Lovskogen Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Det virker veldig som tvangstanker å måtte tenke på at man har ubrukte funksjoner i et program. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Det virker veldig som tvangstanker å måtte tenke på at man har ubrukte funksjoner i et program. Signed. - Noen som har sett de fine kommentarene på artiklen om html5 på digi? Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg tror mange tolker uttrykket "bloat" feil. Bloat er, slik jeg ser det, et program som egentlig er en pakke med et gjerne difust hovedprogram og en mengde underprogrammer. Eksempel Nero. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Men likevel er du fullstendig klar over at store delar av programvaren du brukar (Operativsystemet ditt, for å gå veldig langt) inneheld tusenvis av funksjonar du aldri brukar eller vil få bruk for. Dei er ikkje på nokon måte i vegen så lenge dei ikkje aktivt brukast, men dei er der. Det same gjeld jo Opera. Ja, men då er det igjen snakk om eit kompromiss. Då må eg finne ut kva for eit program (eller OS) som gjev meg den beste balansen av stabilitet, brukarvenlegheit og «unbloat-ish»-ness. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Men, eg som klarar å lausrive meg frå tvangstankar om ubrukte funksjonar og heller vurderer den delen av programma eg sjølv faktisk tar i bruk, likar Opera best. Ingen protest. Den som står imot, er en idiot. Sorry, klarte ikkje holde meg Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Her er faktisk hva Wikipedia sier om bloat. Og den som sier imot er neppe en idiot . Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Fordi jeg var lat Jeg tipper latskapen ligger i at du ikke gidder å finne ut hvordan man gjør det? Cron er jo slettes ikke vanskelig (og jeg kan det fra før av) Jeg definerer bloat som funksjoner som egentlig ikke hører hjemme i programmet. Hvorfor har man både mail, IRC og torrent i en nettleser? Det er en grunn til at man kan kjøre flere programmer om gangen, og minne har vi mer enn nok av Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 driver dere a har nettleserkrig uten meg :sad: -- Og en variant av Firebug kokes ihop hos Opera nå. http://operawatch.com/news/2008/01/great-e...oper-tools.html ... Hang in there. "Lolz, dette har jo Firefox hatt lenge!" Speed Dial - Lolz dette har Opera hatt lenge Musebevegelser - Lolz dette har Opera hatt lenge anei, Fx har det ikke enda. Man ma installere addons. Noe som gjor programmet enda storre og treigere. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 anei, Fx har det ikke enda. Man ma installere addons. Noe som gjor programmet enda storre og treigere. Større og treigare? Opera (med IRC, mail, torrent-klient osb.) er jo mykje større i omfang enn kva Firefox er. Opera er også langt treigare å starte opp på MacBook-en min enn kva Firefox er. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Hos meg er Fx3 sin alpha myyyyyyyye treigere enn Opera 9.5 alpha. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Opera suger. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Endelig Anders! Har ventet på den kommentaren der lenge! Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Hvorfor har man både mail, IRC og torrent i en nettleser? Hvorfor skal du utelate enkelte protokoller i en nettleser? Da må du kalle det http-leser. Skal alt annet eksluderes? En nettleser skal lese dokumenter og informasjon fra Internett, et globalt nettverk hvor utveksling foregår på mange forskjellige applikasjonslag, hovedsaklig http. En god nettleser kan tolke de fleste protokollene, og Opera er unik på det området. PS: Firefox suger ikke, men er på et lavere utviklingsstadie og har foreløpig alt for mye mangler til at det for meg personlig er en brukbar nettleser. Endret 23. januar 2008 av atomtissetasen Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Større, Heniks, ikkje meir omfattanda, det er en forskjell! Firefox er ikke cutting edge og nytenkende Endret 23. januar 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Hvor gammel er du, atomtissefanten ? EDIT: Problemet med å implementere mye funksjonalitet i en nettleser. Som f.eks Epost klient, er at man vil mange en del avansert funksjonaliet. Nå er ikke jeg kjent med Opera sin epostklient, men støtter den forresten GPG - noe jeg bruker hyppig ? EDIT 2: Jeg digger egentlig Opera, men har brukt Firefox siden.. tja, før det het Firefox og har derfor ingen interesse av å bytte primær nettleser. Mtp. at jeg jobber som webutvikler, og driver med dette 80% av tiden jeg sitter forran maskinen er rett og slett Firefox er must for meg personlig - spesielt mtp. Firebug EDIT 3: Jeg må tenkte meg om litt bedre før jeg poster innlegg. Endret 23. januar 2008 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Skaflem: Min alder er ikke relevant for denne diskusjonen. Jeg bruker også Firefox i webutvikling, men det er kun for å tilpasse koder som Firefox tolker annerledes enn Opera. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Det er forskjell på å 'bruke Firefox i webutvikling', og å utvikle i Firefox. Firefox er et hav bedre enn Opera til sistnevnte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 You are stating the obvious, atomtissen Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 Hvorfor har man både mail, IRC og torrent i en nettleser? Hvorfor skal du utelate enkelte protokoller i en nettleser? Da må du kalle det http-leser. Skal alt annet eksluderes? En nettleser skal lese dokumenter og informasjon fra Internett, et globalt nettverk hvor utveksling foregår på mange forskjellige applikasjonslag, hovedsaklig http. En god nettleser kan tolke de fleste protokollene, og Opera er unik på det området. Det har vært forsøkt lansert flere norske betegnelser på World Wide Web, som for eksempel "verdensveven", men i dagligtale betegnes den bare som "nettet", noe som øker begrepsforvirringen mellom Internett og World Wide Web En nettleser skal lese dokumenter og informasjon fra WWW. Nettet != Internettet Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) En nettleser skal lese dokumenter og informasjon fra WWW. Nettet != Internettet Jepp. Irriterer meg sykt over at folk ikke greier å skille mellom de to. Vi kan vel egentlig takke Microsoft for det. Hadde de ikke kalt nettleseren sin Internet Explorer tror jeg folk faktisk hadde lært seg forskjellen. Dessverre tror jeg den lille tabben Microsoft gjorde kan føre til at mange som er vant til at internett er på hele tiden ikke skjønner hva internett egentlig er. For litt siden sa jeg til søsteren min (11) at det ikke var noe vits å skru på PC-en siden internett var nede. Litt senere da hun alikevel hadde gjort det hørte jeg fra stuen: "Jon, hvorfor funker ikke MSN". Endret 23. januar 2008 av JonT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå