Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Du kan jo fint generere CSS med PHP, og sette inn PHP-variabler i stedet for verdier på serversiden.

I så fall må du vel ha stilarket i <head> vel - og ikkje ha et eksternt stilark..??

Nei. I det grunnleggende produserer ikke PHP noe annet enn tekst. Så lenge du sørger for at denne teksten blir sendt som «text/css» og ikke «text/html», skulle det gå bra.

Du kan for eksempel plassere en stilarkgenerende PHP-fil med navnet index.php i undermappen style. Da kan du henvise til stilarket ved bare å skrive http://www.example.org/style/.

Den var ikkje dum, nei..

Du har ikkje tilfeldigvis ei heimeside sjøl, epsilon? (har eg spurt før kanskje? )

Der har /me fortært en liter melk og fem skiver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt.

Har du en link, eller er den tatt ned? Evt. screens?

Jeg har lastet opp en wget-speiling på http://home.online.no/~noey/WotD/. Men merk at tanken her aldri var at jeg skulle ta meg av den designmessige siden av prosjektet, noe som er årsaken til at siden mest bærer preg av en utformingsmal og at logo.gif mangler.

Jeg kvier meg litt for å vise dette materialet til offentligheten; det eneste (IMHO) nyttige denne sida inneholder sett med dagens øyne, er en noenlunde grei innføring i IRC. Men på en annen side er jo dette snart to år gammelt, og verdt å ta vare på for ettertiden. I tillegg er den kanskje (ho, ho) den eneste klansiden på nettet som har lagt mer vekt på innhold enn på design.

Edit: Og nei, jeg skal ikke ha noen sitering herfra, takk.

Endret av ePsiLON47
Lenke til kommentar
Den var ikkje akkurat en fryd for auget nei, men som du sjøl sa; Det er lagt meir vekt på innhold enn design.. Kanskje en liten mellomting hadde gjort seg? ;)

Som sagt: Det var ikke min jobb å gjøre sidene tiltalende.

Ikke rart epsilon ikke har en side selv, han må jo hjelpe "alle" oss andre med våre problemer. Skjemmes nesten av masinga mi jeg. :blush:

Det blir i det minste pene sider av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...