Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Auda. Java er noe jeg overhodet ikke kan - eller har tenkt å lære meg.

Btw, jeg mente body-tagen! Ikke body overhodet... :ohmy:

En annen mulighet jeg har, er å ta det bildet som ligger som bakgrunn nå over i en vanlig div-tag, og høyrestille denne. Men, jeg vil ikke at den skal vises lenger ned enn resten av sida. Hvis ikke blir det veldig mye tomrom til bunnen... Er det noen mulighet?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Der må det litt triksing og fiksing til. Har aldri gjort det selv... Kanskje man må regne ut med java hvor bunngrafikken skal plasseres i de tilfeller siden er kortere enn høyden.

Vil påpeike at Java og JavaScript er to vidt forskjellige ting.

Det går forresten an å gjere det du vil. Du kan enten bruke "100%-height-hacken" for å få sida di til å vere minimum 100% høg uansett, og så legge en footer i bunnen av den, eller du kan begynne med absolutt posisjonering.

Lenke til kommentar

En helt annen ting. Jeg skal forklare noen at #ff0000 og #0000ff ikke hører sammen på en webside... I en eller annen tråd her på forumet, antakelig som har noe med dårlige websider å gjøre (antakelig enten her, eller på Styggeste sider-tråden), en side som brukte #ff0000, #00ff00, og #0000ff som hovedfarger. Denne hadde vært fin å vise til som skrekkeksempel. :!:

Edit: Takk for tipsene så langt, forresten. Skal kikke på det senere. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Gawd, finnes det noe mer irriterende nettsted enn Experts-exchange? Jeg har ikke tall på ganger jeg har søkt etter webrelaterte ting på Google, for så å få se et spørsmål som er helt likt mitt, og en haug av sensurerte svar under. >_<

Den er genial. Første gangen de innførte det så var teksten hvit for ikke-medlemmer, så det var bare å merke den. Nå erstattes tekst med bilder i front-end ser det ut som, men ikke før google crawler. Sjekk cachen til google ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Det er vel smak og behag. Personlig har jeg både implementert ferdige løsninger (Wordpress og Drupal), men har også utviklet skredersydde systemer for publisering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...