Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

pff.. har da vært mange fler forbedringer: f.eks. om du søker etter folk i venneliste vha søkemenyen oppe til venstre ;)

 

Men joda: det har kanskje vært mer forulempinger enn forbedringer fra den kanten... :p

 

Skal forresten bli gøy å se hvordan hw.no designet blir. De burde jo nesten hente ut noen fra webdesign-delen av forumet for å bedømme!

Lenke til kommentar
Argh, jeg visste det kom til å skje.. Så fort man gir over en side man har laget til de som skal ha siden, dreper de den med stygge artikler. Argh. Dette til tross for at jeg skrev en 7-sider brukerveiledning for hvordan skrive artikler, og for å få dem til å se bra ut. Jeezzz... Jaja, godt jeg er admin på siden, og kan rette opp etter dem :p

 

Så kjent, så kjent, jeg har også gjort noen av disse "korreksjonene" ettertid. Spørsmålet er vel ikke om 7-siders brukerveiledning er for mye, min erfaring er at alt over 1 side leses ikke. Ser ut til at eneste løsningen er å sperre alle muligheter for å "fucke" opp utseende.

Lenke til kommentar
Argh, jeg visste det kom til å skje.. Så fort man gir over en side man har laget til de som skal ha siden, dreper de den med stygge artikler. Argh. Dette til tross for at jeg skrev en 7-sider brukerveiledning for hvordan skrive artikler, og for å få dem til å se bra ut. Jeezzz... Jaja, godt jeg er admin på siden, og kan rette opp etter dem :p

 

Så kjent, så kjent, jeg har også gjort noen av disse "korreksjonene" ettertid. Spørsmålet er vel ikke om 7-siders brukerveiledning er for mye, min erfaring er at alt over 1 side leses ikke. Ser ut til at eneste løsningen er å sperre alle muligheter for å "fucke" opp utseende.

 

Hemmeligheten er å lage det slik at det ikke behøves en bruksanvisning. Først da har du lykkes med å gi kunden et velfungerende produkt.

 

Siterer ALA fra september (selv om dette er spesifikk fdor bilder, er det også gjeldende for andre ting):

 

As designers, we know these things, but we shouldn’t expect content folks to know them (or even care). In fact, it is often in your best interest to avoid giving non-designers options when it comes to laying out a figure—that is the job of the designer. There’s no reason to burden non-designers with figuring out how much of a column their figure occupies either. If you do, one of three things is likely to happen:

She follows your instructions and makes the right choice.

She applies the wrong class.

She ignores image classification altogether.

 

Only one in three of those options has a pleasant outcome for your design. I’m not much of a gambler, so I really don’t like those odds.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
Argh, jeg visste det kom til å skje.. Så fort man gir over en side man har laget til de som skal ha siden, dreper de den med stygge artikler. Argh. Dette til tross for at jeg skrev en 7-sider brukerveiledning for hvordan skrive artikler, og for å få dem til å se bra ut. Jeezzz... Jaja, godt jeg er admin på siden, og kan rette opp etter dem :p

 

Så kjent, så kjent, jeg har også gjort noen av disse "korreksjonene" ettertid. Spørsmålet er vel ikke om 7-siders brukerveiledning er for mye, min erfaring er at alt over 1 side leses ikke. Ser ut til at eneste løsningen er å sperre alle muligheter for å "fucke" opp utseende.

 

 

Hemmeligheten er å lage det slik at det ikke behøves en bruksanvisning. Først da har du lykkes med å gi kunden et velfungerende produkt.

 

Teoretisk har du helt rett, men i hverdagen med tidsfrister og budsjetter er det svært ofte noe man bare kan glemme. Selv om jeg lager løsninger basert på et CMF der omtrent alt kan justeres og tilpasses til minste detalj er det null mulighet til å gjøre det perfekt innen normale tidsrammer og budsjetter.

 

Da er som oftest en brukerveiledning som kan gjenbrukes kompromisset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...