jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Nå får jeg ikke til .asp heller. Er det XP Home som suger grenseløst eller...? Lastet ned IE6.0 med alle patcher? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 /me kjeda seg i sted, og bestemte seg for å lage en liten newbie php tutorial side.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Nå får jeg ikke til .asp heller. Er det XP Home som suger grenseløst eller...? .asp er vel strengt tatt et server-side språk. Ergo, du må laste opp filene dine på en server som støtter asp for å teste. Nettleseren/operativsystemet har _ingenting_ å sei på korleis et server-side språk vil funke for klient. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Nå får jeg ikke til .asp heller. Er det XP Home som suger grenseløst eller...? Lastet ned IE6.0 med alle patcher? Holder på nå. Blir helt stressa av å jobbe på en XGA-skjerm, så jeg laster ned alt jeg finner. Nettleseren/operativsystemet har _ingenting_ å sei på korleis et server-side språk vil funke for klient. Åjoda! Endret 14. mars 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Kun jeg som synes at css burde hatt støtte for variabler? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 ...men hvis alle sider skrevet i .asp ikke funker, er winXP-installen din seriøst ødelagt... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Kun jeg som synes at css burde hatt støtte for variabler? ...som i klassenavn? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Nettleseren/operativsystemet har _ingenting_ å sei på korleis et server-side språk vil funke for klient. Åjoda! Tja jo okei, av og til. Men det er ikkje opp til nettleser å støtte asp f eks Om scriptet ditt ikkje funker i nettleser X - så er det du som har en feil i scriptet - ikkje nettleseren som ikkje støtter asp Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Kun jeg som synes at css burde hatt støtte for variabler? ...som i klassenavn? Hvis du f.eks skal ha info fra et annet element i stilarket til et annet element, så kunne det blitt henta vha $_GET[font-size] elns .. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Skjønner ikke helt når det isåfall er vits i å bruke. Kan du gi et eksempel der enten ting vil fungere mye bedre, eller du vil få mye mindre arbeid? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 ...men hvis alle sider skrevet i .asp ikke funker, er winXP-installen din seriøst ødelagt... XP-installen min funker fint den. Det er bare noe stress med interne sider for folk som arbeider i Sparebank 1 jeg sliter med. Når jeg trykker på en link, får jeg tilbud om å lagre eller åpne et asp-dok. Siden jeg har norsk OS, får jeg ikke lastet ned rette "ting" fra microsoft. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Skjønner ikke helt når det isåfall er vits i å bruke. Kan du gi et eksempel der enten ting vil fungere mye bedre, eller du vil få mye mindre arbeid? Jeg tenkte på variabler i samme sammenheng som når du bruker variabler i PHP.. Så, ja, jeg vil si at man kunne spart seg litt arbeid med å ha variabler i CSS.. Er jo ingen tvil om at du sparer tid på å bruke variabler i PHP ihvertfall, så jeg ser ikke hvorfor du ikke skulle gjort det i CSS.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 CSS er jo et markeringsspråk heller enn et programmeringsspråk, og trenger ingen måte å manipulere data med. Det eneste jeg ser at variabler i CSS kan brukes til, er f.eks. å sette verdien til mange forskjellige elementer lik et annet "hoved-element", men det er jo der fra før (body{}). Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Nå er jeg veldig lei av at det er null og niks aktivitet her. *henge opp "Alt gratis"-skilt* *føye til "...gjelder kun for mennesker over 146 år..." i ministørrelse helt nederst* Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2004 /me har råkka et på serveren til tnx Igrunn kjedelig å spille år man ikke har noe å bryne seg på... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Hva er ET-nicket ditt? Spiller litt ET selv, skjønner du... Endret 14. mars 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Finnes det et filter i PS som gjør at kantene på et bilde ser slitte og hakka opp ut? Eller må jeg stresse manuelt? Lenke til kommentar
epsil Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Jeg tenkte på variabler i samme sammenheng som når du bruker variabler i PHP..Så, ja, jeg vil si at man kunne spart seg litt arbeid med å ha variabler i CSS.. Er jo ingen tvil om at du sparer tid på å bruke variabler i PHP ihvertfall, så jeg ser ikke hvorfor du ikke skulle gjort det i CSS.. Du kan jo fint generere CSS med PHP, og sette inn PHP-variabler i stedet for verdier på serversiden. (Men så lenge man kun opererer med relative verdier, syns jeg egentlig ikke variabler er nødvendig.) Edit: jorgenindahouse: CSS er ikke et markeringsspråk (som HTML), men et presentasjonsspråk. CSS inneholder ingen data i det hele tatt (bortsett fra i pseudo-elementer, da, som bør brukes unntaksvis). Endret 14. mars 2004 av ePsiLON47 Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg tenkte på variabler i samme sammenheng som når du bruker variabler i PHP..Så, ja, jeg vil si at man kunne spart seg litt arbeid med å ha variabler i CSS.. Er jo ingen tvil om at du sparer tid på å bruke variabler i PHP ihvertfall, så jeg ser ikke hvorfor du ikke skulle gjort det i CSS.. Du kan jo fint generere CSS med PHP, og sette inn PHP-variabler i stedet for verdier. (Men så lenge man kun opererer med relative verdier, syns jeg egentlig ikke variabler er nødvendig.) I så fall må du vel ha stilarket i <head> vel - og ikkje ha et eksternt stilark..?? Lenke til kommentar
epsil Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 (endret) Du kan jo fint generere CSS med PHP, og sette inn PHP-variabler i stedet for verdier på serversiden. I så fall må du vel ha stilarket i <head> vel - og ikkje ha et eksternt stilark..?? Nei. I det grunnleggende produserer ikke PHP noe annet enn tekst. Så lenge du sørger for at denne teksten blir sendt som «text/css» og ikke «text/html» (og er gyldig CSS), skulle det gå bra. Du kan for eksempel plassere en stilarkgenererende PHP-fil med navnet index.php i undermappen style. Da kan du henvise til stilarket ved bare å skrive http://www.example.org/style/. Endret 14. mars 2004 av ePsiLON47 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå