Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Møter og behovsanalyser og møter og behovsanalyser og møter og behovsanalyser og møter og kravspek.

Ja, det jeg lurer på er hva slags spørsmål dere spør under møtene. Om dere viser de noe spesielt? Og hvoran forteller dere kunden at hans/huns eksiterende nettside suger? Eller gjør dere full analyse av nettsiden?

 

Er det noen som gjør målgruppeundersøkelser? Hvis ja, hvordan gjør dere disse? Bare betaler dere noen for å sitte foran en skjerm mens dere spør div. spørsmål, eller gjør dere noe mer?

Endret av MC2
Lenke til kommentar
Ja, det jeg lurer på er hva slags spørsmål dere spør under møtene. Om dere viser de noe spesielt? Og hvoran forteller dere kunden at hans/huns eksiterende nettside suger? Eller gjør dere full analyse av nettsiden?

 

Er det noen som gjør målgruppeundersøkelser? Hvis ja, hvordan gjør dere disse? Bare betaler dere noen for å sitte foran en skjerm mens dere spør div. spørsmål, eller gjør dere noe mer?

Hør på showet til Andy Rutledge du. Mener å huske at det er episode 4 eller 5 som tar for seg akkurat det du spør om. Jeg må løpe, så hvis du ikke finner det, gir sikkert Tor deg link.

Lenke til kommentar
Til dere som jobber med kunder, hvordan kartlegger dere hva kunden er ute etter? Altså hva han/hun vil ha? Hvordan presentere dere forslagene og hvordan strukturer dere presentasjonen av produktet?

Slik jeg jobber så er det selgere som (egentlig skal) finne ut hva kunden trenger osv av funksjonalitet osv. De skal egentlig også finne ut hva kunden ønsker med designet osv.

 

Men vi har somregel snekker Hansen kunder og det er somregel best å fortelle de hva de vil ha :)

 

Det jeg prøver å si er at behovsanalyse, cardsorting, og gjennomgang av bedriftens infastruktur ofte er fremmedord i bransjen der man støtter seg på et cms som egentlig er beregnet på å kunne spytte ut 100+ sider om dagen.

 

 

 

-

 

Rockband er foresten det kuleste ever! Tromme mannen spiller trommer!

 

-

http://www.useit.com/alertbox/web-2.html

 

 

After all, we've known since 1968 that speedy interfaces feel better and support flow.

 

-

 

http://www.sprymedia.co.uk/article/Design

Fett

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...