Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Historien om vidunderbarnet Tubheiaboy/FolkstrBoy/Hans Kristian Løvdal/Agdersoft

 

logo_agdersoft_eb.jpg

 

Noen ganger blir jeg bare noe så helt forjævlig forbanna, og dette er definitivt et av tilfellene. Vet ikke om dere husker tubheiaboy/nåværende folkstrboy som virket som et designtalent man sjelden har sett maken til. Han utgir seg som en 15 år gammel gutt ved navn Hans Kristian Løvdal, noe som fullt mulig er korrekt. Men det var noe som skurret litt. En 15 år gammel gutt som er så jæ***g flink til å designe, han var tydeligvis en profesjonell på PHP (f.eks med påståtte folkstr.com, en slags blåkopi av Twitter/andre web2.0-tjenester), samt at alle kundene hans var amerikanske/engelske/australske. Men man kan jo aldri vite, og de fleste av oss gikk rett i fella, om med en noe stor skepsis til dette "vidunderbarnet". Senere finner jeg ut at gutten står bak firmaet "Agdersoft". Jaja, pappa som har penger tenkte jeg glatt, og stolte på det. Men så leste jeg bloggen hans en dag hvor det stod:

Japp, endelig har jeg fått solgt hosting tjenesten min med 23 kunder for en sum på 5 siffer.

 

Det er japaneren Eiji Otsuka, som nå er den heldige eieren av Right-Hosting.com, og jeg håper han greier å videreføre den supporten og hjelpen jeg har gitt til min kunder.

Jaha, litt skeptisk. Aldri i verden om han som 15-åring har lov til å bedrive slik virksomhet, og ikke faen om han har en hostingtjeneste med 23 kunder. Det er faktisk ganske svære ting har skryter på seg. Men kjøpet av den nye web 2.0-hiten "Folkstr" toppet alle de tidligere påfunnene. Han har visstnok laget denne tjenesten, noe som krever enorme programmeringskunnskaper samt gode designsanser. Han oppretter flere tråder i mange forskjellige foraer, og skryter uhemmet av dette. Kamuflert som FolkstrBoy noen steder, og tubheiaboy eller Agdersoft andre steder. Bare å google, and have fun.

 

At det er mulig, han skryter på seg designtilbud fra London, firmaer, han rapper andres design, andres nettsteder, andres porteføljer! Bare les denne tråden i et forum av en minst like irritert person som meg. Enjoy, og slakt gutten! Blir så jævlig pissed off! Faen!

 

Edit: Og for å nevne det; alle "hans" nettsteder er nå borte vekk. 404 for teh win!

Edit2: "Brukeravisa.com", et av hans prosjekter som er annonsert her på forumet, er fortsatt oppe i en viss forfatning. Dette ligner mer på noe han kunne fått til.

Edit3: Oh yes, check out ze boys: Agdersoft EB

Edit4: Mannen som visstnok har kjøpt Løvdals hostingtjeneste "right-hosting.com", Eiji Otsuka, kan ikke være noen kjent mann. Et kjapt Google-søk spytter ut massevis av treff på navnet hans, men han er tydligvis mest kjent for å lage tegneserier.

Edit5: Dette må være en sak for TV2 Hjelper deg! :p

Edit6: Skjønner ikke hvordan han har turt dette, tror ikke han forstår konsekvensene av dette.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar

Får lyst til å anmelde gutten.

Det er litt uvisst, satser på i løpet av juleferien, men kan ikke love noe. Må vel få det opp snart, har blitt litt en litt drøy delay.

Edit: Og snart kommer vel Hein og gir meg en advarsel og fjerner det fulle navnet navnet til "vidunderdesigneren" tubheiaboy i posten min over :p

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar
Den teorien stemmer isåfall i praksis. Bare ta mannen som er på by'n idag som eksempel.. :)

Hey, var mange på byen idag!

Jeg dro tidlig pga jobb seff!

 

Måtte dra på Deli og kjøpe battery for å få min favoritt jäger battery. Så skulle de videre til et trangt fullt sted så da fant jeg en taxi på tross av dama som skulle sove over om jeg bare ble litt lenger :p

 

Vel, god natt. Og vell møtt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...