Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra de endelig også begynner å teste litt javascript. Er jo det som er det som er det aller største problemet med IE nå. Ofte kan man heldigvis bruke jQuery og YIL, men skal man gjøre noe mer avansert enn det er man fort nødt til å skrive to separate skript for IE og andre nettlesere.

 

Hyggelig er det også å se at både Facebook og Google sender representanter til DataPortability Workgroup. Så får vi se om det kommer noe godt ut av det. I tillegg har Tantek Çelik (mannen bak Microformats) gitt et nydelig intervju på OpenMediaWeb om åpne standarder.

Lenke til kommentar
Liker ikke når sider ikke bruker transparent på alle de objekter det er mulig på, noen som er med meg på det standpunktet?
Noen meninger om det?

 

 

Og når det gjelder til web 2.0 'ish header. Jeg synes det passer bra og de har klart det bra her. Det jeg vil trekke på er avstanden fra "hardware.no" og den tekstens "speilbilde".
Hva hjelper de at de har 'klart det bra' når det er latterlig i seg selv?
Vel, her er det du som mener det er latterlig. Jeg synes at web 2.0 preg på en nettside er pent å se på og her står headeren på den måte i stil med menyen. Det jeg ikke liker med den er avstanden på den ene refleksjonen. At det er mange sider som bruker 2.0 eller bruker det feil, kan ikke brukes som argument for at ingen andre skal kunne bruke det. Selv om det ikke er det du sier her, er det jeg får inntrykk av mange mener om sider som har web 2.0 preg over seg.

 

Ueland har ordnet RSS-feeds i hopetall, men får likevel de samme nyhetene som med "Vis nye innlegg" på alle. Ueland, fiks! :wee:

Lenke til kommentar
Liker ikke når sider ikke bruker transparent på alle de objekter det er mulig på, noen som er med meg på det standpunktet?
Noen meninger om det?

 

 

Og når det gjelder til web 2.0 'ish header. Jeg synes det passer bra og de har klart det bra her. Det jeg vil trekke på er avstanden fra "hardware.no" og den tekstens "speilbilde".
Hva hjelper de at de har 'klart det bra' når det er latterlig i seg selv?
Vel, her er det du som mener det er latterlig. Jeg synes at web 2.0 preg på en nettside er pent å se på.

 

Ja, selvfølgelig er det jeg som syns det er latterlig. Hva gjør det pent å følge en trend som er så oppbrukt og generelt sett dårlig flyt- og estetiskmessig? For meg virket det som om designeren(e) har tatt en veldig kjapp snarvei, men om du kan bevise meg feil, så skal jeg vurdere et nytt syn på saken.

Lenke til kommentar
Han mente vel kanskje at bildene med gradienter burde "gradiert" over i transparent slik at den alternative bakgrunnsfargen hans passer med bildene.
Jepp, det stemmer ;) Slik som det er nå på hardware.no med flere sider, inkludert dette forumet. Er det vanskelig å velge å benytte seg av en annen css. Grunnet at bildene ikke er med på dansen.

 

 

Ja, selvfølgelig er det jeg som syns det er latterlig. Hva gjør det pent å følge en trend som er så oppbrukt og generelt sett dårlig flyt- og estetiskmessig? For meg virket det som om designeren(e) har tatt en veldig kjapp snarvei, men om du kan bevise meg feil, så skal jeg vurdere et nytt syn på saken.
Hvorfor ikke? At det er "oppbrukt" betyr vel ikke at det gang på gang er å regne som ubrukelig overalt. Når det kommer til flyten synes jeg ikke det ødelegger, det er kun banneret og til nød menyen jeg synes bærer preg av WEB 2.0. Hadde de begynt med speilbilder under artikkelbilder ville det selvfølgelig blitt for mye. Når det kommer estetikk betyr det vel bare at vi har forskjellig smak.

 

 

Hva synes vi om det her? Liten uferdig skisse som jeg gjorde i kveld, designe ferdig og begynne koding på skolen i morgen.

 

140874.jpeg

Meget enkelt, liker det. Men for mitt vedkommende "skurret" det med en gang jeg kom ned til "Sist spilt" og "Fem siste innlegg". Enten er det grunnet den enkle grunnen at "Sist spilt" har en linje mer på eksempelet og det føles unaturlig. Aller mest vil jeg likevel tro det er fordi du bruker det samme som i header, samtidig som jeg mener den delen bør skille seg mer ut når du først tar i bruk 2 kolonner. Endret av enden
Fjernet svar på slettet off topic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...