Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BTW, hvorfor er tabellen "stygg" i FF, og riktig i IE på denne siden:

Linkyh

Hvordan kan dette fikses?

Ta det med ro, den er stygg uansett :)

Er ingen ekspert på tabeller, men det ser ikke ut som de kan bli stort bedre. Får prøve å trikse litt til, om ikke noen har noen tips?

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å dra på postkontoret å hente en pakke før du har fått henteseddel i posten? Så lenge jeg har med legitimasjon bør det vel gå bra?

Hatt pcen på rep og er ikke særlig begeistret for å vente heeelt til i morgen ettermiddag med å hente den. :p

På pakkesporingen på posten.no kan du trykke på "skriv henteseddel" elns, så scanner de bare inn din selvutskrevne henteseddel på postkontoret, og du får PCen din. :)

Lenke til kommentar
På pakkesporingen på posten.no kan du trykke på "skriv henteseddel" elns, så scanner de bare inn din selvutskrevne henteseddel på postkontoret, og du får PCen din. :)

Om du har med legitimasjon skal det gå helt smertefritt ja.

JS er gøy :fun:

Lenke til kommentar

Where Are the Software Engineers of Tomorrow?

As faculty members at New York University for decades, we have regretted the introduction of Java as a first language of instruction for most computer science majors. We have seen how this choice has weakened the formation of our students, as reflected in their performance in systems and architecture courses.

Hmm, veldig interessant lesning.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å dra på postkontoret å hente en pakke før du har fått henteseddel i posten? Så lenge jeg har med legitimasjon bør det vel gå bra?

Hatt pcen på rep og er ikke særlig begeistret for å vente heeelt til i morgen ettermiddag med å hente den. :p

Funka fint det. :)

Men fy faen... PCen har vært på reperasjon hos Multicom i over en måned nå. På den tiden har de ikke klart å reparere pcen. I tillegg har de ødelagt skjermkortet mitt. Er det virkelig mulig å være så banalt kastrert i skallen?

Lenke til kommentar
Where Are the Software Engineers of Tomorrow?

As faculty members at New York University for decades, we have regretted the introduction of Java as a first language of instruction for most computer science majors. We have seen how this choice has weakened the formation of our students, as reflected in their performance in systems and architecture courses.

Hmm, veldig interessant lesning.

Husker godt første forelesning i Java her på UiB. Ingen skjønte en ting, og foreleser gjorde stort sett ikke noe annet enn å beklage, og gjentok hele tiden at Java var veldig upedagogisk men likevel lurt å begynne med av ukjent grunn. Jeg vil tro at en lurere fremgangsmåte vil være å begynne rett på C/C++. På den måten slipper en å måtte lære obskure detaljer ved Java-klasser (eg. lærte vi å bruke Scanner-klassen før vi lærte hva en integer var..), og kan konsentrere seg om selve programmeringen og detaljer ved dette, som i stor grad er språkuavhengig. :)

Lenke til kommentar

I forbindelse med åpningen av den sosiale kategorien er reglene skjerpet noe inn for kafeen. Det er fortsatt ment som en sosial tråd, men det har sklidd en del ut med tanke på hvilke temaer som diskuteres i tråden den siste tiden. Les første innlegg for manifest og regler.

Lenke til kommentar
I morgen skal jeg jobbe med å få istad et Tripoli-stilark som vi kan bruke i CMSet på jobben, det blir digg. Tror jeg holder meg unna kaféen en stund, siden det ikke er så hyggelig her lengre.

Nei viss det meste av "sosial" off-topic skal slettes da blir hyggen borte.

Jeg får manne meg opp til litt 1997 års tabellbasert koding i morgen. Nyhetsbrevmaler skal kodes, og da er det bare å ta i bruk gammel og avlært lærdom for å få det til å virke som det skal.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Hvis offtopicregelen i kaféen skal overholdes så strengt som enden har gjort idag er jeg enig i at kaféen ikke vil bli noe koselig sted lenger. Jeg skjønner at man har strammet inn reglene for sosialprat trådene siden SO og noen andre tråder har fungert ganske dårlig. Men i kaféen har tross alt ting fungert veldig bra. Den passe blanding mellom morsom offtopic og nyttig ontopic er nettop det som gjør Kaféen til et så bra sted. Selv om mange av de andre sosiale trådene forandrer sine regler syns jeg ikke det er nødvendig at Kaféen gjøre det samme.

Det eneste problemet jeg ser med Kaféen, som kunne være en grunn til å forandre reglene er at andre enn den faste gjengen kan føle seg litt utenfor. Men å kutte ut offtopicen tror jeg vil fjerne såpass mye av gløden i Kaféen at det ikke er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...