Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må bare si at nettsiden til Andy Rutledge er otrolig bra designet, mest pga. layouten. Layouten på artiklene er jo otrolig kreativ og oversiktlig. Typografien er ikke optimal, men nære.

 

Steinmann: http://www.screenvader.com/root.html (Men det er kanskje ikke helt det du er ute etter)

Da syntes jeg heller http://www.leoburnett.com/ er bedre, når vi først er inne på flash.

Lenke til kommentar

Ian Hickson er tydeligvis irritert på Bert Bos:

On Mon, 17 Dec 2007, Bert Bos wrote:

>

> Please, don't, Ian. Our policy doesn't tell us to make confidential

> information public. As the process document says: "Those authorized to

> access Member-only and Team-only information [...] must not release this

> information to the general public."

 

Wow. That's the clearest example of the attitude of secrecy and "process

over progress" that I've seen in a long time.

 

There was no confidential information in the mail I sent out. Maybe if you

didn't spend so much time trying to protect Microsoft, and spent a little

more time worrying about what would be the best for the Web, the CSS

working group wouldn't be in such a mess.

 

Interessant. Håper noe i hvert fall noe snart skjer i CSS-WG.

Lenke til kommentar

Håper rett og slett at IE8 støtter CSS 2.1, så kan ting bli litt mer stabilisert. Kanskje det er jeg som er designer, men jeg gir litt mer faen i utviklingen av HTML, syns ting fungere godt der, selv om standarden er gammel. De foreslåtte forbedringene i HTML5 gir meg ikke noe særlig. Programvare for vanskeligstilte er jo såpass intelligente at de greier å tolke en <div id="aside" i forhold til <aside>. Selv om jeg er enig i at det blir ryddigere, da.

Lenke til kommentar

aside, article osv. funker vel fint i IE allerede, så det burde ikke hindre utviklingen av CSS. Men andre ting i HTML5 som bedre forms (er det ikke fleropploading av filer i html5?), + video, audio, time, figure og de mange API-ene som Back button management gleder jeg meg litt til.

 

Ellers er jeg litt enig. Men jeg synes egentlig mye av CSS3-pakken virker mer interessant enn 2.1. Flere bakgrunnsbilder, runde borders og alfa syns jeg er viktige ting. Forhåpentligivis blir dette antagelig støttet før resten av CSS3 blir recommended.

Lenke til kommentar
Men IE har jo ikke full støtte for CSS2.1 nå, tror det er det Tor mener. Full støtte for CSS2.1 i IE8 hadde hjulpet veldig mange, tror jeg.

Jeg er helt enig. Jeg jobber med interne sider som kun tilpasses Firefox (alle hos oss bruker Firefox), og det er en sann fryd å kunne glemme IE helt og kun fokusere på god og strukturert kode. Bare muligheten til å bruke CSS 2.1 fullt ut er utrolig gøy! :D

Lenke til kommentar

TK110, vel *duh*

 

HTML, CSS, XML, XSL, JavaScript. Alt veldig basic, sjølvsagt.

 

Edit: Er Opera 9,5beta ustabil hos andre og, eller? Her har den ein tendens til å kræsje ved lasting av visse typar innhold - av og til. Har ein del slike småkræsj om dagen. Vurderer å gå tilbake til 9,24 :O

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
TK110, vel *duh*

 

HTML, CSS, XML, XSL, JavaScript. Alt veldig basic, sjølvsagt.

 

Edit: Er Opera 9,5beta ustabil hos andre og, eller? Her har den ein tendens til å kræsje ved lasting av visse typar innhold - av og til. Har ein del slike småkræsj om dagen. Vurderer å gå tilbake til 9,24 :O

Hold deg unna "visse typer" innhold da vettu ;)

*wink wink nudge nudge*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...