that opinion is. It will be the wrong opinion to a lot of people anyway, and people will become rude and call you names. Come to think of it, most web related subjects seem to be of that kind these days. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Standards mode is the new quirks mode <META HTTP-EQUIV=”X-BALL-CHAIN”> Spot on! (edit: dårlig engelsk) Endret 23. januar 2008 av semafor Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Mistakes, Sadness, Regret (Ian Hixie) ... instead of just having to contend with reverse-engineering IE's quirks mode and making the specs compatible with IE's standards mode, the other browser vendors are going to have to reverse engineer every major IE browser version. Big sites will become locked in to particular IE version numbers ......designers will not have to learn just HTML, they'll have to learn 4, 5, maybe 10 different versions of HTML, DOM, CSS, and JS, just to be able to maintain the various different pages that people have written, as they move from job to job. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hadde tankegangen berre vore omvendt, liksom. Om IE8 kom med ein funksjon for å fryse renderingmotoren hadde det vore (tja..) OK, men gud så teit det er at så lenge du ikkje direkte spesifiserer at du vil ha IE8 til å oppføre seg som IE8 vil nettlesaren oppføre seg som IE7! Idioti. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 IE6: Standardmodus (Litt crap) IE7: Standardmodus IE8: Standardmodus/Superstandardmodus IE9: Standardmodus/Superstandardmodus/Ultrastandardmodus Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Visste ikke at det fantes flere grader av en standard. Enten følger man den, eller så gjør man det ikke. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ifølge Microsoft er ikke standard et veldig fast begrep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå