Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Første gang jeg brukte en sånn glemt passord-funksjon og oppdaget at jeg fikk tilsendt passordet i klartekst fikk jeg sjokk. Siden da har det skjedd mange, mange ganger, gjerne på nettbutikker og andre viktige sider. Virker som om mange av dem som utvikler slike løsninger ikke tenker på at innbrudd faktisk skjer, worst-case scenarioer er liksom aldri tenkt på.. :(

 

Tror jeg har skaffet meg verdens beste MSN-adresse:

[email protected]

Pfft, [email protected] is operational (nei, jeg legger ikke til noen av dere. Det er den gamle som er i bruk. Denne er bare reservert for fremtiden)

 

Jeg bare venter på et .en TLD, så skal jeg regge rg.en for å få [email protected] :D Kanskje regge telln.es og få [email protected]?

Lenke til kommentar

Påstand.

Det er feil å ha ikke-tabulære data i en tabell, og det er feil å ikke ha tabulære data i en tabell.

Det er feil å ikke ha en liste markert som en liste.

 

Hva da med sanglisten hvor du også vil vite artist, album, lengde osv?

 

edit: den første påstanden var litt vanskelig å forstå.

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

"Liste" og "tabulærdata" er ikke nødvendigvis to helt ulike ting. :)

 

En sangliste er (selv om det er en liste) også tabulærdata. Hovedregelen min er at om du må ha lister nøstet i hverandre dypere enn to-tre nivåer, er en tabell bedre. Argumentet om at "det der er en liste, og dermed ikke tabulærdata" kan jo ellers brukes til å gjelde nær alt.

 

"Regnearket ditt er ikke tabulærdata, det er en liste over utgifter og listeelementer bør heller brukes." :ehmm:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Veldig oversiktlig og grei. Men designet kunne godt forbedres litt.

 

Litt kjedelige farger

Litt kjedelig typografi, litt mer enn areal og litt whitespace, samt litt kortere linjer med mer line-height hadde gjort seg

Litt lite whitespace og små marger/padding

Tror menyen hadde vært bedre med hover

Dårlig struktur i toppmenyen. Hvorfor i all verden er referanser og om infolink under kontakt oss?

 

Koden: Tables! WTF?

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Veldig oversiktlig og grei. Men designet kunne godt forbedres litt.

 

Litt kjedelige farger

Litt kjedelig typografi, litt mer enn areal og litt whitespace, samt litt kortere linjer med mer line-height hadde gjort seg

Litt lite whitespace og små marger/padding

Tror menyen hadde vært bedre med hover

Dårlig struktur i toppmenyen. Hvorfor i all verden er referanser og om infolink under kontakt oss?

 

Koden: Tables! WTF?

Fargevalg og bilder velger ikke jeg. Siden skal heller ikke være spennende, da det er et konservativt selskap. Logoen har kostet fryktelig mye opp gjennom tidene, så den får jeg ikke aksept for å endre, og fargevalget er visst gjort av en designer basert på selskapsprofilen. Tror det er rimelig låst. Nå er jeg ganske kjedelig av meg også, men jeg synes det hele harmonerer veldig bra. :p

Mener du seriøst at man skal korte inn linjene enda mer? Det er jeg uenig i.

Line-height skal jeg teste litt med - det er jeg enig i.

Hvilke marginer er for små? Alle eller bare de ytterst på kantene? De får jeg ikke lov å gjøre noe med, da innholdet skal følge linjene i headeren. Alternativt må jeg utvide whitespacet ytterst. Blir ikke siden veldig lubben da?

Hover på menyen kan fikses, men jeg har egentlig ikke noen gode forslag i forhold til å beholde den konservative stilen. Ikke vil jeg ha hover bare for å ha det heller, så det må ha en konkret misjon.

Strukturen på toppen er idiotisk ja. Denne blir lagt om når siden tas i bruk. Men jeg sa at innholdet bare var kopiert direkte, og at det ikke vær nødvendig å kommentere det :) Men den bugget ikke noe?

 

Og tabeller? Hvor? Innhold da eller? Eller har du fulgt en link jeg ikke har klart å endre, så du har sett den gamle siden uten å få med deg forskjellen? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...