eifoerde Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 tja... funker vel dårlig det når det e tid for neste lønningspils liksom.. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Fy fader å syk kveld jeg må ha hatt igår.Husker jeg drakk store mengder rødvin, og mener å huske å prøvd å spille biljard. Thats it. Har brennt et stort hull i ryggen på jakken min, brannsår på hånden, visa kortet er borte, kjempevondt i hodet, og husker ingenting! Får vel stikke tilbake på puben og finne visakortet mitt og sikkert gjøre opp en fin regning. Det som skjedde var nok at en nigeriansk prostituert ble med deg hjem. Dere drakk vin og spilte nintendo. Så nektet du å betale henne, så hun stumpet røyken i ryggen din (jakka hadde du på inne ja) og så tok hun Visa-kortet ditt. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Fy fader å syk kveld jeg må ha hatt igår.Husker jeg drakk store mengder rødvin, og mener å huske å prøvd å spille biljard. Thats it. Har brennt et stort hull i ryggen på jakken min, brannsår på hånden, visa kortet er borte, kjempevondt i hodet, og husker ingenting! Får vel stikke tilbake på puben og finne visakortet mitt og sikkert gjøre opp en fin regning. Det som skjedde var nok at en nigeriansk prostituert ble med deg hjem. Dere drakk vin og spilte nintendo. Så nektet du å betale henne, så hun stumpet røyken i ryggen din (jakka hadde du på inne ja) og så tok hun Visa-kortet ditt. Fylleangst av en annen verden -- Dere som har fast stilling innenfor webutvikling/design: Ødelegger det hvordan dere forholder dere til webutvikling o.l. på fritiden? Eller sitter dere fortsatt og pusler med egne prosjekter når dere har fri? (lurer fordi jeg kjenner at kunder dreper motivasjonen min til å jobbe med egne prosjekter..) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det er klart det virker inn, men jeg har i alle fall begynt å skille mellom det som må gjøres og det jeg vil gjøre fordi det er gøy. Klart det ofte blir sånn at man får nok på jobben, så demotiverende er det jo, men i varierende grad. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Ja, jo. Når du lever og puster web som meg, så får man jo til tider nok. Men det finnes jo prosjekter på jobben som interesserer meg så mye at jeg tar de med hjem, og jobber videre der. Samtidig er det jo også sunt å ha noe å pusle med på egenhånd, for når du er din egen klient, så kan du bestemme alt – og budsjettet er uendelig. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Har dere kontorlandskap hos Keyteq, eller har alle egne kontor? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Alle har egne kontor, men der jeg sitter er på at åpent "landskap" for designere, mer eller mindre meg og ei som sitter i et litt større område. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Og så er det å pusle med noen egne prosjekter en fin måte å teste ut nye ting, muligheter man ikke kan gjøre innen rammen av tidsfrister/budsjetter. Men man må bare godta at det av og til ikke blir mye tid/ork til de egne prosjektene. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Dere som har fast stilling innenfor webutvikling/design: Ødelegger det hvordan dere forholder dere til webutvikling o.l. på fritiden? Eller sitter dere fortsatt og pusler med egne prosjekter når dere har fri? (lurer fordi jeg kjenner at kunder dreper motivasjonen min til å jobbe med egne prosjekter..) Sånn er det over alt. Jeg har en server her hjemme med brutt RAID og uten backup siste tre uker. Eier ikke tiltakslyst for å gjøre noe med det, men på jobben hadde jeg hoppet på det med den største glede. Hadde glatt lagt inn overtid for å få det fikset utenom arbeidstid også om det hadde vært kunder. Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hvordan får man æøå til å funke? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hvordan får man æøå til å funke? Bruker riktig “character encoding” i HTML-dokumentet i forhold til hvilken tegnkode du lagret dokumentet i. (ISO8859-1 vs. UTF-8) Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Okey, er jo tard.no selv, så det der må du forklare enklere Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hvis du har lagret dokumentet ditt som UTF-8, men kjører ISO-8859-1 som tegnsett i koden, må du endre. Er ikke noen enklere forklaring. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Okey, er jo tard.no selv, så det der må du forklare enklere I (X)HTML-dokumentet har du en <head>-seksjon. Plasser det i kodeboksen under i denne seksjonen <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> Du må også passe på å lagre dokumentet ditt som UTF-8 i programmet du skriver (X)HTML-en i. Da skal du være i boks! Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 1. Hvor i koden skal jeg plassere koden din? 2. Hvordan lagrer jeg en fil som UTF-8? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 1. <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> </head> <body> Innholdet ditt her </body> <html> 2. Spørs igjen på hvilket redigeringsprogram du bruker. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 DreamWeaver Modify -> Page Properties (Ctrl + J) -> Title/Encoding For noen er det vist fantastisk vanskelig å bruke google Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Fikk nettopp innpass til hw-nettverkets betaer, og må virkelig si jeg er imponert. Liker spesielt hvordan de har separert annonsen helt øverst fra resten av designet. Ellers er det tvers gjennom veldig lekkert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå