Vindstille Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 A List Apart: Issue 251 Jess. Endelig var det min tur Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Jorgis, alt er stygt i linux da.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 http://alistapart.com/articles/beyonddoctype Det betyr at nettleserutviklere må sitte å holde på gamle versjoner av koden i den nye. Kan de ikke bare følge standarder? Burde settes opp en frist hvert år der nye funksjoner skal være implementert for å få lov til å kalle seg nettleser elns. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Det har jeg også tenkt på, at man må ha en W3C-lisens for å kunne lage offisielle nettlesere. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Man kunne så markert hvilken standard iterasjon nettsiden støttet. Nettlesere som Opera og FF oppererer ikke ikke med harde versjoner som Opera 1-9, det er konstant utvikling noe som dermed ikke vil fungere. Tror iterasjoner er bedre.. Som er felles definert. - Dette blir også som en usecase: Dette skal nettleseren klare om den støtter versjon 5, og det må den innen en viss dato. <script type="text/javascript"> var left = document.getElementById("left"); var menu = left.childNodes[3].childNodes[3]; if(!menu) { var menu = left.childNodes[1].childNodes[1]; } var lis = menu.getElementsByTagName("li"); var ting = 0; for(var i = 0; i< lis.length; i++) { if(lis[i].className == 'active ') { ting = 1; break; } } if(ting == 0) { if(menu.childNodes[1]) { var norsk = menu.childNodes[1].childNodes[1]; } else { var norsk = menu.childNodes[0].childNodes[0]; } norsk.className = "active"; } </script> Dagens lille javascript leksjon Endret 22. januar 2008 av Steinmann Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg er jo tilbake om en og en halv måneds tid da Seb, du gleder deg vel? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg er jo tilbake om en og en halv måneds tid da Seb, du gleder deg vel? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 What? Gleder meg selv jeg :-) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 '#left', Sebastian? Nei og nei, semantikken går dukken. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 '#left', Sebastian? Nei og nei, semantikken går dukken. Hehe, i know. Men når man skal ha jævla generisk html som skal fungere for alt må man gjøre sån. Alternativet ville vært sidebar1 og sidebar2 elns. Uansett blir det feil, for er ikke alltid det er sidebar. hmm, firefox trimmer classenavn i dom treet, det gjør ikke andre. Lagde en fiffig bug. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Default designet til phpbb3 er seriøst IKKE pent. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Enig. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Default designet til phpbb3 er seriøst IKKE pent. Totalt enig, derfor har vi denne siden Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 var strengt tatt ikke så mange fine der heller. MEN nå er det vel veldig få forum som er pene å se på. Jeg mener i alle fall at det er viktigere at det er ryddig og oversiktlig. Så får design komme langt bak og gjerne på forsiden av websiden. Kim... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Ja, og phpbb3 er langt i fra oversiktelig spør du meg. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Sier bare IPB sitt Pro style jeg.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 BTW: Kan dere anbefale den beste png fixen? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 * html #overlay{ background-color: #ccc; back\ground-color: transparent; background-image: url(space.gif); overflow: hidden; /* Dette har gitt Hein mange fine resultater */ filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src="png.png", sizingMethod="scale");} Case Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Dette er vel mer en overlay greie? Slik som du refererer til. Genial til det bruket forresten! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2008 Overlay-greie? Det er bare fantasien og IE som setter grenser for hva du kan bruke en PNG-fix til, gutten min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå