Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et on-topic dilemma her:

Hvis man har en flerspråkig-nettside og kjøpt flere domener til den nettsiden, altså .no for norsk, .com for engelsk osv. Lønner det seg å ha nettsiden på alle de domene eller burde man heller redirecte alt til et hoveddomene? Altså side.no/nyheter -> side.com/no/nyheter og side.com -> side.com/en/news contra side.no/nyheter og side.com/news.

 

Slik jeg ser det så er fordelene med å redirecte at det mest sannsynlig vil være lettere med SEO siden alt er på et domene, og lettere med cookies. På en annen side så er det mer "semantisk" riktig å bruke de forskjellige domene, siden en norsk versjon burde tross alt være på et norsk toppnivådomene. Også blir URLs tre bokstaver kortere...

 

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar

Personlig sier jeg meg fornøyd med det nye designet. Men synes at 2 & 3 kolonne er for ulike. Ingen streker treffer hverandre, det er ikke på linje, hadde det kommet mer på linje i forhold til hverandre tipper jeg det ville kommet langt færre klager om at det er uoversiktelig, noe jeg personlig mener det ikke er i noen stor grad.

 

Ellers tenkte jeg for meg selv at jeg skulle endre bakgrunnsfargen i user css. Så jeg gjorde det, ulempen er at de ikke har noe av grafikk i transparent, så det ser ikke bra ut. Liker nemlig ikke lese på heeelt hvit bakgrunn.

 

Liker ikke når sider ikke bruker transparent på alle de objekter det er mulig på, noen som er med meg på det standpunktet?

 

Og når det gjelder til web 2.0 'ish header. Jeg synes det passer bra og de har klart det bra her. Det jeg vil trekke på er avstanden fra "hardware.no" og den tekstens "speilbilde".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...