øl_i_tastaturet Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 MÅtte sitte igjen for å ha brukt FoxFire. FoxFire Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Stakkars fyr, hadde revet meg hardt i håret hvis jeg hadde hatt en sånn lærer. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 ...og jeg som syntes det var ille da jeg ble utestengt fra all bruk av PC i to uker for en net send-melding. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Gleder meg til skolen finner ut at brevet med fullt navn på lærere sirkulerer på nett. Endret 17. desember 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) All right, da sitter jeg her og har tentamen. Analyserer bilder og greier, ikke så særlig spennende. Digg. Blir det sånn på eksamen også? Endret 17. desember 2007 av JonT Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 ...og jeg som syntes det var ille da jeg ble utestengt fra all bruk av PC i to uker for en net send-melding. Det bringer tilbake gode minner fra ungdomsskolen, det der. Var ganske stolt av meg selv når jeg endret snarveien til Internet Explorer til å peke til netsend.bat: :loop net send * lol goto loop Siden maskinene ikke ble logget mellom hver bruk var det lagt opp til at tilfeldige mennesker på skolen launchet netsend-bomber til alle maskiner på nettverket. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Haha, flotters. Husker det gikk rykter om at en på skolen her hadde laget en slik loop og skrudd av ventemodus før han klappa sammen skjermen og gjemte laptopen. Boys will be boys. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Hva synes folk om dagens progresjon av webstandardene og forslaget til Andy Clark om å hive ut nettleserprodusentene og motsvaret til Alex Russel om at vi heller bør returnere til nettleserkrigene? Jeg tror det er viktig at folkene bak nettleserne er med i W3C. Det er jo tross alt de som skal implementere dette her. På mange måter er jeg enig med James Bennet. WHATWG fikk virkelig fart på utviklingen av standarder sammenlignet med W3C og xhtml 2.0, nettop fordi nettleserprodusentene var med og involverte seg sterkt. Mye av deres sammarbeid er jo også grunnen til at Microsoft nå har satt opp farten i å utvikle støtte for webstandardene. Samtidig tror jeg det er viktigere at kommandoen fortsatt beholdes av W3C så ting blir samkjørt og vi ikke ender opp med to helt forskjellige varianter av javascript som vi gjorde under nettleserkrigene. Men at nettleserprodusentene kommer opp og lanserer ting på egenhold er veldig positivt. Tenkt hvor lang tid det hadde tatt og diskutere og komme opp med Google Gears hvis Google ikke hadde lansert et ferdig prosjekt først? Men syns dere ting som Google Gears skal behandles sammen med HTML5 og ventet til 2010 får det ble en spesifikasjon, eller bør det behandles inviduelt og lagt rett inn HTML 4.01 spesifikasjonen så det kan implementeres med en gang? Faren med det er jo at spesifikasjonen ikke blir like sammenhengende og hvis man senere kommer frem til en helt annen arkitektur (som f.eks. fra forms(?) til newforms i Django) må man støtte begge deler. Endret 17. desember 2007 av JonT Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Det er tydelig at vedkommende som lagde illustrasjonen bryr seg nevneverdig mye, i alle fall. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Godt poeng, nonetheless. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ja, bedre at én poengterer det, enn at det går ubemerket hen. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Så absolutt. Du sa noe der, Arve Systad. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Men syns dere ting som Google Gears skal behandles sammen med HTML5 og ventet til 2010 får det ble en spesifikasjon, eller bør det behandles inviduelt og lagt rett inn HTML 4.01 spesifikasjonen så det kan implementeres med en gang? Bør bli lagt til i HTML5 og lagt ut som ein komplett ny spesifikasjon som nettlesarprodusentane kan forholde seg til. Innan 2010 er forhåpentlegvis alle store aktørar på fronten (Opera, Firefox, Internet Explorer og Safari) såpass oppdaterte på webstandardar og opptatte av å følge dei til punkt og prikke at det burde gå fort å få gjennomført ei omlegging blant nettlesarane til å støtte alt det nye. Sjølv MS har jo begynt å henge med på slikt no, heldigvis - og når dei er med, så blir alt langt enklare. Typiske IE-brukarar lystrar som smådyr når det kjem ei fin gul melding ut av nettlesaren deira der det står at dei bør oppdatere til den nye versjonen. Edit: Og det gjeld sjølvsagt alt av "additions" til dagens spesifikasjon. Orkar ikkje HTML 4.02 eller liknande. La det heller bli eit stort steg framover enn fleire små. Endret 17. desember 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Forced updates, sier jeg assa. Noe à Firefox eller Flash. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ya, enig der. Det hadde gjort ting enklare i alle fall. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) meh, nevermind Endret 17. desember 2007 av jorgis Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Til dere som jobber med kunder, hvordan kartlegger dere hva kunden er ute etter? Altså hva han/hun vil ha? Hvordan presentere dere forslagene og hvordan strukturer dere presentasjonen av produktet? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Til dere som jobber med kunder, hvordan kartlegger dere hva kunden er ute etter? Spør? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Til dere som jobber med kunder, hvordan kartlegger dere hva kunden er ute etter? Spør? Hehe, men da får man svar som "pen, enkel å bruke, reflektere min bedriftsprofil" osv. De sier egentlig bare ting man fant ut under forarbeidet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå