haugsand Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Steinmann: Jeg sa det, men du oppfattet det tydeligvis ikke Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) ... og da kom faktisk den første forbedringen på Facebook siden jeg registrerte meg i vår Ja, og jeg meldte meg inn før alle appene ble lansert. Endret 13. desember 2007 av JonT Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 pff.. har da vært mange fler forbedringer: f.eks. om du søker etter folk i venneliste vha søkemenyen oppe til venstre Men joda: det har kanskje vært mer forulempinger enn forbedringer fra den kanten... Skal forresten bli gøy å se hvordan hw.no designet blir. De burde jo nesten hente ut noen fra webdesign-delen av forumet for å bedømme! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 ... og da kom faktisk den første forbedringen på Facebook siden jeg registrerte meg i vårJa, og jeg meldte meg inn før alle appene ble lansert. Facebook applications var det eneste som skulle til før Facebook ble en nær perfekt kopi av myspace. Det lille som fantes av struktur og ren stil i facebook forsvant raskt etter apps ble lov. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Argh, jeg visste det kom til å skje.. Så fort man gir over en side man har laget til de som skal ha siden, dreper de den med stygge artikler. Argh. Dette til tross for at jeg skrev en 7-sider brukerveiledning for hvordan skrive artikler, og for å få dem til å se bra ut. Jeezzz... Jaja, godt jeg er admin på siden, og kan rette opp etter dem Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Sida det er snakk om er...? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Argh, jeg visste det kom til å skje.. Så fort man gir over en side man har laget til de som skal ha siden, dreper de den med stygge artikler. Argh. Dette til tross for at jeg skrev en 7-sider brukerveiledning for hvordan skrive artikler, og for å få dem til å se bra ut. Jeezzz... Jaja, godt jeg er admin på siden, og kan rette opp etter dem Så kjent, så kjent, jeg har også gjort noen av disse "korreksjonene" ettertid. Spørsmålet er vel ikke om 7-siders brukerveiledning er for mye, min erfaring er at alt over 1 side leses ikke. Ser ut til at eneste løsningen er å sperre alle muligheter for å "fucke" opp utseende. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Pray for rain. Ut idag Arve? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) For dere uten feeds: 11-images-you-might-want-to-avoid-in-your-designs (been there, done that for å si det sånn ) Endret 14. desember 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Argh, jeg visste det kom til å skje.. Så fort man gir over en side man har laget til de som skal ha siden, dreper de den med stygge artikler. Argh. Dette til tross for at jeg skrev en 7-sider brukerveiledning for hvordan skrive artikler, og for å få dem til å se bra ut. Jeezzz... Jaja, godt jeg er admin på siden, og kan rette opp etter dem Så kjent, så kjent, jeg har også gjort noen av disse "korreksjonene" ettertid. Spørsmålet er vel ikke om 7-siders brukerveiledning er for mye, min erfaring er at alt over 1 side leses ikke. Ser ut til at eneste løsningen er å sperre alle muligheter for å "fucke" opp utseende. Hemmeligheten er å lage det slik at det ikke behøves en bruksanvisning. Først da har du lykkes med å gi kunden et velfungerende produkt. Siterer ALA fra september (selv om dette er spesifikk fdor bilder, er det også gjeldende for andre ting): As designers, we know these things, but we shouldn’t expect content folks to know them (or even care). In fact, it is often in your best interest to avoid giving non-designers options when it comes to laying out a figure—that is the job of the designer. There’s no reason to burden non-designers with figuring out how much of a column their figure occupies either. If you do, one of three things is likely to happen:She follows your instructions and makes the right choice. She applies the wrong class. She ignores image classification altogether. Only one in three of those options has a pleasant outcome for your design. I’m not much of a gambler, so I really don’t like those odds. Endret 14. desember 2007 av atomtissetasen Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 For dere uten feeds: 11-images-you-might-want-to-avoid-in-your-designs (been there, done that for å si det sånn ) ¨ "The Group of professionals" Jeg føler meg utrooolig dum nå. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Kjenner til problemet, ja. Har hatt tilfeller der folk har skrevet en tekst i Word, for så å laste opp .doc-fila i Wordpress og linke til denne, av typen "klikk her for å lese om oss". Facepalm. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Hehe. En idiot-bruksanvisning kan man nok ikke unngå nei Lenke til kommentar
Leon Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Noen her som har vært boti Symphony? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 For dere uten feeds: 11-images-you-might-want-to-avoid-in-your-designs (been there, done that for å si det sånn ) ¨ "The Group of professionals" Jeg føler meg utrooolig dum nå. Haha, jeg trykket på linken og så bildet nederst og tenke å skrive en vittig liten melding her, men så var det allerede gjort av deg selv Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Dette må da være tidenes Web2.0 navn? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 margin: 220px 20px 50px 20px !important; *margin: 220px 21px 50px 20px !important; margin: 220px 22px 50px 10px; Æsh Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Pray for rain.Ut idag Arve? Hah nice bilde! Jau, skal ut. Julemiddag og party på kroa på NITH i dag. Skal på jobb i morra though, så kan ikkje ta'n heilt ut heller. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Rain has come! Julebord for Keyteq i dag óg, weee. Endret 14. desember 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Argh, jeg visste det kom til å skje.. Så fort man gir over en side man har laget til de som skal ha siden, dreper de den med stygge artikler. Argh. Dette til tross for at jeg skrev en 7-sider brukerveiledning for hvordan skrive artikler, og for å få dem til å se bra ut. Jeezzz... Jaja, godt jeg er admin på siden, og kan rette opp etter dem Så kjent, så kjent, jeg har også gjort noen av disse "korreksjonene" ettertid. Spørsmålet er vel ikke om 7-siders brukerveiledning er for mye, min erfaring er at alt over 1 side leses ikke. Ser ut til at eneste løsningen er å sperre alle muligheter for å "fucke" opp utseende. Hemmeligheten er å lage det slik at det ikke behøves en bruksanvisning. Først da har du lykkes med å gi kunden et velfungerende produkt. Teoretisk har du helt rett, men i hverdagen med tidsfrister og budsjetter er det svært ofte noe man bare kan glemme. Selv om jeg lager løsninger basert på et CMF der omtrent alt kan justeres og tilpasses til minste detalj er det null mulighet til å gjøre det perfekt innen normale tidsrammer og budsjetter. Da er som oftest en brukerveiledning som kan gjenbrukes kompromisset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå